بررسی لپ تاپ های 15 اینچی سری ASUS VivoBook Flip TP510UQ

 لپ تاپ های 15 اینچی سری ASUS VivoBook Flip TP510UQ دارای بدنه سبک و نازک است و شما می توانید به راحتی بین مد لپ تاپ و مد تبلت سوئیچ کنید. از هر مدی که استفاده می کنید فرقی ندارد شما می توانید اطلاعات و محتواهای خود را در یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با بازل های نازک مشاهده کنید. ایسوس این صفحه نمایش ها را NanoEdge نامیده است. با استفاده از پردازنده های نسل 8 اینتل و کارت گرافیک قدرتمند، هارددیسک ظرفیت بالا شما سرعت و قدرت مورد نیاز خود را برای انجام کارهای روزمره بدست خواهید آورد. در ادامه شما می توانید با قابلیت های این لپ تاپ ASUS آشنا شوید.

گزینه های پیکربندی لپ تاپ ASUS VivoBook Flip TP510UQ

ایسوس لپ تاپ های 15 اینچی سری ASUS VivoBook Flip TP510UQ را با پیکربندی های مختلف عرضه کرده است. شما در مدل پایه می توانید از پردازنده Core i3 اینتل استفاده کنید که این مدل برای افرادی که پردازش های سنگین ندارند و جزو کاربران حرفه ای محسوب نمی شوند مناسب است در مدل های دیگر شما می توانید از پردازنده های Core i5 و Core i7 اینتل استفاده کنید، این مدل ها نسبت به مدل پایه توان پردازشی بیشتری دارند که مدل Core i5 برای کاربرانی که در بین کاربران آماتور و حرفه ای قرار گرفته اند مناسب است و مدل Core i7 برای کاربرانی که بیشتر متکی بر پردازش های سنگین مانند ویرایش ویدیو هستند مناسب می باشد.

علاوه بر این نسبت به هزینه ای که می خواهید صرف کنید می توانید از 4، 8 و حداکثر 16 گیگابایت رم استفاده کنید. که همراه با پردازنده core i3 رم 4 گیگابایتی، همراه با پردازنده Core i5 رم 8 گیگابایتی (با قابلیت ارتقاء تا 16 گیگابایت) و همراه با پردازنده Core i7 رم 16 گیگابایتی عرضه می شود. هاردهای 500، 128 گیگابایتی گزینه های ذخیره سازی هستند که در مدل پایه در اختیار دارید و در مدل میان رده 1 ترابایت و در مدل پیشرفته تر 2 ترابایت هارددیسک را در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این شما با استفاده از قلم ASUS Pen می توانید به راحتی ترسیمات خود را انجام دهید و از آن برای حاشیه نویسی ها و علامت گذاری ها استفاده کنید.

طراحی باریک، سبک و شیک لپ تاپ TP510UQ ایسوس

ASUS VivoBook Flip TP510UQ دارای شاسی آلومنیومی بسیار چشم نواز است و با داشتن ضخامت 18.8 میلیمتر و وزن کلی 1.9 کیلوگرم، یکی از قابل حمل ترین لپ تاپ های 15 اینچی موجود در بازار است. ساخت این لپ تاپ با استفاده از فلز باعث شده است که استحکام TP510UQ بیشتر از لپ تاپ هایی باشد که دارای بدنه پلاستیکی هستند. دیگر لازم نیست نگران فرو رفتن درب پشت صفحه نمایش باشد. لولا ها دارای استحکام بیشتری هستند و شما می توانید با عقب کشیدن صفحه نمایش به راحتی از مد لپ تاپ به مد تبلت تغییر وضعیت دهید ( در واقع صفحه نمایش این لپ تاپ قابلیت چرخش 360 درجه را دارد).

لپ تاپ ASUS VivoBook Flip TP510UQ و صفحه نمایش NanoEdge

همانطور که در بالا اشاره کردیم لپ تاپ های TP510UQ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920×1080 پیکسل هستند، بازل ها فوق العاده باریک و در حدود 8.1 میلیمتری هستند و به همین دلیل آنها را بازل NanoEdge می نامند. با طراحی NanoEdge لپ تاپ VivoBook Flip TP510UQ دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه 79.4 درصدی است و از منطقه نمایشی بزرگتر برای نمایش های همه جانبه برخوردار است. این صفحه نمایش فول اچ دی همچنین زاویه دید 178 درجه را فراهم می آورد و کنتراست و رنگ های زنده و طبیعی را تضمین می کند. با استفاده از این قابلیت به راحتی می توانید صفحه نمایش خود را با دوستان یا افراد خانواده خود به اشتراک بگذارید.

