معرفی مادربرد گيگابايت مدل Z370 HD3 (rev. 1.0)

مادربرد گيگابايت مدل Z370 HD3 (rev. 1.0) مادربردی است که از پردازنده های نسل هشتم Core اینتل، 4 عدد DIMM برای استفاده از حافظه های بافر نشده DDR4 دو کاناله پشتیبانی می کند. HD3 یکی از بردهای مقرون به صرفه ای است که فاقد پورت های USB 3.1 است و تنها یک اسلات M.2 دارد (به جای دو یا سه تا) و هیچ اسلات تقویت کننده ای در اسلات PCIe یا DIMM ندارد. Z370 HD3 تقریبا یک نسخه کربنی از HD3P است به جز اینکه رنگ خاکستری فقط در برد و چیپست هیت سینک استفاده شده است و هیت سینک های VRAM به رنگ خاکستری نیست. دو تا از اسلات های حافظه سیاه  و دو تا خاکستری می باشد در حالی که اسلات های PCIe خاکستری و اسلات های PCIe x1 به رنگ سیاه می باشد و نوتیفیکیشن XMP در گوشه بالای سمت راست است.

کاربران هنوز هم می توانند از 4 اسلات حافظه به طور کامل استفاده کنند تا از ظرفیت 64 گیگابایت پشتیبانی کنند در حالی که گیگابایت بیان کرده است که از حداکثر سرعت 4000 مگاهرتزی DDR4 پشتیبانی می کند. برای PCIe، دو اسلات با طول کامل به هم وصل شده اند تا پیکربندی های x16/x4 توسط پردازنده اجرا شود در حالی که اسلات سوم با سرعت x4 اجرا می شود، تنها  از 2-Way AMD Crossfire یا AMD Quad-GPU Crossfire پشتیبانی می شود و همچنین SLI در هر اسلات سرعت x8 را نیاز دارد.

قابلیت های مادربرد Z370 HD3

همانطور که قبلا گفته شد، Z370 HD3 یک اسلات M.2 دارد. برای اکثر کاربران ممکن است این مسئله نگران کننده باشد چونکه تنها می توانند از یک هارد مبتنی بر M.2 استفاده کنند. این برد شامل شش پورت SATA است و از RAID 0, 1, 5 و 10 پشتیبانی می کند. به طور کلی 4 هدر فن در برد وجود داردکه یکی در سمت راست هیت سینک VRAM قرار دارد و دیگری نزدیک به کانکتور EPS 12V می باشد این در حالی است که دو تا فن سیستمی دیگر در زیر برد و در وسط سمت راست و تنها بالاتر از پورت های SATA قرار دارد. این مادربرد شامل Smart Fan 5 می باشد که هنوز هم می توان هدرهای کنترل شده هیبریدی PWM/Voltage را با آن کنترل کرد. کدک صدا در HD3 کدک ALC892 می باشد. این مادربرد همچنین هیچ شیلد EMI ندارد اما طراحی برد هنوز قطعات صوتی آنالوگ برد را از قطعات دیجیتال موجود در PCB جدا می کند. برای شبکه سازی، یک تراشه Intel GbE LAN سمت را پوشش داده است.

این مادربرد دارای 8 پورت USB 3.1 (5 گیگابیت در ثانیه ای) است که چهار پورت در پنل پشتی قرار دارد و بقیه پورت ها از طریق هدرهای USB اینترنال قابل دسترس است. کاربران می توانند از شش پورت USB 2.0 استفاده کنند که دو پورت در پنل پشتی قرار دارد و دو چهار پورت دیگر از طریق هدرهای اینترنال USB در دسترس است. هیچ پورت USB 3.1 (10 گیگابیت در ثانیه ای) در این مادربرد وجود ندارد و این به دلیل پایین نگه داشتن قیمت برای خریداران است گرچه کاربران هنوز می توانند کارت های USB 3.1 PCIe را خریداری کنند تا در صورت لزوم عملکرد را گسترش دهند. پنل پشتی IO همچنین شامل پورت های ترکیبی PS/2، یک خروجی ویدیو DVI-D، یک خروجی ویدیو HDMI و جک های صوتی می باشد. در ادامه برخی دیپر از قابلیت های مادربرد گيگابايت مدل Z370 HD3 (rev. 1.0) را به شما معرفی خواهیم کرد.

