نقد و بررسی اسکنر کانن مدل Canon CanoScan LiDE 300

Canon CanoScan LiDE 300 یک اسکنر تخت رده پایین است که برای دیجیتالی کردن عکس ها و اسکن اسناد بسیار سبک در خانه، دفاتر کاری کوچک طراحی شده است. با توجه به اختلاف قیمتی که بین این دستگاه و Canon CanoScan LiDE 400 وجود دارد شما نیمی از وضوح، اسکن سریعتر و همچنین قابلیت استفاده از اسکنر به صورت ایستاده برای صرفه جویی در فضا را از دست خواهید دارد. LiDE 300 یک دستگاه سبک و کاملا توانمند است که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت.

اسکنر تخت Canon CanoScan LiDE 300

اسکنر Canon CanoScan LiDE 300 دارای ابعاد ۴۳٫۱۸ × ۲۵۱٫۴۶ × ۳۶۸٫۳ میلی‌متر و ۱٫۷ کیلوگرم وزن است که نشان می دهد این دستگاه کوچک و سبک است. با وجود اینکه ابعاد آن شبیه به اسکنر LiDE 400 است اما همانطور که گفته شده اسکنر LiDE 300 فاقد استند است که به شما اجازه نمی دهد که اسکنر به صورت عمودی روی میز شما قرار بگیرد. این دستگاه دارای دو رقیب به نام های Epson Perfection V19 و Perfection V39 76.13 است که اندازه و وزن و قیمت مشابه مدل های CanoScan را ارائه می دهند. مانند LiDE 400 هر دوی اسکنرها به حالت عمودی قابل استفاده هستند.  رزولوشن اپتیکال ۲۴۰۰x2400 dpi  و رزولوشن دیجیتال ۱۹۲۰۰x19200 پیکسل اسکن های با وضوح بالا را در اختیار شما قرار می دهد.

اتصال LiDE 300 از طریق پورت USB 2.0 انجام می شود شما می توانید از کابل یو اس بی برای انتقال داده و دریافت انرژی استفاده کنید. هیچ قابلیت شبکه، اتصال به موبایل و پروتکل های نظیر به نظیر وجود ندارد گرچه با استفاده از LiDE 300 می توانید اسکن های خود را در محیط ابر ذخیره کنید.

اسکنر Canon CanoScan LiDE 300

با نگاه کردن به قسمت جلوی اسکنر شما چهار دکمه را مشاهده خواهید کرد، دکمه PDF به شما اجازه می دهد فایل های اسکن خود را به عنوان فایل PDF ذخیره کنید، دکمه Auto Scan آیتم موجود روی صفحه شیشه ای اسکنر را تشخیص می دهد و فرمت مناسب اسکن را تعیین می کند. به عنوان مثال اسناد متنی بر اساس تنظیمات موجود در Scan Utility فایل اسکن شده را در قالب یک فایل متنی ذخیره می کند و یا فایل ها به صورت JPEG و یا یک قالب گرافیکی پشتیبانی شده ذخیره می شوند.

دکمه Copy فایل اسکن شده را به پرینتری که در Scan Utility مشخص شده است ارسال می کند و در نهایت دکمه Send فایل اسکن شده را از طریق ایمیل ارسال می کند و یا آن را به یک برنامه ویرایشگر جانبی ارسال می کند. درب LiDE را می توان تنظیم کرد و این بدان معناست که می توانید از کتاب یا مجله به راحتی اسکن تهیه کنید.

اسکنر Canon CanoScan LiDE 300 می تواند در عرض ۱۰ ثانیه یک صفحه ۸٫۵x11 اینج را اسکن کند و برای اسکن یک صفحه ۴x6 اینچ تنها به ۵ ثانیه زمان نیاز دارد. در مقایسه باید اشاره کنیم که اسکنر LiDE 400 صفحات ۸٫۵x11 اینج را در عرض ۴ ثانیه اسکن می کند. بنابراین اگر برای بایگانی کردن تعداد زیادی از اسناد خود به دنبال یک اسکنر هستید LiDE 300 انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. در این دستگاه هیچ فیدر خودکاری وجود ندارد. سرعتی که شما در طول اسکن می توانید بدست آورید به میزان سرعتی که صفحات را در اسکنر قرار می دهید بستگی دارد.

برای خرید اسکنر کانن مدل Canon CanoScan LiDE 300 کلیک کنید.