گلکسی تب S5 سامسونگ با چه شرایطی به دست کاربران میرسد؟

آیا تبلت گلکسی تب S5 به‌زودی عرضه خواهد شد یا باید بیشتر صبر کنیم؟ در اینجا به بررسی برخی مسائل در مورد تبلت پرچم‌دار بعدی سامسونگ می‌پردازیم.

در چندین سال اخیر استقبال از تبلت های آندرویدی با افت قابل‌توجهی روبرو شده اما سامسونگ هنوز این بازار را رها نکرده است. در اینجا به برخی شایعاتی که در مورد تبلت گلکسی تب S5 سامسونگ پیچیده شده است و همچنین بیان نظر تخصصی و امکاناتی که امیدواریم در این تبلت مشاهده کنیم می‌پردازیم.

شرکت‌هایی مثل سونی و HTC دیگر زحمت ساختن تبلت به خود نمی‌دهند اما سامسونگ از آن دسته شرکت‌هایی است که می‌توانید مطمئن باشید هر ساله مدل‌های جدیدی از تبلت های خود را عرضه می‌کند. این شرکت کره‌ای تحت برند گلکسی همه نوع دستگاه‌های ارزان‌قیمت و گران‌قیمت عرضه می‌کند.

تاریخ عرضه گلکسی تب S5 چه زمانی خواهد بود؟
پیش‌بینی تاریخی برای عرضه‌ی گلکسی تب نسبت به گوشی‌های سامسونگ و برخی دیگر از دستگاه‌ها اندکی مشکل‌تر است. سری‌های پیشین این تبلت در زمان‌های متفاوتی از سال عرضه‌شده‌اند بنابراین هیچ الگوی خاصی برای زمان عرضه آن وجود ندارد.

گلکسی تب S4 - آگوست 2018
گلکسی تب S3 - فوریه 2017
گلکسی تب S2 - جولای 2015

با اینکه نمایشگاه‌های فناوری همچون MWC و IFA کاندیداهایی جهت معرفی این تبلت هستند اما کنفرانس معرفی بعدی سامسونگ چندین روز قبل از آن‌هاست. این کنفرانس در 20 فوریه در لندن و سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود و به شهر بارسلونا یعنی جایی که MWC برگزار می‌شود نمی‌رود.

در یک مراسم معرفی همیشه شانسی برای معرفی نسخه جدیدی از گلکسی تب وجود دارد اما به نظر می‌رسد مراسم بعدی بیشتر روی گوشی‌های هوشمندی همچون گلکسی S10 و گلکسی X (گوشی تاشوی سامسونگ) متمرکز باشد. عدم درز اطلاعات در مورد گلکسی تب S5 باعث نامحتمل بودن معرفی آن شده است.

بنابراین انتظار می‌رود تبلت گلکسی تب S5 اندکی بعد در همین امسال و شاید دوباره در آگوست به همراه گلکسی نوت 10 معرفی شود.

قیمت گلکسی تب S5 چقدر خواهد بود؟
مسلماً قیمت این تبلت ارزان نخواهد بود. محصولات ممتاز سامسونگ با قیمت‌های ممتازی عرضه می‌شوند. حداقل این چیزی است که در دو مدل اخیر دیده‌ایم.

گلکسی تب S4 با قیمت 599 پوند / 600 دلار عرضه شد بنابراین اگر گلکسی تب S5 قیمتی مشابه یا حتی اندکی بالاتر داشت تعجب نکنید.

مشخصات گلکسی تب S5 به چه شکل خواهد بود؟
گلکسی تب S4 با تغییرات بزرگی نسبت به نسخه قبل معرفی شد. یکی از این تغییرات صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 10.5 اینچی در عین ثابت ماندن اندازه بدنه دستگاه بود. کوچه شدن حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش روندی است که در اکثر دسته‌های فناوری در پیش گرفته شده است.

گفتن اینکه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر خواهد شد یا خیر دشوار است. تصور ما این است که سامسونگ برای همسانی با آی پد پرو اندازه صفحه‌نمایش را تا 11 اینچ بزرگ کند. به نظر ما رزولوشن صفحه‌نمایش و نسبت ابعاد تصویر همان مقادیر 2560x1600 و 16:10 باقی خواهد ماند.

ما ترجیح می‌دهیم سامسونگ پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 را رها کند و از جدیدترین نسخه این پردازشگر یعنی اسنپدراگون 855 استفاده کند. همچنین به نظر ما بهتر است رم از 4 گیگابایت و حافظه داخلی از 64 گیگابایت بیشتر باشند که البته احتمال آن چندان بالا نیست.

همچنین ارائه‌ی صفحه‌کلید به همراه دستگاه اتفاق خوبی خواهد بود اما این مطلب هم بعید خواهد بود چون سامسونگ به‌راحتی می‌تواند صفحه‌کلید را جداگانه به‌عنوان یک ابزار جانبی بفروش برساند.

به نظر ما سامسونگ قادر به ایجاد تغییرات سخت‌افزاری عظیمی در گلکسی تب S5 نخواهد بود بنابراین انتظار می‌رود تمرکز بیشتر روی قابلیت‌های نرم‌افزاری باشد. در بهترین حالت سامسونگ نرم‌افزار DeX را بهبود خواهد بخشید تا این تبلت به جایگزین کاربردی‌تری برای لپ‌تاپ‌ها بدل گردد.

به‌محض پراکنده شدن شایعات جدید این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد.