اپل در حال آماده‌سازی باتری مغناطیسی متصل شونده به گوشی آیفون

شرکت اپل در حال حاضر درصدد ارائه یک باتری مغناطیسی متصل شونده به گوشی برای جدیدترین آیفون ها می باشد. این بسته نوعی لوازم جانبی محسوب می شود که به صورت بی سیم گوشی را شارژ خواهد کرد و در نتیجه یک محصول سودآور دیگر را برای این شرکت تریلیون دلاری به ارمغان خواهد آورد.اما هنوز قیمتی برای این محصول در نظر گرفته نشده است.

باتری مغناطیسی متصل شونده به گوشی


اپل حداقل یک سال است که در حال توسعه این بسته می باشد و بنا به گفته افراد آگاه، این محصول قرار است چندین ماه پس از عرضه جهانی آیفون 12 وارد بازار شود. انواع مدل های آیفون 12 در ماه اکتبر معرفی شدند.

بسته باتری با استفاده از سیستم MagSafe به قسمت عقبی آیفون 12 متصل می شود که تمام تلفن های جدید از آن برای شارژ و جفت سازی لوازم جانبی دیگر مانند قاب و کیف پول استفاده می کنند. یکی از افرادی که تمایلی به افشا شدن نامش ندارد گفت: برخی از نمونه های اولیه این بسته باتری متصل شونده دارای نمای بیرونی لاستیکی سفید هستند. این بسته از دیگر لوازم جانبی باتری اپل برای آیفون های قبلی متفاوت است زیرا فقط عمر باتری بیشتری را فراهم می کند و به عنوان محافظ و قاب کامل عمل نمی کند.

در آزمایشات مختلف، سیستم اتصال مغناطیسی به قدر کافی قوی است که دستگاه شارژ در جای خود نگه دارد، اما با توجه به مشکلات نرم افزاری آیفون که به اشتباه در مورد داغ شدن گوشی های هوشمند هشدار می دهد، توسعه این بسته به عقب افتاده است. اپل همچنین در تلاش است تا مشکل استفاده این بسته بر روی آیفون هایی که دارای کیس محافظ هستند، حل کند.

با توجه به چالش های پیش رو در توسعه این باتری مغناطیسی متصل شونده، تاخیر در عرضه و حتی حذف توسعه این محصول وجود خواهد داشت اما سخنگوی اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

بخش مهندسی سخت افزار اپل در مورد راه اندازی لوازم جانبی مربوط به شارژ دقیق است. در سال 2017، این شرکت یک تشک AirPower را اعلام کرد که به طور همزمان یک گوشی آیفون، Apple Watch و AirPods را شارژ می کند. در نهایت به دلیل مسائل مربوط به گرم شدن بیش از حد، هرگز عرضه نشد و توسعه آن لغو شد.

لوازم جانبی و پوشیدنی ها به یک منبع افزایش درآمد برای شرکت اپل تبدیل شده اند. در سه ماهه گذشته، AirPods ، Apple Watches، بلندگوهای خانگی و محصولات مرتبط با آن تقریبا 13 میلیارد دلار یا 12 درصد از کل فروش شرکت را برای اپل به ارمغان آورده است.

بر اساس یافته های جدید یک توسعه دهنده، استیو موزر، نسخه بتا به روزرسانی نرم افزار iOS 14.5 اپل شامل ارجاعات مبهم به بسته باتری متصل شونده بوده است. دستگاه شارژ بی سیم می تواند به عنوان لوازم جانبی محبوب اکوسیستم جدید MagSafe اپل محسوب شود. سال گذشته، اپل کیس هایی با سازگاری MagSafe، کیف پول چرمی و یک جفت شارژر روانه بازار کرد.

لوازم جانبی اپل، اگر در نهایت راه اندازی شوند، با محصولات مشابهی که توسط شرکت های نوپا طراحی شده اند رقابت خواهند کرد. بنا بر گفته های یکی از اعضا این شرکت علاوه بر MagSafe، از پتانسیل اتصال به اتومبیل ها نیز بحث صورت گرفته است. اگرچه این محصول به توسعه رسمی راه پیدا نکرده است.

باتری مغناطیسی متصل شونده به گوشی

اپل همچنین در اهداف بلند مدت خود قصد دارد بسیاری از دستگاه های خود مانند Apple Watches ، AirPods و iPhone توان شارژ همدیگر را داشته باشند، اما فاصله ی زیادی تا تحقق این هدف باقی مانده است. برای آیفون های 2019، اپل برنامه ای را طراحی نمود تا کاربران محصولات این امکان را پیدا کنند تا  AirPods را به وسیله قسمت عقبی تلفن شارژ کنند، اما بعدا آن را لغو کرد.

انتظار می رود فناوری MagSafe اپل طی سال آینده برای چند محصول دیگر نیز عرضه شود. اخبار بلومبرگ گزارش داده است که شرکت اپل قصد دارد آن را به MacBook Pro و MacBook Airs بازطراحی شده نیز اضافه کند. در لپ تاپ Mac این ویژگی به این معنا است که هرگونه قطعی تصادفی کابل برق آن را به راحتی از لپ تاپ جدا می کند، در نهایت کل دستگاه خاموش نخواهد شد.