Smart Fan 5

با استفاده از Smart Fan 5 کاربران می توانند اطمینان حاصل کنند که کامپیوتر گیمینگ آنها عملکرد خود را در حالی که خنک باقی مانده است حفظ می کند. Smart Fan 5 به کاربران این امکان را می دهد تا هدرهای فن خود را تعویض کنند تا سنسورهای حرارتی مختلف را در مکان های مختلف روی مادربرد منعکس می کند. علاوه بر این، Smart Fan 5 از هدرهای فن هیبریدی پشتیبانی می کند که از هر دو فن های مد Voltage و PWM حمایت می کند و باعث می شود که مادربرد خنک تر باقی بماند.

Fan Stop

با استفاده از Fan Stop وقتی که دما به زیر حد آستانه تعریف شده می رسد فن ها را به طور کامل متوقف می کند. توقف فن ها براساس اطلاعاتی که از سنسورها خوانده می شود انجام می شود.

هدرهای پین فن هیبریدی در مادربرد Z370 HD3

شما می تونید کنترل کاملی روی سیستم خنک کننده مایع خود داشته باشید. Smart Fan 5 از طریق هدرهای پین فن هیبریدی می تواند اطلاعات مقدار جریان را در کسری از ثانیه دریافت کند و به شما این امکان را می دهد تا روی کامپیوتر خود تسلط کاملی داشته باشید. همه هدرهای فن هیبریدی می توانند به طور خودکار نوع دستگاه خنک کننده را شناسایی کنند و مدهای متفاوت Voltage یا PWM را تشخیص دهند.

ذخیره سازی سریع با NVMe PCIe Gen 3 x4 110 mm M.2

راه حل GIGABYTE M.2 عملکرد و پشتیبانی قابل ملاحظه سریعتری را برای هر دو رابط PCIe و SATA دستگاه های M.2 SSD ارائه می دهد.

ملکرد عالی مادربرد Z370 HD3 با OPTANE

مادربرد گيگابايت مدل Z370 HD3 (rev. 1.0) اولین پلت فرمی است که از جدیدترین فناوری Optane اینتل پشتیبانی می کند. Optane با کش کردن هارد باعث افزایش قابل ملاحظه ای در عملکرد ذخیره سازی (در مقایسه با هاردهای مکانیکی سنتی) می شود.

Intel® GbE LAN با cFosSpeed Internet Accelerator Networking

Intel® GbE LAN با قابلیت cFosSpeed یک برنامه مدیریت ترافیک شبکه است که به بهبود تاخیر شبکه و حفظ زمان پینگ کردن کم برای ارائه پاسخگویی سریعتر و بهتر در محیط های شلوغ LAN کمک می کند.

فناوری 2-Way CrossFire

پیکربندی چند گرافیکی عملکرد گرافیکی بهتری را برای علاقمندان به بازی که به بالاترین فریم ریت نیاز دارند ارائه می دهد.

پشتیبانی از DDR4 XMP حداکثر 4000 مگاهرتزی

این مادربرد گیگابایت یک پلت فرم تست شده و اثبات شده را ارائه می دهد و سازگاری مناسبی با پروفایل های حداکثر 4000 مگاهرتزی را ارائه می دهد. همه کاربران برای دستیابی به این افزایش عملکرد باید اطمینان حاصل کنند که ماژول حافظه آنها XMP است و تابع XMP در مادربرد گیگابایت فعال است.

Z370 HD3 و پشتیبانی از نوارهای نورانی RGB در 7 رنگ

با انتخاب رنگ مورد نظر خود برای نوار نورانی RGB اکسترنال، شما می توانید نور سیستم شخصی خود را به دلخواه تنظیم کنید. در کل 7 رنگ موجود است و شما برای منحصر به فرد کردن سیستم خود می توانید از آنها استفاده کنید.