نقد و بررسی لپ تاپ 15 اینچی Acer Aspire V15 Nitro VN7-593G

امروز ما قصد داریم لپ تاپ ایسر مدل V15 Nitro VN7-593G را مورد بررسی قرار دهیم. ایسر در سال 2015 و 2016 بود که موفقیت خود را برای ساخت لپ تاپ های سری V15 Nitro جشن گرفت. ایسر موفق شده بود لپ تاپی که برای بازی مناسب بود را بسازد و از یک طرف این سری از لپ تاپ ها دارای قیمت مقرون به صرفه بودند و از طرف دیگر قطعات پر مصرفی مانند GeForce GTX 960M را از آن خود کرده بود. گرچه تفاوت در نسخه های پردازنده 45 واتی Black Edition و 15 واتی Nitro به اندازه کافی گیج کننده بود، اما ایسر با صفحه نمایش های مختلف و استفاده از کارت های گرافیکی GeForce 945M/950M همه چیز را پیچیده تر کرد.

اما شاید همین تنوع در پیکربندی ها راز موفقیت ایسر باشد چونکه هر کاربری می تواند پیکربندی خاص خود را از این مجموعه انتخاب کند. در سال 2017، ایسر پردازنده لپ تاپ V15 Nitro خود را به Kaby Lake و معماری پاسکال ارتقاء داد. رقابت در بین لپ تاپ هایی که عملکرد بالایی را ارائه می دهند بسیار گسترده است اما به طور قابل توجهی این لپ تاپ ها گرانتر هستند ما فقط در این پست به بررسی لپ تاپ های جدید V15 Nitro که از پردازنده گرافیکی GTX 1060 استفاده می کنند خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت لپ تاپ V15 Nitro VN7-593G

از لحاظ ظاهری این لپ تاپ بسیار شبیه به مدل های 2015 VN Nitros است. ساختار بسیار محکم است اما در جزئیات ضعف هایی وجود دارد. با این حال تغییرات مهمی در نسخه 2017 آن به وجود آمده است به طور مثال قسمت استراحتگاه مچ دست و ناحیه صفحه کلید حالا از آلومنیوم براق ساخته شده است. قبلا این قسمت ها پلاستیکی بودند. ظاهر جدید از جنس فلز است و کیفیت بالاتری را ارائه می دهد و همین باعث شده است که وزن این سری از لپ تاپ ها از 2.4 کیلوگرم به 2.52 کیلوگرم افزایش پیدا کند.

قبلا لولاها به سختی باز می شدند اما حالا می تواند تنها با یک دست لپ تاپ خود را باز کنید. صفحه نمایش بسیار نازک است و کاربر هنگام باز و بسته کردن درب لپ تاپ با یک دست متوجه این موضوع خواهد شد. صفحه نمایش از قسمت پشت هیچگونه فشاری را تحمل نمی کند اما حتی با فشار زیاد از پشت هم تصاویر تحریف نمی شوند. در اینجا به نظر می رسد که صفحه نمایش به محافظت احتیاح دارد اما به هیچ گونه فشاری حساس نیست. درب لپ تاپ با استفاده از نوار نقره ای به قسمت بدنه متصل شده است و در این قسمت نقره ای شما می توانید خروجی هوای داخلی لپ تاپ را مشاهده کنید.

اتصالات V15 Nitro VN7-593G

از آنجا که مدل های Black Edition دارای درایو نوری نیستند فضای بیشتری برای رابط ها وجود دارد. در سمت چپ شما می توانید به دو پورت USB 2.0، کارتخوان microSD، جک هدفون 3.5 میلیمتری برای میکروفن و هدست دست پیدا کنید در سمت راست هم شما می توانید پورت های VGA، HDMI، دو پورت USB 3.0، یک پورت USB-C 3.1 که از تاندربولت 3 پشتیبانی می کند را در اختیار داشته باشید. بنابراین در نهایت باید سرعت انتقال حداکثر 1212 مگابایت در ثانیه را در اختیار داشته باشید. تاندربولت 3 جایگزینی برای مانیتورهای اکسترنال و یا دستگاه های ذخیره سازی اکسترنال است. شما حتی می توانید چند هارددیسک اکسترنال را به صورت سری متصل کنید.

