نقد و بررسی تبلت 9.7 اینچ iPad (2018)

تبلت iPad (2018) شبیه به iPad Pro می ماند و بسیاری از قابلیت های مشابه با آن را با کسری از قیمت ارائه می دهد و این باعث می شود که کاربران به سمت این تبلت ترغیب شوند.

 مزایا

  • قیمت عالی
  • نازک و سبک اما قدرتمند
  • سازگار با Apple Pencil
  • دارای یهترین سیستم عامل تبلتی iOS

معایب

  • انعکاس صفحه نمایش
  • دوربین پشتی دارای عملکرد متوسطی است.

9.7inch iPad 2018 چیست؟

یکی از جدیدترین و ارزانترین تبلت های سال 2018 است که درست مانند iPad های دیگری است که در 5 سال گذشته به بازار عرضه شده است. شاید فکر کنید که این تبلت هم مانند نسخه های قبلی خود کند و یا خسته کننده است اما این طور نیست. تبلت iPad 9.7 inch (2018) به یک پردازنده قدرتمند A10 Fusion مجهز شده است و مدل 32 گیگابایتی وای فای آن که مدل رده پایین این دستگاه است با قیمت 329 دلاری عرضه شد و حتی از قلم Apple Pencil پشتیبانی می کند. این آیپد بیشتر یک تبلت iPad Pro کوچک است که دارای قیمتی نصف تبلت 10.5inch iPad Pro می باشد.

پردازنده ارتقاء یافته در این تبلت به این معناست که شما شاهد پیشرفت قابل توجهی ( نسبت به آی پدهای قدیمی تر از iPad Air 2) خواهید بود. iPad جدید نازک و سبک است و دارای صفحه نمایش 9.7 اینچی است که برای تماشای فیلم در زمان استراحت و یا در حال حرکت و جابجایی مناسب است. عمر باتری مناسب است و برای تماشای فیلم، عمری 10 تا 11 ساعته را ارائه می دهد و اجرای بازی ها می تواند این مدت شارژ ماندن را کاهش دهد این در حالی است که کارهای سبکی مانند مرور وب و ارسال ایمیل به این مدت شارژ ماندن اضافه می کند و به عبارت بهتر دیرتر باتری شما تخلیه می شود. چیزی که باعث برتری تبلت جدید iPad شده است قیمت آن می باشد.

طراحی و صفحه نمایش تبلت iPad 9.7 inch 2018

اگر شما نسخه های قدیمی تر این تبلت را دیده باشد شاید با دیدن مدل 2018 زیاد سوپرایز نشوید. یک شاسی فلزی جامد، یک بازی بی نقص در اطراف صفحه نمایش و یک دکمه Home مناسب با Touch ID وجود دارد. iPad 2018 نازک، سبک و عالی است و شما می توانید آن را در یک دست نگه دارید و به راحتی با آن کار کنید. صفحه نمایش 9.7 اینچی با پنل IPS شاید همان چیزی نباشد که شما در iPad Pro می توانید داشته باشید اما هنوز هم بیشترین دقت را برای طراحی و عکاسی و ویرایش ویدیو در اختیار شما قرار می دهد. هنوز دقت رنگی که مناسب صفحه نمایش های LCD است ارائه می شود و نکته جالب اینکه کاملا به کشیده شدن انگشت پاسخ می دهد.

تبلت 9.7 اینچ iPad (2018) دارای اسپیکرهای استریو است که برای تماشای فیلم مناسب است اما برای افرادی که به شنیدن موسیقی با صدای خیلی بلند علاقه دارند مناسب نمی باشد و در واقع کیفیت بلندگوهای آن به پای iPad Pro نمی رسد. انتقال داده و شارژ شدن از طریق پورت Lightning قابل انجام است و یک جک هدفون 3.5 میلیمتری هم در این تبلت وجود دارد و این همان چیزی است که اخیرا در برخی از تبلت ها نادیده گرفته می شود.

