بررسی مادربرد ایسوس مدل ASUS PRIME Z370-P II

ASUS PRIME Z370-P II یکی از مادربردهای ایسوس می باشد که مجهز به پردازنده نسل هشتم Core اینتل می باشد و حداکثر اتصال و سرعت را با اسلات های دوگانه M.2، پورت های اتصال 5 گیگابیت در ثانیه ای USB 3.1 Gen 1 و فناوری Intel Optane Memory فراهم می سازد.

مادربرد ایسوس مدل ASUS PRIME Z370-P II

این مادربرد عملکرد ثابتی را برای اولین مونتاژ شما فراهم می آورد و برای رشد و ارتقاء دارای انعطاف پذیری می باشد علاوه بر این دارای قابلیت هایی مانند کنترل خنک کننده، تنظیم خودکار سیستم؛ صدای آنبرد و پشتیبانی از کارت های توسعه فن ایسوس می باشد. این مادربرد مناسب کیس هایی می باشد که در اندازه ATX طراحی شده اند و از سوکت LGA1151، چیپست Z370 پشتیبانی می کند و با سیستم عامل 64 بیتی ویندوز 10 سازگاری دارد.

فرم فکتور مادربرد Prime Z370-P II می تواند از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم در 4 اسلات دو کاناله یا 16 گیگابایت در هر اسلات پشیبانی کند. سرعت های حافظه بافر نشده Non-ECC پشتیبانی شده شامل 4000 (OC), 3866 (OC), 3733 (OC), 3600 (OC), 3466 (OC), 3400 (OC), 3333 (OC), 3300 (OC), 3200 (OC), 3000 (OC), 2800 (OC), 2666 (OC), 2400 (OC) و 2133 مگاهرتز می باشد. برای ذخیره سازی، 4 پورت SATA III شش گیگابیت در ثانیه ای و دو سوکت M.2 وجود دارد که هر دو از هاردهای SSD نوع PCIex4 و 2280 SATA و 2242 SATA و 2260 SATA پشتیبانی می کند.

همچنین چهار پورت USB 3.1 Gen 1 Tepe-A (در پنل پشتی)، دو پورت USB 2.0 Type-A (پنل پشتی)، دو کانگتور USB 3.1 Gen 1 ( در وسط برد) وجود دارد که از چهار پورت 19 پینه USB 3.1 Gen 1 و دو کانکتور USB 2.0 (وسط برد) پشتیبانی می کند که می تواند از چهار پورت USB 2.0 اضافی نیز حمایت کند. افرادی که با استفاده از PCIe به دنبال توسعه سیستم خود هستند باید بدانند که یک اسلات PCIe 3.0 / 2.0 x16 (x16,x8/x4+x4) ، یک اسلات PCIe 3.0/2.0 x16 ( حداکثر در مد x4) و چهار اسلات PCIe 3.0 /2.0 x1 وجود دارد.

برای ارائه گرافیک واضح و شفاف، این مادربرد از خروجی های DVI-D و HDMI همراه با گرافیک های HD اینتل پشتیبانی می کند. HDMI از حداکثر رزولوشن 4096×2160 با سرعت رفرش 30 هرتزی پشتیبانی می کند و پورت DVI-D از حداکثر رزولوشن 1920×1200 در 60 هرتز پشتیبانی می کند. گرافیک های ادغامی می توانند به 1024 مگابایت حافظه اشتراکی دسترسی داشته باشند.

با استفاده از کدک صدای 8 کاناله Realtek ALC887 HD مادربرد Prime Z370-P II می تواند نسبت به کنترلرهای استاندارد از کیفیت صدای بالاتری پشتیبانی کند. صدا می تواند با استفاده از خروجی جک صدای 3.5 میلمتری ادغام شده یا هدر خروجی S/PDIF خارج شود. این مادربرد همچنین به قابلیت هایی مانند SafeSlot، Energy Processing Unit، Fan Xpert 4 Core, DIGI+ VRM, 5X Protection III و یک شیلد I/O، دو کابل SATA III 6Gb/s و یک پکیج M.2 مجهز شده است. این مادربرد توسط 3 سال گارانتی محدود ایسوس محافظت می شود. در ادامه شما با قابلیت های بیشتر این مادربرد آشنا خواهید شد.

تحویل انرژی پیشرفته مادربرد ایسوس ASUS PRIME Z370-P II

Prime Z370-P II بر اساس تعداد فازهای برق، انرژی مورد نیاز خود را تنظیم می کند و برای پردازنده های اینتل راندمان و انرژی را بهینه سازی می کند.

