رونمایی از کارت گرافیک جدید amd در سیزده اسفند! باز شگفتی دیگری در راه

Amd با استفاده از توییت اعلام کرده است که به زودی در تاریخ سیزدهم اسفند ماه کارت گرافیک جدیدی را در خانواده rx 6000 رونمایی می کند. بر اساس احتمالات این کارت گرافیک rx 6700 xt می‌باشد. 

اطلاعاتی در زمینه کارت گرافیک جدید amd

در سومین قسمت از رویداد Where Gaming Begins ای ام دی اعلام نموده است که قرار است از  کارت گرافیک جدید خود که از خانواده رادئون آر ایکس 6 هزار میباشد، برای استفاده عموم رونمایی کند. در اطلاعیه شرکت ای ام دی این رونمایی در تاریخ 13 اسفند ماه و ساعت هفت و سی دقیقه شب به وقت تهران، قرار است انجام شود.

خود شرکت ای ام دی هنوز اعلام نکرده است که در رویداد پیش رو قرار است از چه مدل کارت های گرافیک سری ار ایکس 6 هزار را رونمایی کند اما در این زمینه از تحلیلگران، زمزمه هایی شنیده می‌شود که احتمال می دهند چه کارت گرافیکی رونمایی شود.

گمانه زنی ها در زمینه کارت گرافیک جدید amd

نوشته ای که تحلیلگر رسانه تامز هاردور، در دسترس است، اعلام کرده که تیم قرمز کارت گرافیکی را انتشار می‌دهد که ما انتظار آن را داریم؛ یعنی rx 6700 xt. این گزینه ای هست که از سمت این رسانه محتمل ترین گزینه رونمایی به نظر میاید و البته اگر به الگوی عرضه کارت گرافیک سری بیگ نوی نیز دقت کنیم متوجه می‌شویم که به احتمال فراوان همین کارت گرافیک، کارت گرافیک جدید amd خواهد بود که در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اطلاعات رندر منشتر شده

با توجه به بررسی هایی که شکل گرفته است، این رندر که جدیدا انتشار داده شده است مبتی بر معماری RDNA 2 می‌باشد که این رند سازگاری قابل توجهی با طراحی radeon rx 6700 دارد و قابلیت ها را به درستی به نمایش می‌گذارد.

یک نکته جالبی که در این کارت گرافیک  قابل مشاهده می‌باشد، سیستم خنک کننده به نسبت ضعیفی است که در این مدل استفاده شده و نسبت به مدل های قبلی ضعیف تر شده است. در این نسخه از کارت گرافیک، ای ام دی از سیستم خنک کننده دودرگاهی استفاده کرده است.

بررسی کارت گرافیک جدید amd

با توجه به تصویری که از radeon rx 6700 xt مشاهده شده است، این کارت گرافیک از دو فن خنک کننده استفاده میکند. اگر به قسمت جلویی این کارت گرافیک کمی دقت کنیم حضور سه درگاه خرجی از نوع DisplayPort 1.4a را مشاهده می‌کنیم که یک درگاه hdmi 2.1 نیز در آن مکان وجود دارد.

البته به نظر می رسد که ای ام دی تصمیم گرفته تا در این نسخه از کانکتور USB Type-C استفاده‌ای نشود و آن را حذف کرده است. البته با اینکه این کارت گرافیک حضورش دارای مزایایی است اما با حذف شدن آن نیز چندان اتفاق بدی نیوفتاده است که باعث شود علاقمندان به کارت گرافیک amd از خرید این نوع کارت گرافیک پشیمان شوند.

کارت گرافیک جدید amd و رقیبی برای میان رده ها

با توجه به اطلاعاتی از این کارت گرافیک می‌توانیم داشته باشیم، می‌توان حدس زد که این کارت گرافیک از رقیبان جدی کارت های گرافیک میان رده می‌باشد؛ از جمله geforce rtx 3060 !

البته اطلاعات و مشخصات فنی این کارت گرافیک هنوز مشخص نشده است اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که از مدل کامل دای نوی 22 استفاده کرده باشد که این مدل از 40 واحد رایانشی برخوردار است.

با توجه به شایعات انتظار می‌رود که کارت‌های گرافیک Radeon RX 6700 XT و RX 6700به ترتیب 2.560 و 2.304 پردازنده جربانی در خود داشته باشند که مدل اول به 40 شتاب دهنده ری تریسینگ دسترسی دارد در مدل دوم این تعداد به عدد 36 می‌رسد.

با توجه به گمانه زنی ها احتمال داده می‌شود که از حافظه 12 گیگابایتی در گرافیک به مدل GDDR6 استفاده شده باشد. در مدل دوم این حافظه به میزان 6 گیگابایت GDDR6 خواهد بود.

در پایان باید اشاره کنیم که قیمت و عملکرد در کارت های گرافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است و با توجه به اینکه وضعیت کارت های گرافیک چندان خوب نیست و اصطلاحا حال وخیمی دارند، به احتمال بسیار زیاد این مدل از کارت گرافیک جدید amd نیز پس از عرضه به زودی به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر شرکت ای ام دی به صورت رسمی تنها تاریخ رونمایی را بیان کرده است و بقیه موارد را مخفی نگه داشته است که در صورت کسب اطلاع قطعا شما را در جریان خواهیم گذاشت. 

شما عزیزان می توانید لیست قیمت کارت گرافیک را در فروشگاه ما مشاهده کرده و از قیمت روز کارت گرافیک باخبر شوید.