بررسی مودم های ADSL

مودم های ADSL

ADSL چیست؟

ADSL مخفف نام Asymmetric Digital Subscriber Line است. ADSL یک فناوری است که سرعت اتصال سریعتر از اینترنت سنتی را از طریق خطوط تلفنی dial-up ارائه می دهد. ADSL فناوری است که بسیاری از اتصالات اینترنتی را در سراسر جهان هدایت می کند. 
اگرچه فناوری جدید فیبر امکان اتصال سریعتر به اینترنت را فراهم می کند ، اما ADSL به دلیل انعطاف پذیری ، همچنان گزینه محبوب است. فیبر به بلوک های بیشتر یا خانه های چندگانه متصل می شود ، اما ADSL به مشتری امکان می دهد که خودش تصمیم بگیرد، زیرا در این فناوری از کابل های فلزی موجود در خانه یا محل کار استفاده می شود.

وقتی به گذشته اینترنت نگاه می کنیم ، درک این مسئله دشوار است که چرا قبل از راه اندازی ADSL با مودم ها و روترها که به آن فرصت ها و سرعت های کاملا جدیدی می دهد ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ناگهان جعبه های پلاستیکی چشمک زن در هر خانه و اداره ای وجود داشت. اما در مورد آینده ADSL چطور؟
هنگامی که اینترنت در اواسط دهه 90 موفقیت گسترده ای در بین توده ها داشت ، خانواده ها می توانستند با مودم های موسوم به وب متصل شوند.
 این مودم ها در هنگام گشت و گذار کل ظرفیت خطوط تلفن را مسدود کرده و تماس های تلفنی را غیرفعال می کنند. بعلاوه ، ترافیک هرگز با سرعت قابل توجهی روبرو نشد حتی اگر پیشرفتی در این تکنیک رخ دهد.

خرید مودم و تجهیزات شبکه


آنچه جایگزین مودم های موسوم شد ، مودم ADSL بود. با این وجود ADSL از خطوط تلفن برای ترافیک استفاده می کند ، اما این کار را با چنان فرکانس بالا انجام می دهد که ظرفیت زیادی برای تماس های تلفنی باقی مانده است. یک مودم ADSL می تواند سرعت بسیار بالاتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه دهد.
·    ADSL از فرکانس بالاتری از خطوط تلفن ثابت استفاده می کند
·    ADSL توسعه سلف خود است
·    راه حل های مدرن ADSL در مقایسه با مودم های نامیده شده می توانند سرعت بسیار بالاتری داشته باشند
·    حرف A در ADSL مخفف Asymmetric"" است
·    روش ADSL برای ارسال ویدئو در صورت درخواست از طریق شبکه تلفن تهیه شده است 
·    امروزه اکثر اتصالات باند پهن از روش ADSL استفاده می کنند ، اما بیشتر با فیبر نوری رقابت می کنند
·    حداکثر سرعت اتصال به فاصله تا نزدیکترین دفتر سوئیچینگ بستگی دارد

 

تکنیک با عرض و زمان بندی

اگر ADSL را تفسیر کنید ، "خط اشتراک مشترک دیجیتال نامتقارن" دریافت می شود و با کمی دانش به زبان انگلیسی می توانید بفهمید که استفاده از ADSL در شبکۀ تلفن محدود نیست. اما این تکنیک همزمان با خالی ماندن شاخه های تلفن به نفع موبایل راه اندازی شد.
از نظر تئوری تمام خطوط فلزی که به خانه ها دسترسی دارند می توانند توسط مودم ADSL استفاده شوند. اما هنوز معمول است که پهنای باند را به جای دوشاخۀ برق یا سوراخ تلویزیون کابلی در دیوار از طریق دوشاخۀ تلفن تحویل دهید، هیچ تغییری دیگری را مستثنی نمی کند.
 ADSL از طریق دوشاخه تلفن می تواند در سراسر شبکۀ برق موجود در خانه پخش شود تا پذیرایی بهتر در یک خانه دو طبقه باشد.
حتی اگر بتوان از آنها به همراه سایر راه حل های باند پهن استفاده کرد ، ADSL توابع اضافی هوشمند زیادی دارد. به اصطلاح نقاط دسترسی و سوئیچ ها نمونه های خوبی برای استفاده آسان و همچنین راه حل های هوشمند برای افزایش و بهبود شبکه یک شرکت هستند.