تاچ فوق العاده دقیق صفحه نمایش ASUS VivoBook Flip TP510UQ

VivoBook Flip TP510UQ برای تجربه تاچ عالی طراحی شده است. سنسنورهای تاچ دارای دقت بالایی هستند و در فاصله های 6 میلیمتری قرار گرفته اند و حساسیت بالا را نسبت به صفحه نمایش های استاندارد تضمین می کند بنابراین حتی ظریف ترین تاچ ها را تشخیص می دهد. هیچ چیز امن تر و راحت تر از این نیست که با استفاده از حسگر پرینت اثر انگشت و Windows Hello به سیستم خود لاگین کنید.

کیفیت صدای لپ تاپ ایسوس مدل TP510UQ

دو بلندگوی 2 واتی در زیر بدنه لپ تاپ واقع شده است. این اسپیکرها مجهز به فناوری SonicMaster  هستند. فناوری SonicMaster برای تجربه صدای همه جانبه و فراگیر طراحی شده است، در این فناوری تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری با هم ترکیب شده و بار نکردنی ترین صداهایی که تاکنون در لپ تاپ ها شنیده اید را ارائه می دهد. با استفاده از برنامه AudioWizard هم می توانید از مدهای مختلف پخش صدا استفاه کنید.

باتری لپ تاپ ASUS VivoBook Flip

با شارژ کامل VivoBook Flip TP510UQ می توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید و زمانی که وقت شارژ کردن لپ تاپ تان فرا می رسد فناوری ASUS Battery Health Charging از باتری شما محافظت می کند. همانطور که می دانید شارژ بیش از حد موجب آسیب رساندن به باتری می شود و باعث کاهش طول عمر باتری می شود. فناوری ASUS Battery Health Charging به شما این امکان را می دهد تا حالت شارژ شدن خود را به 60، 80 و یا 100 درصد تنظیم کنید تا طول عمر باتری طولانی تر شود و احتمال تورم باتری را کاهش می دهد. باتری مورد استفاده در این لپ تاپ 3 سلولی است و دارای ظرفیت 42 وات ساعت می باشد و به شما طول عمر باتری 5 ساعته را ارائه می دهد.

اتصالات موجود در لپ تاپ ASUS VivoBook Flip TP510UQ

در زمینه اتصالات وایرلس باید بگوییم که VivoBook Flip دارای اتصالات بلوتوث نسخه 4.1 و استاندارد وای فای دو بانده 802.11ac Wi-Fi است که نسبت به استاندارد 802.11n قابل اطمینان تر و 6 برابر سریعتر می باشد. در سمت راست لپ تاپ شما می توانید به پورت های HDMI، دو پورت USB 3.0، یک پورت USB Type-C و جک هدفون دسترسی پیدا کنید ( پورت LAN حذف شده است) و در سمت چپ می توانید از پورت USB 2.0 و کارتخوان SD استفاده کنید و به دلیل استفاده راحت از مد تبلت دکمه پاور و دکمه های کاهش و افزایش ولوم صدا در این سمت تعبیه شده است.

لولاهای مقاوم و تایپ راحت

ایسوس برای اطمینان به کاربران و مشتریان خود لولاهای فلزی که قابلیت چرخش 360 درجه ای دارند را تحت آزمایش قرار داد و شما می توانید بیش از 20000 بار لولاها را باز و بسته کنید. بنابراین می توانید مطمئن باشید که در هر زمان که می خواهید می توانید از هر دو مد به راحتی استفاده کنید. VivoBook Flip دارای کلیدهایی با عمق 1.4 میلی متر است که پس از ساعت ها کار و استفاده از آن باز هم احساس بسیار خوبی خواهید داشت و از اینکه یک تایپ راحت داشتید بسیار خرسند خواهید بود. صفحه کلید دارای نور پس زمینه و قابلیت کنترل نور محیطی است و به شما کمک می کند تا در هر محیطی حتی در تاریکترین نقاط هم تایپ خود را به راحتی انجام دهید.