برررسی گوشی Motorola RAZR 5G

برررسی گوشی  Motorola RAZR 5G  


 چند روز پس از آزمایش Samsung Galaxy Z Fold 2 ، یک رقیب قدیمی، وارد عرصۀ گوشی های تاشو شد. موتورولا ، شرکت آمریکایی که دوباره این روزا به سر زبان های افتاده، با معرفی گوشی موبال تاشو جدید خود به نام Motorola RAZR 5G . وارد فضای رقابت با غول های تکنولوژی در میدان گوشی های تاشو شد. این طرح جدید موتورولا نسبت به گوشی های معرفی شده در سال گذشته این شرکت، حرکتی جالب و جسورانه ای است. اما RAZR 5G  مورد انتقاد هایی هم  قرار گرفته است که با هم در این مقاله به نکات مثبت و منفی این گوشی خواهیم پرداخت.

 

  • طراحی و صفحه نمایش

صفحه نمایش موتورولا RAZR 5G  قابلیت خم و تا شدگی دارد ، از نکات دیگر، صفحه نمایش کوچک جلویی آن است که توسط  خود شرکت موتورولا طراحی وساخته شده است. طراحی RAZR 5G همچون ماشین زمان شما را به سال 2004 برمیگرداند زمانی که تمام گوشی های به صورت تاشو عرضه میشدند. به همین دلیل موتورولا RAZR 5G  به دلیل حس نوستالژی بودنش مورد تحسین و استقبال گرار گرفته است.  RAZR 5Gسال گذشته موفق شد ضمن حفظ وفادار به سبک اصلی ، صفحه نمایش تاشو را به خط تولید بیاورد. ، اما پس از بروز برخی از آزمایشات تست دوام محصول این طرح به طور گسترده ای تغییر کرده ، و این بار موتورولا دست به اصلاح محصول برد.
 شیشه های جلو و عقب RAZR 5G خمیده بوده، و فوق العاده نرم و انعطاف پذیر هستند . آلومینیوم سری 7000 همه چیز را در کنار هم نگه میدار. و همچنین فلز مات پخش شده، شیشه را به خوبی کنتراست می کند.
 جنس نمایشگر خارجی همان RAZR سال گذشته، 2.7 اینچ بوده و دارای رزولوشن  600 800  و  فناوری OLED فشرده از نوع غیر انعطاف پذیر است. چیزی که این صفحه نمایش کوچک را دوست داشتنی میکند تکنولوژی مورد استفاده در آن نیست، بلکه روشی است که موتورولا آن را با قابلیت های مختلف بارگذاری کرده است. به طور مثال شما می توانید یک ویدیوی های  YouTube را روی آن تماشا کنید ، خبر های جدید Google News خود را بخوانید و حتی یک بازی به سبک 8 بیتی وجود دارد که می توانید با آن وقت بگذرانید. همانطور که صفحه نمایش کوچک گوشی بسیار جالب است، میتوانید با باز کردن صفحه نمایش تاشوی گوشی تجربه کاملی از RAZR 5G داشته باشید.
صفحه نمایش اصلی  با ترکیب اندازه صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر 6.2 اینچی با وضوح 216 876 876  حالتی کلاسیک به خود گرفته است،. بر خلاف Z Fold 2 و Z Flip سامسونگ ، صفحه Motorola RAZR 5G در مرکز صفحه نمایش چین برنمی دارد.

 

  • دوربین

ماژول دوربین اصلی Motorola RAZR 5G دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل ، با دیافراگم f / 1.7 و فاصله کانونی 26 میلی متر است. این دوربین همچنین  قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. اگر فکر می کنید این حسگر سونی IMX 586 سونی است که در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است، باید بگوییم سخت در اشتباهید. سنسور RAZR 5G  از نوع ی سامسونگ ISOCELL GM1  ساخت سامسونگ است. و این مسئله چندان جالب نیست. سنسور GM1  از وضوح تصویر IMX 586  ضعیف تر بوده ، و بنابراین کیفیت تصاویرثبت شده توسط  5G RAZR کمی افت خواهند داشت.

 

  • سخت افزار داخلی 

 موتورولا RAZR 5G  به یک پردازنده  Snapdragon 765G همراه با 8 گیگابایت مجهز شده است . این همان چیپست گوشی های مدل OnePlus Nord و Google Pixel 5  است.
درباره حافظه داخلی گوشی باید گفت، ظرفیت ذخیره سازی 256 گیگابایتی RAZR 5G سخاوتمندانه است که در صورت همگام سازی با رم 8 گیگابایتی میتواند با استفاده از فروشگاه گوگل امکان دسترسی به تعداد زیادی از برنامه ها و بازی ها را دهد. و اکثر آنها با وجود قدرت میانه تراشه چیپ -ست بدون هیچ کندی اجرا می شوند 

 

  • عمر باطری

باتری 2800 میلی آمپر ساعتی RAZR 5G که توانای شارژ تا  15 وات را داراست نسبت به باطری 2510 میلی آمپر ساعتی RAZR  سال گذشته بی نظیر است. درصورت استفاده معمولی از گوشی باطری میتواند یک روز کامل،مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال  صفحه جلویی برای کار های ساده ای همچون پاسخگویی به تماس ها ، پاسخ دادن به پیام های سریع و تغییر حالت سریع کافی بوده و در مصرف باطری صرف جویی میکند. اگر قصد انجام کارهای  سنگین تری دارید ،  به طور مثال تماشای فیلم  ، بازی، یا کارهای دیگر ، باطری شما زودتر از 24 ساعت به پایان خواهد رسید.