رونمایی شارپ از تلویزیون 8کی 120 اینچی با نرخ نوسازی بالا

اگر به دنبال یک صفحه نمایش قدرتمند و مناسب برای نسل جدید کنسول‌های گیمینگ و کارت گرافیک‌های سری RTX 30 انویدیا هستید، شرکت ژاپنی شارپ صفحه نمایش 120 اینچی 8M-B120C را برای شما تولید کرده است.

این صفحه نمایش غول پیکر از رزولوشن 8K و نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتز برای رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. نسل جدید کنسول‌های گیمینگ با پشتیبانی از رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه معرفی شدند و بدون شک تهیه صفحه نمایش یا تلویزیون مناسب برای آن‌ها کار چندان دشواری نخواهد بود زیرا در حال حاضر تلویزیون و مانیتورهای بسیاری با پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ بروزرسانی 60 هرتز در بازار موجود هستند اما در این بین محدودیت‌هایی برای کارت گرافیک قدرتمند RTX 3090 وجود دارد زیرا در حال حاضر تعداد صفحه نمایش 8K موجود با نرخ بروزرسانی تصویر مناسب بسیار محدود هستند.

در همین راستا کمپانی ژاپنی شارپ از صفحه نمایش غول پیکر 120 اینچی خود با فناوری نور پس زمینه پیشرفته با ۲۰۴۸ منطقه Local Dimming رونمایی کرده است. این صفحه نمایش از رزولوشن 8K با نرخ بروزرسانی تصویر 60 هرتز پشتیبانی می‌کند.

کمپانی شارپ برای ساخت این محصول از پنل UV2A II LCD با رزولوشن ۴۳۲۰ در ۷۶۸۰ پیکسل با میزان روشنایی ۶۰۰ نیت و نسبت کنتراست ۳۵۰۰:۱ استفاده کرده است؛ البته این شرکت ژاپنی مدعی شده که در حالت HDR میزان روشنایی صفحه نمایش بیشتر خواهد بود. مدت زمان پاسخگویی این صفحه نمایش غول پیکر 120 اینچی 6 میلی ثانیه بوده و زاویه دید آن 176 درجه است.

تلویزیون هوشمند بزرگ 

شارپ

شارپ برای بهبود روشنایی صفحه نمایش این محصول از نور پس زمینه LED مستقیم با ۲۰۴۸ LED برای بهبود کنتراست استفاده کرده است. البته یک محدودیت در مورد این صفحه نمایش وجود دارد و آن هم مدت زمان استفاده مداوم از آن است. این صفحه نمایش به دلیل مصرف بالای انرژی، تولید حرارت زیاد و ابعاد بزرگ، تنها 16 ساعت به صورت مداوم قابل استفاده است و پس از آن باید کمی استراحت کند.

به لطف قابلیت باز تولید ۱.۰۷ میلیارد رنگ، صفحه نمایش شارپ از بخش بزرگی از گاموت رنگی ITU-R BT.2020 را پوشش می‌دهد. شارپ به منظور نمایش بهتر رنگ‌ها در صفحه نمایش 8M-B120C، رنگ قرمز را کمی بهتر از گاموت رنگی BT.2020 نمایش می‌دهد. این صفحه نمایش به یک ورودی HDMI 2.1 با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتز و 8K با نرخ بروزرسانی 60 هرتز مجهز شده است.

سایر درگاه‌های این صفحه نمایش شامل ۴ پورت HDMI، کانکتور D-Sub یا VGA برای اتصال به کامپیوتر و ورودی ۳.۵ میلی‌متری صدای استریو، پورت اترنت ۱۰۰ مگابیتی و دو پورت USB 3.0 می‌شود. وزن این صفحه نمایش با پایه نگه دارنده 206 کیلوگرم است و تا این لحظه کمپانی شارپ قیمت نهایی آن را اعلام نکرده است.