عرضه سری آیفون 13 با قابلیت Touch ID

در مورد آیفون 13 با قابلیت Touch ID چه می دانید؟ به احتمال زیاد کل سری آیفون 13 شرکت اپل از قابلیت محبوب مدل های قدیمی این شرکت برخوردار خواهند بود. امروزه در آیفون های پیشرفته و مدرن شرکت اپل، قابلیت اسکنر اثر انگشت دیگر وجود ندارد. اما گزارش شده است که غول فناوری کوپرتینو در حال توسعه و تنظیم سنسور Touch ID برای تلفن های همراه با حاشیه یا بدون حاشیه صفحه نمایش است.
البته هیچ برنامه ای برای کنار گذاشتن فناوری پیشرفته، ایمن و سریع Face ID وجود ندارد، زیرا به احتمال زیاد شرکت اپل قصد دارد قابلیت Touch ID و Face ID را در سری جدید تلفن های همراه هوشمند خود تعبیه کند.
طبق چندین منبع معتبر، بازگشت قابلیت Touch ID در اواخر سال جاری رقم خواهد خورد. هرچند به نظر می رسد دیگر تحلیلگران مشهور و افراد معتبر در این خصوص مردد هستند. در نهایت، سری آیفون 13 اپل با این قابلیت، جهشی بزرگی نسبت به سری ها قبل را تجربه خواهد کرد.

فناوری اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر برای آیفون

چرا شرکت اپل ارائه اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را، قابلیتی که از مدت ها قبل در گوشی های اندرویدی پرچمدار به یک استاندارد تبدیل شده است، به تاخیر انداخته است؟ با وجود اینکه که اپل قادر است این کار را بهتر از همه شرکت های تولید کننده تلفن های همراه هوشمند مانند سامسونگ، هواوی، ال جی، موتورولا، وان پلاس و گوگل انجام دهد.
شرکت گوگل اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، جایگزین روش احراز هویت بیومتریک قرار گرفته پشت تلفن همراه هوشمندPixel 4a ، 4a 5G و سری 5 سال گذشته، را پس از آزمایش فناوری چهره سه بعدی اپل در گوشی های هوشمند Pixel 4 و  4XL 2019، برای سری تلفن همراه های جدید خود انتخاب کرده است.

آیفون 13 با قابلیت Touch ID
از نظر تئوری، این بدان معنا است که تلفن همراه Pixel 6 می تواند آیفون 13 را از نظر دقت و قابلیت اطمینان تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر به چالش بکشد، اما به احتمال زیاد این اتفاق روی نخواهد داد.
با این حال، هیچ خبری در خصوص چگونگی آزمایش فناوری Touch ID زیر نمایشگر توسط شرکت اپل یا اینکه کدام شرکت ها قطعات و اجزای لازم برای راه اندازی این فناوری در تلفن همراه های آیفون را فراهم خواهند کرد، وجود ندارد.
تمام آنچه تحلیلگران Barclays پیشبینی می کنند این است كه امسال حسگر اثرانگشت مخفی در كنار بریدگی نمایشگر كوچكتر در همه مدل های آیفون 13 در دسترس خواهد بود. آن ها همچنین اشاره کردند که بریدگی صفحه نمایش باید بتواند یک نسخه کاملاً یکپارچه از سیستم نوری را جایگزین کند که اساساً به این معنی است که فناوری Face ID در سال 2021 تا حد زیادی بدون تغییر خواهد ماند.
با این حال، آیفون 14 سال 2022 می تواند معماری جدید از نور ساختار یافته به time-of-flight را به ارمغان بیاورد. به عبارت دیگر در سال 2022، در صورت تحقق همه این پیش بینی ها، اولین آیفون با صفحه نمایش سوراخ دار به بازار عرضه خواهد شد.

آیفون 13 و 13 مینی بدون اسکنر LiDAR عرضه خواهند شد.

صحبت از فناوری time-of-flight (ToF) است، به نظر می رسد عملاً آیفون 13 و آیفون 13 مینی، همانند مدل های قبلی، از اسکنر 3D LiDAR برخوردار نخواهند بود.
این به نوبه خود بر برنامه اپل برای عرضه مدل جمع و جورتر آیفون 13 آیفون حتی پس از فروش بی نظیر آیفون 12 مینی 5.4 اینچی، تاکید می کند. از سوی دیگر شرکت اپل قصد دارد در تلفن همراه های iPhone 13 Pro و 13 Pro Max ، سنسور LiDAR را در سیستم دوربین چهارگانه بگنجاند.

آیفون 13 با قابلیت Touch ID
این بدان معنا نیست که قابلیت تصویربرداری چهار نسخه آیفون 13 مجهز به شبکه 5G با سری 12 یکسان خواهد بود. همچنین در خصوص فناوری نمایشگر نیز شایعات زیادی وجود دارد ولی بعید است زبان کلی طراحی آن دچار دگرگونی شود. 

باید منتظر ماند و دید آیا شرکت اپل امسال پس از حذف شارژر همراه و هدفون از جعبه های سری 12 آیفون، مسیر تلفن های همراه بدون ورودی ( portless) را دنبال خواهد کرد یا خیر. اگر چنین اتفاقی روی دهد، بهبود ظرفیت باتری و افزایش فضای ذخیره سازی حداقل مواردی هستند که باید منتظر آن ها باشیم.