 

آیندۀ مودم ADSL چگونه است؟

گزینه ای که می تواند مشتریان را وادار به ترک باند پهنای باند ADSL خود کند ، وسوسه فیبر فوق العاده سریع (که در هر شهر بزرگ و متوسط ​​کشور توسعه می یابد) است. در همین حال به نظر می رسد بسیاری فکر می کنند سرعت در خانه ها کاملاً راضی کننده است ، شاید حتی با دو تلفن متصل ، یک کامپیوتر و یک تلویزیون هوشمند HD
واقعیت دیگری که از روش ADSL طرفداری می کند ، انعطاف پذیری آن است. در حالی که شبکه های فیبر نوری به کل مجموعه متصل می شوند یا حتی ممکن است مسدود شوند ، ADSL چیزی است که افراد درباره آن تصمیم می گیرند. اگر دو یا چند همسایه بخواهند اتصال را به اشتراک بگذارند ، این به راحتی با روتر مناسب انجام می شود.

روترها و یا مودم های ADSL بی سیم با سیگنال های قدرتمند، می تواند هم اینترنت ویلای بزرگ را و هم کل دفتر کار را با Wi-Fi سریعتری با قیمت های مناسب تأمین کند. با مدل های جدید فرکانس های بیشتری نسبت به مدل قبلی ارسال می شود که به لطف افزایش فضای اتر ، وقفه های سیگنال را به حداقل می رساند. آینده ADSL درخشان به نظر می رسد.
 Asymmetric Digital Subscriber Line) ADSL) نوعی فناوری خط مشترک دیجیتال (DSL) است. این فناوری ارتباطات داده ای که امکان انتقال سریع داده از طریق خطوط تلفن مسی را فراهم می کند تا آنچه مودم باند صوتی معمولی می تواند ارائه دهد. تفاوت ADSL با مشترک متقارن دیجیتال (SDSL) کمتر متداول است.


 در ADSL ، گفته می شود که پهنای باند و نرخ بیت نامتقارن است ، به معنای بیشتر نسبت به مکان مشتری (پایین دست) نسبت به حالت معکوس (بالادست). ارائه دهندگان معمولاً مودم ADSL را به عنوان سرویس دسترسی به اینترنت در درجۀ اول برای بارگیری محتوا از اینترنت ، اما نه برای ارائه محتوای مورد دسترسی دیگران ، به بازار عرضه می كنند.
ADSL با استفاده از طیف بالای باند مورد استفاده در تماس های تلفنی صوتی کار می کند. با استفاده از یک فیلتر DSL که غالباً شکاف خوانده می شود ، از باند فرکانس جدا شده و اجازه می دهد تا از یک خط تلفن همزمان برای سرویس ADSL و تماس تلفنی استفاده شود.
 ADSL معمولاً فقط در فواصل کوتاه از مرکز تلفن (آخرین مایل) نصب می شود ، معمولاً کمتر از 4 کیلومتر (2 مایل).
در صرافی تلفن ، این خط به طور معمول در یک شبکۀ ارتباطی مشترک دیجیتال (DSLAM) خاتمه می یابد ، جایی که تقسیم کنندۀ فرکانس دیگری سیگنال باند صوتی را برای شبکۀ تلفن معمولی جدا می کند. داده های منتقل شده توسط ADSL معمولاً از طریق شبکه داده شرکت تلفن  هدایت می شوند و در نهایت به یک شبکه پروتکل اینترنت معمولی می رسند.
هم دلایل فنی و هم بازاریابی وجود دارد که مودم ADSL در بسیاری از نقاط متداول ترین نوع ارائه شده به کاربران خانگی است. از لحاظ فنی ، احتمالاً بیشتر از سایر محل ها در انتهای
DSLAM  (جایی که سیم های بسیاری از حلقه های محلی نزدیک به یکدیگر هستند) از سایر مراکز برخورد متقابل است. بنابراین سیگنال بارگذاری در پر سر و صداترین قسمت حلقۀ محلی ضعیف است ، در حالی که سیگنال بارگیری در پر سر و صداترین قسمت حلقۀ محلی قوی ترین است. بنابراین منطقی است که انتقال DSLAM با سرعت بیت بالاتر از مودم در انتهای مشتری انجام شود. از آنجا که کاربر معمولی خانگی در واقع سرعت بارگیری بالاتری را ترجیح می دهد ، شرکتهای تلفنی تصمیم گرفتند فضایی را به دلیل ضرورت ایجاد کنند.