صفحه نمایش حساس به فشار قلم Apple Pencil نمی باشد و شما می توانید با دقت فوق العاده ای به رسم طراحی های خود بپردازید. شما همچنین می توانید اسناد و عکس های خود را قلم علامت گذاری کنید و یا حتی از اشاره گر ماوس استفاده کنید. Apple Penci سریع؛ صاف و یک ابزار واقعا مفید است و شما هنوز بسیاری از دردسترهایی که هنگام کار با لپ تاپ داشتید را با آن نخواهید داشت. تبلت iPad 2018 یک لپ تاپ هیبریدی است که از یک قلم پشتیبانی می کتد ( مانند Microsoft Surface Pro). تنها رقیب این تبلت، Galaxy Tab S3 است که دارای قلم S Pen می باشد. Apple Pencil یک مجموعه از قابلیت های کاربردی را به iPad جدید اضافه می کند و این در حالی است که قیمت آن باز هم کمتر از تبلت سامسونگ می باشد.

تنها چیزی که iPad فاقد آن است و 10.5inch iPad Pro آن را دارد کانکتور صفحه کلید هوشمند می باشد. اگر iPad بخواهید یک جایگزین برای لپ تاپ باشد پس نیاز به یک صفحه کلید دارد. تایپ کردن بخش مهمی از کارهای اداری و یا دانشجویی است پس عدم اتصال به صفحه کلید از نقاط ضعف این تبلت محسوب می شود درست است؟ اما اینطور هم نیست چون شما می توانید از یک صفحه کلید بلوتوثی استفاده کنید و این چیزی است که حدود شش سال پیش در تبلت iPad 3 راه اندازی شد. مطمئنا در مقایسه با یک صفحه کلید که از طریق کانکتور هوشمند متصل شده است تفاوت های نسبتا کمی وجود دارد اما هنوز هم کاملا کاربردی و قابل استفاده است.

تبلت iPad 2018 و سیستم عامل iOS 11 و مالتی تسکینگ

iPad سال هاست که از سیستم عامل iOS استفاده می کند. این سیستم عامل اپل مدت زمان زیادی است که در دستگاه هایی که دارای صفحه نمایش کوچکتری بوده اند استفاده شده است. iOS 9 دارای قابلیت های تقسیم صفحه نمایش، مالتی تسکینگ بود که قابلیت های مهمی هم بود که در iOS 11 هم ارائه شد.

iOS 11 یک اینترفیس جدید را برای iPad معرفی کرده است که دارای یک داک برای برنامه هایی است که بیشترین استفاده را داشته اند و همچنینی یک سوئیچر مناسب و کنترلر سنتر ارائه شده است. iOS همچنین عملکرد قلم را افزایش داده است و شما حالا می توانید نوشتن و کارهای رسم، ایمیل و یادداشت های خود را حتی بهتر انجام دهید. iPad حالا می تواند دست نوشته های شما را شناسایی کند و می توانید با استفاده از کلمات کلیدی یادداشت هایی که نوشته اید را جستجو کنید.

دوربین تبلت آیپد 9.7 2018

در قسمت پشت تبلت iPad 2018 شما می توانید یک دوربین 8 مگاپیکسلی پیدا کند که عکس های قابل قبولی را در محیط هایی که نور خوبی دارند ارائه می دهد اما در بهترین حالت هم عملکرد این دوربین متوسط است. در شرایط که نور کم وجود دارد می توان نویزهایی را در عکس پیدا کرد. امیدوار بودیم که این دوربین نسبت به نسخه قبلی بهبود داشته باشد اما دیافراگم آن همان f/2.4 باقی مانده است.

با این حال شما می توانید عکس هایی مناسب با شبکه های اجتماعی داشته باشید و فیلم های فول اچ دی تهیه کنید. این فیلم ها و عکس ها برای پروژه های دانشگاهی مناسب هستند. تبلت 2018 iPad همچنین دارای یک دوربین 1.2 پیکسلی Facetime HD می باشد که برای تماس های ویدیویی به کار برده می شود.

عمر باتری تبلت آیپد 2018

در حالی که روشنایی صفحه نمایش روی 50 درصد تنظیم شده باشد تبلت iPad 2018 حدود 11 ساعت شارژ خواهد داشت که این مدت زمان برای انجام کارهای روزمره یک کاربری عادی کافی می باشد. با انجام یک ساعت بازی سه بعدی حدود 9 درصد از شاؤز باتری کم شد این در حالی است که با مشاهده یک ساعت فیلم آنلاین سایت Netflix حدود 7 درصد از شارژ باتری کاهش پیدا کرد. iPad در حالت استند بای تنها 1 تا 2 درصد از شارژ را استفاده می کند این در حالی است که برای شارژ مجدد باتری باید حدود 4 ساعت منتظر بمانید (بعد از یک ساعت تنها 25 درصد باتری شارژ می شود).