نقد و بررسی گوشی گلکسی سامسونگ مدل Samsung Galaxy A30s

گوشی Samsung Galaxy A30s یا همان سامسونگ گلکسی آ ۳۰ اس از نظر قیمت مقرون به صرفه است و دارای طراحی است که آن را از بسیاری از گوشی‌های معاصر خود متمایز می‌کند. گوشی گلکسی A30s ما بین دو گوشی Galaxy A40 و گوشی سامسونگ Galaxy A50 قرار گرفته است. از سخت افزارهای داخلی این دستگاه می توان به تراشه Exynos 7904، رم ۴ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی ARM Mali-G71 MP2 و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. سامسونگ از همان سخت افزار گلکسی A40 استفاده می‌کند اما نسبت به مدل گوشی سامسونگ A30 از صفحه نمایش کوچکتری استفاده می‌کند.
این گوشی در واقع نسخه‌ای پیشرفته‌تر از گلکسی سامسونگ a30 است؛ اما با اینکه این نسخه به‌عنوان نسخه‌ای پیشرفته‌تر انتشاریافته اما در مواردی نیز شاهد ضعف در این تلفن همراه هستیم. برای مثال a30s توانسته است از لحاظ دوربین از a30 عملکرد بهتری داشته باشد اما در قسمت صفحه نمایش نتوانسته است انتظارات را برطرف کند. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی سامسونگ a30s بپردازیم پس همراه ما باشید.

برای خرید انواع گوشی با قیمت مناسب کلیک کنید

نقد و بررسی گوشی گلکسی سامسونگ مدل Samsung Galaxy A30s

نقد و بررسی سامسونگ a30s

اگر به دنبال خرید یک تلفن همراه خوب باشید، قبل از خرید قطعاً باید به نقد و بررسی تلفن همراه بپردازید تا گزینه‌ای را برای خرید انتخاب کنید که واقع برای شما مطلوب باشد و نیازهای شما را پاسخ دهد از این رو نقد و بررسی a30 s برای کسانی که مشتاق خرید این گوشی هستند اهمیت فراوانی دارد.

مروری بر قابلیت های گوشی Samsung Galaxy A30s

گوشی A30s دارای یک فریم فلزی و بدنه پلاستیکی می‌باشد، کیفیت ساخت گوشی به‌گونه‌ای است که A30s یک دستگاه گران قیمت به نظر می‌رسد. سامسونگ پنل پشت دستگاه را به صورت گرادیانی طراحی کرده است که قبل از این ما شاهد آن نبوده‌ایم. Samsung Galaxy A30s یک دستگاه با وزن ۱۶۶ گرم و ابعاد ۱۵۸٫۵x74.7×7.8 میلیمتر می‌باشد که نسبت به گوشی A30 حدود یک گرم سنگین تر است، این دیوایس از یک صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۵۶۰x720 پیکسل استفاده می‌کند.

قابلیت های گوشی موبایل Samsung Galaxy A30s

قسمت جلوی گوشی گوشی Samsung Galaxy A30s

نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۴٫۹% و تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل در اینچ می‌باشد که نسبت به مدل قبلی تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده است و کاهش قابل توجهی در خروجی دارد. علاوه بر این در داخل صفحه نمایش سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که از سرعت بالایی برخوردار است ( این در حالی است که در مدل A30 حسگر اثر انگشت در قسمت پشت دستگاه تعبیه شده بود). ای ۳۰ آ  از دو سیم کارت و کارت microSD پشتیبانی می‌کند و سامسونگ برای هر دوی اینها اسلات اختصاصی در نظر گرفته است. سیم کارت و حافظه جانبی در سمت چپ دستگاه قرار دارد و پورت جک هدفون در پایین این گوشی هوشمند و در کنار پورت شارژ قرار گرفته است.
سامسونگ هیچ چراغ LED نوتیفیکیشنی را در A30s در نظر نگرفته است در حالی که پورت USB Type-C به جای استاندارد قدیمی تر USB 2.0 استفاده شده است. آ ۳۰ اس سامسونگ از سیستم عامل اندروید ۹٫۰ پای و رابط کاربری One UI 1.5 استفاده می‌کند. One UI 1.5 مانند اندروید استوک کار می‌کند و مجموعه ای از برنامه های سامسونگ (به جای گوگل) در آن نصب شده است.

