بررسی اجمالی مادربرد ایسوس مدل ASUS H110M-K

مادربرد ایسوس مدل H110M-K یکی دیگر از مادربردهای microATX است که از سوکت پردازنده LGA1151 استفاده می کند. این مادربرد با حافظه DDR4 سازگاری دارد و از فناوری 5X Protection II ( فناوری برای حفاظت پیشرفته از سخت افزار) بهره می برد. دو اسلات حافظه دو کاناله در این مادربرد تعبیه شده است و شما می توانید تا حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم داشته باشید. قابلیت XMP رم به شما کمک می کند تا از حداکثر عملکرد رم استفاده کنید.

برای اضافه کردن کارت گرافیک خود می توانید از اسلات PCI Express X16 استفاده کنید و برای نصب هارد و درایو نوری خود می توانید از 4 اسلات SATA 3.0 تعبیه شده استفاده کنید. در قسمت پشت مادربرد هم 2 عدد پورت USB 3.0 وجود دارد که می توانید برای وصل کردن دستگاه هایی مانند هارد اکسترنال و فلش مموری استفاده کنید، علاوه بر این، 4 پورت USB 2.0 نیز در این قسمت وجود دارد. در ادامه برخی دیگر از قابلیت های مادربرد H110M-K  را با هم مرور خواهیم کرد.

امنیت سخت افزاری پیشرفته H110M-K با 5X Protection II

قابلیت 5X Protection II از بهترین قطعات، طراحی مدار عالی و استانداردهای دقیق استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری طولانی مدت مادربرد را با محافظت همه جانبه تضمین کند. این به معنای حفاظت استثنایی در ساخت و طراحی و استفاده از تجربه چندین ساله مهندسین ایسوس می باشد.

محافظ شبکه LANGuard در مادربرد ایسوس H110M-K

ASUS LANGuard محافظ شبکه سطح سخت افزاری است که از فناوری اتصال سیگنال و خازن های سطح بالا و ضد EMI استفاده می کند و اتصال مطمئن تر را با توان عملیاتی بهتر در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این قطعات شما در برابر برق و شوک های الکتریکی و حتی الکتریسیته ساکن به صورت بهتری محافظت می شوند.

محافظت در مقابل ولتاژ بیش از حد

یک طراحی مدار منحصر به فرد با رگولاتور یا تنظیم کننده های ولتاژ داخلی برای محافظت از چیپست، پورت های اتصال و کدک های صوتی ایجاد شده است تا سیستم شما در برابر صدمات ناشی از ولتاژهای سطح بالا و غیره منتظره پایدار بماند.

محافظت از اتصال کوتاه و جریان بیش از حد DRAM

فیوزهای قابل تنظیم مانع از آسیب های ناشی از اتصال کوتاه و جریان بیش از حد می شود. این فرآیند پورت های I/O تا DRAM را پشتیبانی می کند تا از طول عمر سیستم و دستگاه های متصل به مادربرد محافظت شود.

DIGI+ VRM

فناوری اختصاصی ایسوس DIGI+ VRM به طور هوشمندانه ای انرژی را براساس نیاز پردازنده تامین می کند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و باعث تقویت پایداری سیستم می شود.

پنل I/O استیل ضد زنگ

پنل I/O از جنس استیل ضد زنگ می باشد و در برابر خوردگی و اکسید کروم مقاوم است و نسبت به پنل های معمولی از طول عمر 3 برابر طولانی تر برخوردار است.

گاردها یا محافظ های ESD

تخلیه الکترواستانیک (ESD) می تواند به طور ناگهانی اتفاق بیافتد و اثرات مخرب آن به راحتی نادیده گرفته می شود. محافظ های ایسوس ESD با استانداردهای بسیار بالا مورد آزمایش قرار گرفته است و می تواند تا حداکثر +/-10KV را برای تخلیه هوا و +/-6KV برای تخلیه تماس را تحمل کنند. ایسوس از یک طراحی مدار محافظ فعال برای محافظت از سیستم شما در مقابل تداخل و آسیب های الکترواستاتیک استفاده می کند و طول عمر بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

پشتیبانی از حافظه DDR4 در H110M-K

با DDR4 فرکانس های حافظه تا 2133 مگاهرتز تسریع خواهد شد. ایسوس با فروشندگان حافظه  DDR4 کار می کند بنابراین شما از بهترین سازگاری اطمینان خواهید داشت.

بایوس UEFI

بایوس گرافیکی کنترل شده بهبود یافته است تا جذاب تر شود. این که شما یک کاربر آماتور باشید یا یک اورکلاکر مدهای EZ و Advanced به شما کمک می کند تا راه خود را سریع و ساده پیدا کنید.

EZ Flash3

جدیدترین بایوس را از طریق اینترنت و از داخل بایوس بروزرسانی کنید.

S.M.A.R.T

فناوری اسمارت به شما اجازه نظارت، تجزیه و تحلیل و گزارش گیری را می دهد بنابراین قابلیت اطمینان را برای شما به ارمغان می آورد.

Q-Fan Control

شما می توانید سرعت عملیات فن را به صورت دستی پیکربندی کنید و یا از پروفایل های فن از قبل پیکربندی شده برای انتخاب مدهای  سرعت استاندارد، سایلنت، توربو و یا فول استفاده کنید.

My Favorites

خیلی سریع گزینه های تنظیم و پیکربندی را پیدا کنید و ابزارهای دلخواه خود را به لیست اضافه کنید.

مادربرد H110M-K و سرعت انتقال فوق العاده سریع و تجربه USB 3.0

ایسوس USB 3.0 را در همان جایی که لازم است قرار داده است ( دو پورت فوق العاده سریع در پنل جلویی). این پورت ها سرعت انتقال داده 10 برابر سریعتر را نسبت به USB 2.0 ارائه می دهد.

با صدای واضح بازی ها در میدان نبرد پیروز باشید

با محافظت صدا از تداخل و جداساطی نویز این مادربرد ایسوس می تواند صدای واضحی را به شما ارائه دهد. محافظ صوتی تضمین می کند که به طور دقیقی صداهای آنالوک یا آنالوگ را جداسازی کند و از تداخل فراگیر تا حد زیادی جلوگیری می کند. لایه های جداگانه برای تراک های راست و چپ تضمین می کند که هرد دو کانال پایداری و کیفیت مساوی را ارائه می دهند.

جداسازی ساده قطعات PCI Express با Q-Slot

برای دسترسی و عملکرد ساده یک گیره قرار داده شده است که Q-Slot نامیده می شود. کافیست گیره Q-Slot را به آرامی فشار دهید تا کارت کرافیک رها شود.

جداسازی ساده حافظه با Q-DIMM

حتی اگر با یک مورد کوچکتر کار می کنید کافی است که گیره یک طرفه را فشار دهید و ماژول های رم را به داخل فشار دهید و یا به خارج بکشید هیچ کاری ساده تر از این نیست.

 مادربرد ایسوس H110M-K و Fan Xpert

Fan Xpert تضمین می کند که هر فن بهترین تعادل عملکرد خنک سازی و سر و صدای کم را ارائه می دهد و مادبردهای سری 100 و مد سطح سخت افزاری 3 یا 4 پین PWM/DC برای فن های کیس، تنظیم ساده بایوس  به شما اجازه اجرای فن کیس را در PWM/DC می دهد. Fan Xpert حتی شامل مد Auto-Tuning است که امکان اسکن و تشخیص کلیه مشخصات فن را می دهد و این کار تنها با یک کلیک انجام می شود.

AI Suite 3 در مادربرد H110M-K

ASUS AI Suite 3 تجربه کاربری جدیدی را از طریق رابط کاربری واضحتر و جذاب تر ارائه می دهد و از مانیتورهای بزرگتر پشتیبانی می کند. این رابط کاربری به شما اجازه  تنظیم اورکلاکینگ، مصرف انرژی، سرعت فن، ولتاژ و غیره را می دهد. این برنامه جامع استفاده از توابع را به سادگی فراهم می آورد.