کابل USB نوع C

برگشت پذیر و قابل تعویض

 USB-Cاساسا شکل پلاگین را توصیف می کند. برای مثال، اگر از یک موبایل Android استفاده می کنید، شکل اتصال استاندارد قبلی USB-B است و نوع تخت در لپ تاپ شما USB-A نامیده می شود. پورت رعد و برق اپل به طور کامل اختصاصی است و با وجود شکل مشابه آن، با USB-C کار نخواهد کرد.

 USB-C
قابل برگشت است، به این معنی که بر خلاف پورت Micro-USB که در آخرین مدل موبایل شما استفاده می شود (یک شکل USB-B ( است که می تواند هر کابل به یک کابل USB-C بچسبد.
 

 USB Type - Cیک کابل برای اتصال همه آنها می باشد.
 


 

از آنجا که USB-C بر کل طیف الکترونیک تاثیر می گذارد، گوشی USB-C به زودی می تواند سیم های شارژ را با دستگاه های دیگر نیز به اشتراک بگذارد.


پورت USB-Connector نیز از استاندارد USB 3.1 پشتیبانی می کنند و این کار کمی دشوار است. USB 3.1 علاوه بر شارژ کردن موبایل شما، به سرعت داده ها و فیلم ها را از طریق کابل انتقال می دهد. همچنین می توانید از ابزارهای دیگر خود با استفاده از ذخایر، تلفن خود را شارژ کنید.

در حال حاضر، موبایل ها اغلب نوع پلاگین را قبول می کنند، اما سایر مزایا را نمی پذیرند. بقیه ویژگی های USB 3.1  در نهایت اتفاق می افتد، اما اگر موبایل شما در حال حاضر دارای اتصال USB-C باشد، آماده باشید تا زمانی که پروتکل های دیگر وارد بازار شوند، تا از مزیت های کامل آن استفاده کنید.

.

دو موبایل جدید گوگل،Pixel  و Pixel XL از Android Nugat برای نمایش از USB-C استفاده می کنند. هنگامی که کابل خود را به گوشی و سپس به لپ تاپ و یا دستگاه دیگری وصل می کنید، منوی نرم افزاری را که منجر به انتخاب نوع اتصال شما می شود را انتخاب می کنید : به عنوان مثال، شارژ یا اگر شما مایل به استفاده از سیم برای اتصال به دستگاه دیگری هستید و اتصال انجام خواهد شد.

زمان زیادی برای رسیدن به USB-C وجود دارد، اما USB-C آینده است. این کابل در حال حاضر از سال 2015 به دستگاه هایی متصل شده است و تقریبا در هر موبایل ، بزرگ یا کوچک (به غیر از اپل) استفاده شده است.