گوشی‌های آیفون را ارزان کنید

نسل جدید گوشی های آیفون متعلق به شرکت اپل، از زمان اعلان درماه سپتامبر سال 2018 تاکنون دوره سختی را پشت سر نهاده است. ارقام مربوط به سه ماهه ی چهارم منجر شد که آقای تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل و گروه همراهش درخصوص سود بی سابقه این شرکت هشدار بدهند. اما با این وجود نشانه هایی از بهبود این اوضاع در سه ماهه ی دوم سال 2019 دیده می شود. اگرچه فروش بیش از مقدار پیش بینی شده برای این گوشی ها خبر خوبی است، اما تفکیک این موضوع که کدام یک از دستگاه های اپل نزد مشتریان با استقبال مواجه خواهند شد قابل انجام نیست.انتظار می رود که نسل جدید گوشی های آیفون اکس اس ،اکس اس مکس و اکس آر، از مدل های قدیمی تر و ارزان تر مانند خانواده ی آیفون 7 و آیفون 8 پیروی ننمایند. راجر فینگاس که یکی از نیروهای شرکت اپل می باشد، در خصوص آخرین ارقام مورد استناد تحلیلگران موسسه یو بی اس گزارش داد که: در پی تخمین موسسه یو اس بی تعداد فروش آیفون ها در ماه ژوئن از 32.5میلیون به 34.5 میلیون دستگاه گوشی خواهد رسید.

با این وجود شرکت اپل در نظر دارد تا مدل های ما قبل سال 2018 خود را نیزبیشتربه فروش برساند. این در حالیست که موسسه یو بی اس تخمین می زند که بر فروش آیفون اکس آر 3 میلیون اضافه می شود، در مقایسه فروش آیفون اکس اس و آیفون اکس اس مکس به همان میزان روند کاهشی خواهد داشت. این روند پیش بینی شده فروش متوسط گوشی های اپل را  به ازای هر دستگاه کاهش داده و استفاده از فن آوری های جدید مانند ویژگی تشخیص چهره (FaceID) را  که در مدل های قدیمی تر وجود ندارند محدود می کند. در حالیکه سیستم عامل ios از دستگاههای قدیمی تر پشتیبانی می کند، این نرم افزار عملاً نمی تواند فن آوری جدید را تکرار کرده و بسترهای نرم افزاری را به جلو رانده و با پیشنهادات جدید تولید کنندگان اندروید هماهنگ باشد. اما در کجا این استفاده باعث ایجاد مشکل می گردد؟ پاسخ کشورچین است. بدون در نظر گرفتن ویژگی ها و قدرتمندی سیستم عامل ios، بازار چین بیشتر متاثر از مدل های جدید تلفن همراه با مشخصات منحصر به فرد است و این قابلیت که آیا نرم افزار به خصوص وی چت را راه اندازی می کند یا نه در آنجا حائز اهمیت می باشد. گزینه دوم جهانی است و ios مزیتی نسبت به آن ندارد اما دررابطه با مشخصات پیشین گوشی های آیفون اکس اس و اکس اس مکس در زمان وارد بازار شدن برتری داشته اند.

انتخاب چرخه میانی در طراحی گوشی های جدید آیفون که تمرکزشان را بر روی ویژگی های برجسته تر و قیمت های بهتر گذاشته اند، گزینه ای مردود است. شرکت اپل در بازارهای اشباع شده آمریکا و امارات متحده عربی هم چنان پایدارمی ماند اما راهکار این شرکت بر کشورهایی که ظرفیت لازم را برای رشد قابل توجه دارا هستند استوار است.