ما کارت خوان Realtek RTS5129 USB را برای تست وصل کردیم و از Toshiba Exceria Pro SDXC 64 GB UHS-II استفاده کردیم. بلوک های بزرگ اطلاعات با سرعت 27 مگابایت در ثانیه انتقال داده شدند در حالی که فایل های عکس JPG (هر کدام حدود 5 مگابایت) با سرعت 23 مگابایت در ثانیه انتقال داده شدند. این یک نتیجه ضعیف برای کارت خوان SD است و احتمالا دلیل این امر استفاده از پورت USB 2.0 است که بدان وصل شده است.

ارتباطات در لپ تاپ V15 Nitro VN7-593G

این لپ تاپ از راه حل وایرلس Qualcomm (QCA6174 a/g/n/ac) استفاده می کند. این راه حل یک تراشه AC است که می تواند انتقالات را از طریق دو کانال انجام دهد. ایسر ظاهرا آنتن های خوبی را در بازل صفحه نمایش نصب کرده است. Nitro V15 می تواند سیگنال ها را برای روتر MIMO با سرعت 618 MBit/s ارسال و با سرعت 541 MBit/s دریافت کند (در فاصله 1 متری). علاوه بر این بلوتوث و پورت LAN گیگابایت وجود دارد. دوربین وبکم دارای رزولوشن 1280×720 پیکسل است که رزولوشن نسبتا پایینی است، اما هنوز برای اسکایپ و گرفتن عکس های فوری مناسب می باشد با این حال شما تغییر رنگ و نویز را در عکس ها شاهد خواهید بود (بخصوص در قسمت بک گراند).

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ ایسر مدل V15 Nitro VN7-593G

صفحه کلید مورد استفاده در این لپ تاپ از نوع جزیره ای است و کلیدها به کمترین فشارها پاسخ می دهند و از طراحی ارگونومی برخوردار است. این صفحه کلید دارای نور پس زمینه می باشد و به شما اجازه می دهد حتی در کم نور ترین محیط ها به راحتی کار تایپ کردن خود را انجام دهید. قسمت های اطراف کیبورد و تاچ پد از آلومنیوم ساخته شده است و نسبت به قبل کیفیت خوبی دارد. تاچ پد هم دارای قطر 12.8 سانتیمتر است که نسبتا بزرگ و مناسب است.

لپ تاپ V15 Nitro و صفحه نمایش آن

صفحه نمایش 15.6 اینچی بوده و از پنل IPS با روشنایی 300 cd/m² (60 Hz)  و رزولوشن 1920×1080 پیکسل بهره مند است که این بدان معناست که شما می توانید بازی های خود را به صورت صاف و هموار و با یک کیفیت عالی مشاهده کنید. برخلاف نسخه نیترو 2015، ایسر رزولوشن UHD (3840×2160 پیکسل) را ارائه می دهد. مطمئنا کاربران از رنگ های واضح و طبیعی و همچنین کنتراست بالای 1039:1 و روشنایی بالا قدردانی خواهند کرد.

این پنل 86 درصد پوشش رنگی sRGB را ارائه می دهد که ممکن است ویرایشگران حرفه ای ویدیو از چنین صفحه نمایشی راضی نباشند. Aspire VN7-593G دارای یک سطح مات است و شما می توانید از این لپ تاپ در محیط های فضای باز به راحتی استفاده کنید. قابلیت مطالعه در محیط های بیرونی بسیار خوب است البته به شرطی که کاملا در زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگرفته باشید. همانطور که از یک صفحه نمایش IPS انتظار می رود زاویه دید عالی است.

برق مصرفی و باتری

زمانی که پردانده تحت حداکثر بارگذاری است 155 وات برق مصرف می کند و در حالت بیکاری 7 تا 10 و در برخی مدل ها 16 تا 19 وات برق را مصرف می کند. باتری مورد استفاده در این لپ تاپ ایسر 4 سلولی و از نوع لتیوم یون است که در هنگام تست عمر باتری، با روشنایی صفحه نمایش 50 درصدی هنگام تماشای فیلم های اچ دی عمر باتری 6 ساعته را ارائه داد. این عمر باتری می تواند در پردازش های سنگین تر مانند بازی کمتر و در پردازش های سبک تر مانند وب گردی افزایش پیدا کند.