مشکلات امنیتی 5G و بررسی آن توسط مدیر عامل هواوی

آقای رن در ایمیلی به کارکنانش نوشت: « ممکن است در سال های پیش رو اوضاع کلی به روشنی آنچه متصور بودیم نباشد، و ما باید خود را برای شرایط سخت آماده کنیم».
وی افزود: اهدافی که به نظر غیر واقعی  میرسند باید بازبینی شوند. و « باید تعدادی از کارمندان میانی را را کنار بگذاریم هزینه کار را پایین بیاوریم».
با بیشتر شدن نگرانی های امنیتی بخاطر هواوی در کشورهای غربی این هشدارها پدیدار شدند.
 
بازداشت منگ وانژو، مدیر مالی ارشد هواوی و دختر آقای رن، در کانادا بنا به  درخواست استرداد امریکا در ماه دسامبر، و دستگیری یکی از عوامل اجرایی هواوی در اوایل این ماه با این ادعا که برای هوش مصنوعی  چین جاسوسی میکرده است، باعث افزایش شک ها به سمت این شرکت تکنولوژی شد.
 
در هفته گذشته آلمان تبدیل شد به آخرین کشوری که اجازه استفاده از تجهیزات هواوی در عرضه 5G  را منع کرد. 
 
گروهی از قانون گذاران دو حزبی در امریکا قانونی را پیشنهاد کردند که این قانون فروش نیمه رسانا های امریکا و دیگر ترکیب های الکترونیکی به هواوی و ZTE را منع میکند، این قانون می تواند تحریم های پیشین علیه هواوی را بیشتر کند.
 
در ماه نوامبر آقای رن، افسر سابق ارتش آزادی بخش خلق چین، در سمینار مدیریت کادر داخلی هشدار داد که را سختی پیش رو دارند. اما روز جمعه، زمانی که این شرکت برای مدیریت بحران رو به رشد قدم برداشته بود، مدیرعامل این خبر را به همه کارکنان فرستاد و در جامعه آنلاین هواوی انتشار کرد.
 
آقای رن در سخنرانی که با اصطلاحات نظامی و کنایه های جنگی آماده شده بود اظهار کرد:« 5G احتمالا نمی تواند به راحتی 4G شود. ممکن است مینی اینجا یا آنجا منفجر شود و اگر انفجار عظیمی در سراسر آن مکان رخ ندهد ما هنوز باید 180000کارمند را تامین کنیم. دستمزدها و حقوق ها و سود سهام ها به بیش از 30 بیلیون دلار امریکا میرسد.
 
پیش بینی ها حاکی از آن بود که سال گذشته درآمد هواوی به 100بیلیون دلار برسد در حالی که درآمد  این شرکت 20سال پیش کم تر از 1بیلیون دلار بود. آقای رن در پیامش گفت که روزهای رشد بدون کنترل سپری شده است.
آقای رن گفت:« در 30سال گذشته همه چیز برایمان بی دردسر گذشت. ما در برهه ای از توسعه استراتژیک بودیم، شرکتمان به شیوه ی مخربی رشد کرد، باید بازبینی کنیم که آیا همه  شرکت های تابعه کارآمدند یا نه.]...[ به منظور دستیابی به پیروزی کامل لازم است تا مقداری بهینه سازی سازمانی اعمال کنیم».
 
مدیر عامل هواوی هم در پیامی که در اکتبر گذشته به مدیران منابع انسانی داد و هم در روز پنجشنبه فراخوان انقلابی در سراسر شرکت را داد.
چند روز پس از اینکه اقای رن، که معمولا از جلب توجه رسانه ها اجتناب می کند، با خبرنگاران بین المللی مصاحبه کرد تا در پاسخ به ادعا های امریکا دست به کار شود این پیام های با صلابت به گوش رسیدند. 
 
 
 
شما میتوانید برای خرید هواوی  از بروزکالا استفاده کنید