دلایل بازاریابی برای ADSL اتصال نامتقارن این است که ، اولاً ، بیشتر کاربران ترافیک اینترنت برای بارگذاری داده های کمتری نسبت به بارگیری نیاز دارند.
 به عنوان مثال ، در مرور وب عادی ، کاربر از تعدادی وب سایت بازدید می کند و باید داده های صفحات وب را از سایت ، تصاویر ، متن ، فایل های صوتی و غیره بارگیری کند اما آنها فقط مقدار کمی از آنها را بارگذاری می کنند داده ها ، به عنوان تنها داده های بارگذاری شده است که برای بررسی تأیید دریافت داده های بارگیری شده یا هر داده وارد شده توسط کاربر در فرم ها و غیره استفاده می شود. 
این توجیهی برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت برای ارائه خدمات گران تر با هدف کاربران تجاری فراهم می کند چه کسی میزبان وب سایت ها است و بنابراین به خدماتی نیاز دارد که امکان بارگذاری اطلاعات به اندازه بارگیری را فراهم کند. برنامه های به اشتراک گذاری فایل یک استثنا obvious آشکار در این وضعیت است.
 در مرحله دوم ، ارائه دهندگان خدمات اینترنت ، به دنبال جلوگیری از بارگذاری بیش از حد اتصالات ستون فقرات خود ، به طور سنتی سعی در محدود کردن موارد استفاده مانند اشتراک فایل که بارگذاری های زیادی ایجاد می کنند ، دارند.

 

گزینه ADSL Wi-Fi :

ADSL Wi-Fi زمانی است که شما یک اتصال باند پهن ADSL یا  ADSL2 + دارید که از طریق سیم تلفن ثابت مسی وارد خانۀ شما می شود و شما برای ایجاد سیگنال Wi-Fi در خانه خود از مودم ADSL با قابلیت های بی سیم استفاده می کنید.
ADSL بهترین شکل اینترنت بی سیم است که می توان آن را در خانه داشته باشد. پهنای باند مودم ADSL ارزان تر است ، مقدار زیادی داده بارگیری دریافت می کنید و یک اتصال سریع به اینترنت دارید.

 

Wi-Fi ADSL چگونه کار می کند؟

Wi-Fi ADSL از طریق مودم با آنتن داخلی کار می کند. شما خط تلفن خود را به مودم وصل می کنید (از طریق فیلتر خط) ، و هر کامپویتری که از طریق بی سیم فعال باشد ، مانند لپ تاپ یا کامپیوتر با کارت بی سیم ، می تواند از طریق سیگنال داخلی Wi-Fi به اینترنت متصل شود.
این سیگنال از نظر فنی به عنوان شبکه شناخته می شود. برای اینکه همسایگان شما پهنای باند شما را "قرض" ندهند ، باید گذرواژه امنیتی تنظیم کنید. 

 

گزینه پهنای باند بی سیم تلفن همراه:

پهنای باند بی سیم موبایل جایی است که شما یک USB کوچک یا همان "دانگل" را که معمولاً به آن اشاره می کنید را به کامپیوتر متصل می کنید تا بتوانید از طریق برج های تلفن همراه سیگنال اینترنتی دریافت کنید. 
درایو USB دارای یک سیم کارت در داخل آن است و تقریباً مانند تلفن همراه کار می کند.
بی سیم موبایل برای افرادی که می خواهند در هر جایی که می خواهند آنلاین باشند بسیار مناسب است. کسانی که برای کار یا تفریح ​​زیاد سفر می کنند می توانند به سیگنال های بی سیم در سراسر دنیا متصل شوند ، زیرا این نوع مودم در هر جایی کار می کند و فقط محدود به محدوده خانه خود مانند مودم ADSL نیست. با این حال ، Mobile Wireless محدود به مناطق تحت پوشش خدمات تلفن همراه ارائه دهنده خاص است.
اگر کاربر اینترنت سبک هستید ، Mobile Wireless می تواند یک گزینۀ عالی باشد ، زیرا نیازی به پرداخت یک سرویس تلفن ثابت فعال نیست و برنامه ها اغلب به صورت پیش پرداخت یا برای مقادیر کمی از داده های ارائه شده ارزان هستند. اگر پوشش شما خوب است ، می توانید سرعت بالایی داشته باشید ، به خصوص اگر از سرویس های G3 ، G3.5 یا NextG استفاده می کنید.  

