رونمایی لنوو از لپ تاپ فوق کم وزن ThinkPad X1 Carbon

رونمایی لنوواز لپ تاپ بسیار کم وزن  ThinkPad X1 Nano

 

لنوو


شرکت لنوو اخیرا از لپ تاپ جدید ThinkPad X1 Carbon با وزن 1.13 کیلوگرم رونمایی کرد. این لپ تاپ به نمایشگر 4کی مجهز بود اما بسیاری وزن آن را مناسب نمی دانستند. در این بین شرکت چینی تصمیم گرفت مدل جدیدتری را با نام تینکپد ایکس 1 نانو را معرفی کند که با وزن 903 گرمی فوق العاده سبک است و تجربه کاربری لذت بخشی رقم می زند.
این نوت بوک با قیمت پایه 1399 دلاری به فروش رسیده و مدلی گران قیمت نیست. ضخامت آن 14 میلیمتری بوده و نسبت به کربن مشخصات کمتری دارد. لنوو در این مدل از صفحه نمایش 13 اینچی با نسبت ابعاد 16:10 و وضوح 2کی بهره گرفته است. در بخش پردازنده از چیپ نسل یازدهم تایگرلیک بهره گرفته و گرافیک مجتمع Xe هم دارد.
نکته قابل توجه لپ تاپ ThinkPad X1 Nano لنوو برخورداری از استاندارد Evo است. لنوو اعلام کرده این نوت بوک دارای سیستم تشخیص صدا و حضور انسان است که در کنار حسگر اثرانگشت، یک ویژگی برجسته تلقی می شود.
این دستگاه به وب کم HD مجهز شده و شامل سنسور مادون قرمز هم می شود. همچنین شرکت چینی آن را در نسخه 4جی و 5جی به فروش می رساند.
با کاهش ضخامت لپ تاپ فاقد پورت USB Type-A است اما کانکتورهای دیگری نظیر جک هدفون و 2 پورت تاندربولت 4 است که با USB Type-C و Thunderbolt 3 دارد. 
مشتریان می توانند این مدل را در مدل هایی با نمایشگر 4کی،2کی و FHD خریداری کنند. عمر باتری دستگاه نیز بین 8 تا 10 ساعته بوده و با مدلی نسبتا با طول عمر طولانی رو به رو هستیم.
در حالی که بسیاری از تینک‌پدهای لنوو در دو رنگ نقره‌ای و سیاه عرضه می‌شوند، لپ‌تاپ 903 گرمی لنوو فقط در رنگ مشکی عرضه خواهد شد. مشخص نشده این لپ تاپ در پیکربندی متعدد با چه قیمتی به فروش می رسد و باید منتظر ماند