قسمت پشت گوشی

 با چرخاندن گوشی و تماشای قسمت پشت دستگاه متوجه سه دوربین خواهید شد که شامل دوربین سه‌گانه در بخش عقب با سنسور اصلی ۲۵ مگاپیکسل و دارای دیافراگم f/1.7، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2  و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق با دیافراگم  f/2.2 می‌باشد. علاوه بر این سه دوربین یک سنسور ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 در جلوی گوشی وجود دارد. درست مانند گوشی A30 این دیوایس از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعته استفاده می‌کند و از فناوری فست شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند به طوری که بعد از تخلیه باتری می تواند در عرض ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه، ۰ تا ۱۰۰ درصد باتری را شارژ کند. شما می توانید این اسمارت فون را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و بنفش خریداری کنید.
زمانی که نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy A30s را انجام می‌دهیم، این گوشی توانسته است به نسبت a30 تصاویری باکیفیت تر را به ثبت برساند که شارپنس و شفافیت قابل قبولی را به کاربران ارائه می‌دهد. درمجموع با توجه به بررسی کیفیت تصاویر این دو گوشی می‌توانیم به این نتیجه برسیم که as30s توانسته است از گوشی رده قبلی خود بهتر عمل کند و از این لحاظ پیشرفته‌تر شناخته می‌شود.
اما بر خلاف دوربین عکس برداری، دوربین فیلمبرداری نتوانسته است چنگی به دل بزند و رضایت حداکثری را به دست بیاورد. این دوربین قابلیت ضبط فیلم باکیفیت فول اچ دی را در 30 قریم بر ثانیه دارد که به دلیل عملکرد ضعیف در برابر لرزه و همچنین کیفیت نامطلوب، نتوانسته است رضایت عموم مشتریان را به دست بیاورد.
در قسمت دوربین سلفی نیز شارپنس و شفافیت باز هم نتوانسته است رضایت عمومی را به دست بیاورد و در تصاویری که گرفته شده، عملکرد نه چندان مطلوب این دوربین را می‌توان احساس کرد. درمجموع در حوزه دوربین سلفی رقیبان این گوشی مانند شیائومی می آ تری و آنر ده آی بهتر خودشان را نشان داده‌اند.

قسمت پشت گوشی گلکسی a30

نقد و بررسی a30s از لحاظ کیفیت صفحه نمایش

سامسونگ برای این سری از گوشی‌های خود از صفحه نمایش سوپر امولد استفاده کرده است که با توجه به اطلاعات کلی این صفحه نمایشگر می‌توانیم نتیجه بگیریم که a30 از این سری گوشی بهتر است. کیفیت نمایش تصاویر و رنگ‌ها در این گوشی شاید چندان مطلوب نباشد اما از لحاظ روشنایی این صفحه نمایش به نسبت مطلوب بوده است.
در کل وقتی این گوشی با این صفحه نمایش را بررسی می‌نماییم، خارج از انتظاراتی که داشتیم فعالیت شده چرا که هر گوشی که ارتقا پیدا می‌کند، توقع می‌رود تا تمامی قسمت‌های آن ارتقا پیدا کند نه آن که شاهد نزول اطلاعات در بخشی از قسمت‌های گوشی باشیم.
اگر گوشی سامسونگ 30 آ را به یاد داشته باشید، برای سنسور اثر انگشت در فضای پشت گوشی قسمتی تعبیه شده بود اما در نقد و بررسی گوشی a30s متوجه خواهیم شد که این حسگر به قسمت جلوی گوشی و زیر نمایشگر منتقل شده است و عملکرد مشابه a50 است و سرعت چندان بالایی نیز ندارد.
این گوشی از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کند و این امکان را مانند بسیاری از گوشی‌های میان رده در اختیار کاربر گذاشته است اما این شیوه از رمزنگاری چندان امنیتی ندارد، با این حال در بازگشایی قفل سرعت بالایی مشاهده می‌شود.