کانکتور برق ProCool

در مقایسه با ورودی های برق سنتی، سوکت های ProCool ساخته شده اند تا مشخصات پایداری را ارائه دهند و کمک می کند تا تماس های روانی با لاین های برق PSU ایجاد شود. این سوکت ها باعث کاهش امپدانس می شوند و ار خرابی کانکتور و هات اسپات ها جلوگیری می کند.

حافظه خود را سریعتر کنید

ASUS OptiMem با مسیریابی تریس های حافظه و عبور از لایه PCB بهینه یکپارچگی سیگنال حافظه را حفظ می کند و طرح بندی T-Topology تضمین می کند که با متعادل کردن طول تریس میان اسلات های حافظه می تواند سیگنال ها را همتراز کند. این پیشرفت ها منجر به ایجاد فضای بیشتر برای اورکلاک کردن و بهبود پایداری شده است و امکان استفاده از سرعت حافظه DDR4-4000 را فراهم می سازد.

5X Protection III

مادربردهای سری پرایم با فناوری 5X Protection III مهندسی شده است که از قطعات خوب، طراحی مدار عالی و استانداردهای دقیق استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری طولانی مدت مادربرد را تضمین کند. این یعنی محافظت و پایداری برای مونتاژ سیستم شما.

SafeSlot Core

SafeSlot Core یک اسلات PCIe اختصاصی ایسوس است که دارای یک طراحی مستحکنم است و توسط هوک های (قلاب های) مخصوص به مادربرد متصل شده اند و نسبت به لات های توسعه استاندارد از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. مادربردهای Prime Z370 همچنین دارای نقاط لحیم کاری در اطراف هر دو پین های PCIe و DIMM هستند.

گارد شبکه

ASUS LANGuard یک محافظ شبکه سطح سخت افزاری است که از فناوری اتصال سیگنال و خازن های سطح بالا و ضد EMI برای اطمینان از اتصال مطمئن تر و توان بهتر استفاده می کند.

محافظت در مقابل ولتاژ بیش از حد

طراحی مدار منحصر به فرد با رگولاتور یا تنظیم کننده ولتاژ داخلی از مادربرد شما در برابر آسیب های ناشی از ولتاژهای سطح بالا و غیر منتظره منابع برق ناپایدار محافظت می کند.

DIGI+ VRM

DIGI+ VRM منحصر به فرد ایسوس به صورت هوشمندانه ای برق را براساس تقاضای بلادرنگ به پردازنده تحویل می دهد و هدر رفتن انرژی را کاهش می دهد و پایداری سیستم را بهبود می بخشد.

پنل های I/O استیل و ضد زنگ مادربرد ASUS PRIME Z370-P II

پنل های I/O از جنس استیل مقاوم در برابر خوردگی یا اکسید کروم می باشد و نسبت به پنل های معمولی از طول عمر بیشتری برخوردار است.

چند مورد از قابلیت های دیگر مادربرد ایسوس به شرح زیر می باشد:

  • سازگار با بیش از 1000 دستگاه و قطعه – مادربرد Prime Z370-A II با بیش از 1000 دستگاه و قطعه سازگاری دارد.
  • بیش از 8000 ساعت اعتبارسنجی – آزمایشات دما و رطوبت قطعات را در برابر شرایط شدید مقاوم می کند.
  • تست های اندازه گیری حرارت و دما – تضمین می کند که سیستم تحت بارهای سنگین خنک و پایدار باقی می ماند.
  • تست های درج – هر پست و کانگتور از طریق سیکل های نصب مکرر قرار داده می شوند.
  • حداکثر 48 ساعت تست سن – تست سن تا 48 ساعت قابلیت اطمینان  را تضمین می کند.
  • تست برق مصرفی – برای بهره وری انرژی بررسی می شود.
  • تست شوک حرارتی- برای اطمینان از اینکه مادبرد توانایی تحمل تغییرات دما از منفی 40 تا 185 درجه فارنهایت یا از منفی 40 تا 85 درجه سانتیگراد را دارد.
  • تست شوک غیرعملیاتی – برای اطمینان از اینکه مادربرد در برابر ضربه هایی که ممکن است در حین حمل و نقل اتفاق بیافتد مقاوم است.
  • تست سوختگی – برای اطمینان از عملکرد عملیات هر قطعه بررسی می شود.
  • تست نصب – برای اطمینان از نصب کاربرپسندانه قرارگیری کانکتورها دوباره بررسی می شود.
  • تست سقوط – از ارتفاعات مختلف این تست انجام می شود تا قابلیت اطمینان تضمین شود.