 

چگونه مودم ADSL را انتخاب کنم؟

اگر نمی توانید اصطلاحات فنی مختصر بسته بندی مودم را درک کنید و لازم است بدانید که چگونه مودم را انتخاب کنید ، این بخش تمام اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه می دهد. 
فاکتورهای خاصی وجود دارد که باید هنگام انتخاب مودم بررسی کنید ، که می تواند آن را به خرید امیدوار کننده تری تبدیل کند. این شامل:

  • سازگاری

یک نکته مهم که قبل از سرمایه گذاری در مودم ADSL  باید به آن توجه کنید این است که آیا سازگار با ارائه دهنده خدمات اینترنت شماست. در جایی که مودم ها با اکثر ISP ها سازگار هستند ، بهتر است مطمئن باشید محصول خاصی که روی آن سرمایه گذاری می کنید نیز هست.

 

  • پوشش منطقه

این مربوط به منطقه ای است که مودم و یا روتر شما را پوشش می دهد. منطقه ای که دستگاه شما تحت پوشش آن قرار دارد به آنتن های داخلی و خارجی آن بستگی دارد. مهم است که به دستگاهی که خریداری کرده اید مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که می تواند منطقه خانه شما را پوشش دهد و هیچ نقطه مرده ای ندارد که فاقد اتصال به اینترنت باشد.

 

  • امنیت

جرایم اینترنتی واقعی است و فرد می خواهد در برابر حملات سایبری محافظت شود. بنابراین بهتر است بدنبال دستگاهی باشید که نوید یک طرح امنیتی بهتر را بدهد. دستگاه شما حداقل باید از WPA یا WiFi محافظت شده و از حفاظت از فایروال SPI برخوردار باشد.

 

  • سرعت

دانستن سرعتی که دستگاه شما ارائه می دهد و اینکه آیا با برنامه سرعت شما سازگار است بسیار مهم است. بنابراین ، برای جلوگیری از ناامیدی ناشی از سرعت کم اینترنت ، تأخیر در بارگیری و غیره ، بهتر است قبل از سرمایه گذاری در دستگاه ، سرعت آن را بررسی کنید.


بهترین مودم های ADSL 2020

 

  •  NETGEAR AC1600

مزایا
·    راه اندازی آسان
·    طرح امنیتی عالی
·    سرعت فوق العاده ای را فراهم می کند
·    از طریق برنامه قابل دسترسی است
·    طراحی عالی و ظریف
معایب
·    گران
·    خدمات پشتیبانی بهترین نیست
·    راهنمای نصب گیج کننده است
قیمت این محصول در بازار های جهانی 190$ است.

  •  TPLINK Archer D7 AC1750

مزایا
·    نصب آسان
·    سخت افزار شیک
·    دریافت سیگنال عالی
·    عملکرد با سرعت بالا
·    رابط کاربری ساده و ظریف
معایب
·    تا حدودی گران است
·    با همه ارائه دهندگان خدمات اینترنت کار نمی کند
·    این نرم افزار برای افرادی که اهل فن نیستند بسیار مشکل است
قیمت این محصول در بازار های جهانی 220$ است.

 

  • ​NETGEAR 4G LTE Modem

مزایا
·    مقرون به صرفه
·    راه اندازی آسان
·    قدرت سیگنال عالی
·    پوشش منطقه ای خوب
·    قابل اطمینان و با دوام
معایب 
·    مشکل برای کار کردن
·    حالت Bridge به خوبی کار نمی کند
·    با همه ارائه دهندگان خدمات سلول کار نمی کند
قیمت این محصول در بازار های جهانی 130$ است.

مطالب مرتبط: مودم ADSL خوش قیمت و با کیفیت