نقد a30s از لحاظ سخت افزاری

در نقد گوشی Samsung Galaxy A30s از چیپستی پشتیبانی می‌شود که قبلا در a30 نیز مشاهده شده است یعنی exynos 7904 و همچنین علاوه بر آن یک پردازنده مرکزی 8 هسته ای نیز قرار گرفته است. برای آن که از لحاظ کاری گوشی را نقد کنیم، بازی آسفالت 9 بر روی آن ریخته شد و گوشی توانست به خوبی و بدون هیچ لگ و مشکلی آن را اجرا کند اما یک نکته منفی که با آن مواجه شدیم این بود که این تلفن همراه در هنگام باز کردن چندین برنامه کار کردن با آن شاهد لگ ها و باگ‌های جزئی بودیم.
به طوری کلی این گوش طبیعتا یک گوشی میان رده است و نمی‌توان از آن توقع داشت که کارهای سنگین و گرافیکی را انجام دهد و در حد خودش می‌تواند کارهای عادی و روزمره را پاسخگو باشد و نیازهای یک کاربر عادی را برطرف کند.
از لحاظ پخش صدا نیز، تلفن همراه a30s توانست رضایت بیشتر افراد را به دست بیاورید و صدایی بدون نویز و باکیفیت و صدای بلند تحویل دهد.
این گوشی از اندروید 9 پشتیبانی می‌کند که همین موضوع باعث شده تا یکی از مهم ترین ویژگی‌های این گوشی قلمداد شود. بسیاری از گوشی‌های سامسونگ در این رده از اندروید 8 پشتیبانی می‌کنند که با این وجود این گوشی توانسته است در این موضوع عملکرد مناسبی را داشته باشد.
رابط کاربری این گوشی از One UI پشتیبانی می‌کند که توانسته است یک رابط کاربری جذاب و خوبی را برای کاربران به ارمقان بیاورد. این رابط کاربری زیبا و ساده است و کاربر می‌تواند به سادگی با آن تعامل داشته باشد.
سعی شده است با این رابط کاربری، قدم در مسیر هر چه ساده‌تر شدن گوشی‌ها برداشته شود اما با این حال همچنان رسیدن به این هدف زمان‌بر و نیاز به تلاش بیشتری خواهد بود. در قسمت آیکون‌ها تغییراتی شکل گرفته و آیکون‌ها از نو طراحی شده‌اند اما با این حال ممکن است برخی افراد از این رابط کاربری چندان خوششان نیاید که این افراد می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن تم های این گوشی، تم مورد نظر خود را انتخاب و بر روی گوشی قرار دهند.

نقد a30s از لحاظ سخت افزاری

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy A30s از لحاظ باتری گوشی

این گوشی مانندِ رده قبلی خود از باتری 4000 میلی آمپری استفاده کرده است که با توجه به عملکرد ضعیف در صفحه نمایش، باعث شده تا باتری این گوشی از لحاظ نگهداری شارژ پایداری بیشتری داشته باشد. برای این که بتوانید این گوشی را از 0 تا 100 برسانید زمانی در حدود 1 ساعت و 20 دقیقه نیاز خواهید داشت. این گوشی از شارژر 15 واتی بهره می‌برد.
در یک جمع بندی مختصر می‌توانیم به این نتیجه برسیم که این گوشی با توجه به میان رده بودنش توانسته است انتظارات بسیاری را برآورده کند و نتایج مطلوبی را به نمایش بگذارد اما با این حال همچنان جای پیشرفت خواهد داشت.
در نهایت امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان دارید و می‌خواهید سؤالات خود را در بیان کنید، حتماً با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در تمامی ساعات روز آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند. اگر هم به دنبال خرید قاب مخصوص موبایل و تبلت هستید، می توانید وارد صفحه لینک شده شوید.

بیشتر بخوانید: