نقد و بررسی لپ تاپ 15 اینچی Lenovo Ideapad V110

در مورد بررسی لپ تاپ lenovo v110 چقدر اطلاعات دارید؟ بعد از عرضه لپ تاپ های Ideapad 100 شرکت لنوو اقدام به عرضه سری جدیدی از لپ تاپ های خود کرد که Lenovo Ideapad 110 نامیده شدند. هر دوی این لپ تاپ ها ترکیبی از قابلیت های کاربردی و قیمت مقرون به صرفه را ارائه می دادند. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی لپ تاپ 15 اینچی Lenovo Ideapad V110 بپردازیم که در واقع همان زیبایی، دستگاه های ورودی و گزینه های ارتقاء و غیره را در اختیار شما قرار می دهد و تنها تغییر امیدوار کننده ای که به وجود آمده است استفاده از تراشه جدید Apollo Lake است.

دستگاهی که امروز به بررسی آن می پردازیم از پردازنده جدید Intel Pentium N4200 استفاده می کند اما پیکربندی های متفاوتی وجود دارند که از پردازنده های قدرتمندتر خانواده Core اینتل و همچنین گزینه های ارزان قیمت Celeron استفاده می کنند. این لپ تاپ لنوو دارای نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود می باشد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع لپ تاپ کلیک کنید

مزایا

  • ابعاد کوچک و وزن سبک
  • عملکرد قابل قبول پردازنده
  • صفحه نمایشی با روشنایی بالا
  • پورت های متنوع
  • صفحه کلید راحت

معایب

  • تاچ پد کوچک
  • استفاده از پنل TN در صفحه نمایش
  • باز شدن درب لپ تاپ با هر دو دست به علت سفت بودن لولاها
  • استفاده از پلاستیک به جای فلز در ساخت بدنه

بررسی لپ تاپ lenovo v110

بررسی لپ تاپ lenovo v110 از نظر طراحی و ساخت

شاسی Lenovo Ideapad V110 تقریبا شبیه به شاسی  Ideapad 110 است که برخی از تغییرات در طرفین آن ایجاد شده است. از آنجا که این لپ تاپ مجهز به پردازنده Pentium N4200 است نیاز به یک راه حل خنک سازی استاندارد که شامل یک فن و یک هیتسینک است دارد، در حالی که مدلی که دارای پردازنده Pentium N3710 است از یک طراحی خنک کننده منفعل استفاده می کند.

اما بدنه پلاستیکی نسبت به نسخه های قبلی محکمتر احساس می شود هر چند هنوز هم قسمت پشت صفحه نمایش LCD با کمی فشار خم می شود اما این خم شدگی نسبت به قبل سخت تر شده است. باز کردن درب لپ تاپ با یک دست کمی سخت است و این به علت محکم بودن لولاها می باشد. در انتهای گوشه لپ تاپ هم قسمت هایی برای تهویه هوا و خنک مانندن اجزای داخلی لپ تاپ تعبیه شده است.

دو طرف دستگاه مانند Ideapad 110 به نظر می رسد اما برخی تغییرات در پورت های آن داده شده است. به عنوان مثال در سمت چپ چند کانکتور کمتر وجود دارد ( یک پورت LAN، HDMI، USB 3.0 و USB 2.0). همچنین یک گریل بزرگ برای خنک کنندگی وجود دارد و شما می توانید آن را درست در کنار کانکتور شارژ DC پیدا کنید.

در سمت راست هم یک درایو نوری، جک هدفون 3.5 میلیمتری را پیدا خواهید کرد. کارت خوان SD در جلو و در نزدیکی لبه سمت چپ قرار گرفته است. تمام پورت ها دارای یک طراحی نسبتا نازک 24 میلمتری هستند که در مقایسه با Ideapad 110 کمی این ضخامت افزایش پیدا کرده است (22.9 میلیمتر) هرچند که شما به سختی متوجه این موضوع خواهید شد.

شما همان صفحه کلید AccuType را با همان کلیدهای نسبتا کوتاه را در اختیار دارید که بازخورد و پاسخگویی عالی را در اختیار شما قرار می دهد. به طور کلی صفحه کلید خوب است و اکثر کاربران را راضی نگه می دارد. تاچ پد هم دارای کلیک های ماوس کمی سفت است و سطح آن کمی زبر و کوچک است، با این وجود پاسخگو و دقیق است. آنچه که در اینجا فراموش شده است ثبات و پایداری بیشتر در مرکز سینی صفحه کلید است که حتی اگر کمی فشار وارد شود سطح تقریبا فرو می رود.

از آنجا که لپ تاپ 15 اینچی Lenovo Ideapad V110 یک دستگاه سطح پایه است معایبی همچون سفت بودن لولاها، عمق کم کلیدها، تاچ پد کوچک را می توان نادیده گرفت هر چند که ممکن است برخی از کاربران کیفیت ساخت را پایین قلمداد کنند با این حال ابعاد نسبتا کوچک و وزن سبکی که دارد این لپ تاپ را به راه حل قابل حمل، سبک و مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

بررسی لپ تاپ lenovo v110

باز کردن لپ تاپ 15 اینچی Lenovo Ideapad V110

برای اینکه بتوانید به قطعات داخلی این لپ تاپ Lenovo دست پیدا کنید شما باید قبل از برداشتن پنل زیرین ابتدا درایو نوری را بردارید.

 این لپ تاپ اسلات M.2 SSD را ارائه نمی دهد و تنها به هارد 2.5 اینچی HDD متکی است. اگر می خواهید فضای ذخیره سازی خود را ارتقاء دهید تنها راه انجام این کار تعویض درایو نوری با یک کدی است تا بتوانید یک هارد 2.5 اینچی را نصب کنید.

این مادربرد تنها یک اسلات رم دارد که در اینجا یک تراشه 4 گیگابایتی DDR3L-1600 SK Hynix نصب شده است و شما می توانید مقدار رم خود را تا حداکثر 12 گیگابایت افزایش دهید.

ماژول Wi-Fi درست در کنار اسلات تراشه رم قرار گرفته است.

باتری لپ تاپ درست بین لولاها قرار گرفته است و برای بیرون آوردن آن باید چند پیچ را باز کنید. این باتری مانند نسخه های قبلی 4 سلولی و 24 وات ساعتی است. در حالی که ما مقدار روشنایی صفحه نمایش را به 50 درصد تنظیم کردیم و به گشت و گذار در اینترنت پرداختیم توانستیم به عمر باتری 2.5 ساعته دست پیدا کنیم.

طراحی سیستم خنک کنندگی با توجه به پردازنده Pentium N4200 ساده و در عین حال موثر است.

علاوه بر موارد بالا شما یک اسپیکر استریو مناسب را در اختیار دارید که کیفیت صدای قابل قبولی را به شما ارائه می دهد. با افزایش ولوم صدا شما متاسفانه شاهد نویزهای صدا خواهید بود. در قسمت جلوی صفحه نمایش یک دوربین وبکم تعبیه شده است که تنها می تواند نیازهای پایه شما را برطرف کند و شما می توانید از آن در چت های ویدیویی خود استفاده کنید. Ideapad V110 لنوو از یک صفحه نمایش HD TN استفاده می کند که دارای رزولوشن 1366×768 پیکسل است و توسط BOE با شماره مدل NT156WHM-N42 ساخته شده است. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی 100 ppi است.

همانطور که انتظار می رود به علت استفاده از پنل TN زاویه دید خوب نیست.

با این حال این صفحه نمایش حداکثر روشنایی بالایی را ارائه می دهد و از مقدار 190-200 cd/m2 بالاتر نمی رود البته این روشنایی در مرکز صفحه نمایش 247 cd/m2  است و در سراسر سطح و تنها با 8 درصد انحراف روشنایی 240 cd/m2 بدست آمد. با این حال ما متوجه برخی از تغییرات دمای رنگی در این صفحه نمایش شدیم. در حداکثر سطح روشنایی دمای رنگ مقداری گرمتر از معمول است و هر چقدر به سمت رنگ خاکستری متمایل می شویم این دمای رنگ خیلی سردتر می شود و حتی به پوشش 75 درصدی طیف رنگی sRGB می رسد. علاوه بر این ما توانستیم نسبت کنتراست 300:1 را دریافت کنیم. انحراف رنگی dE2000  در وسط صفحه نمایش تنها به 1.8 می رسد که نتیجه عالی است چون که مقادیر بالاتر از 4.0 مناسب نیستند.

بررسی لپ تاپ lenovo v110

رای نهایی در مورد Lenovo Ideapad V110

برخی از مشکلاتی که در لپ تاپ های نسل قبل Ideapad 110 وجود داشت هنوز در این لپ تاپ لنوو وجود دارد اما استفاده از پردازنده جدید Pentium N4200 باعث تجربه کاری بسیار بهتر از گذشته در Ideapad V110 می شود و عمر باتری 24 وات ساعتی موجود در این سری از لپ تاپ ها نسبت به قبل بهبود زیادی پیدا کرده است.

همانطور که در بالا اشاره شد برخی از اشکلات مانند سفت بودن لولاها و سفتی دکمه های ماوس هنوز در V110 وجود دارد با این حال دستگاه های ورودی به طور کلی قابلیت استفاده خوبی دارند و صفحه نمایش حداکثر روشنایی را در اختیار شما قرار می دهد.

لپ تاپ Ideapad V110 هنوز هم می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین راه حل هایی باشد که شما می توانید با استفاده از آن کارهای روزمره خود را انجام دهید. چنانچه برای پردازش های سنگین مانند رندر کردن، ویرایش ویدیو و غیره نیاز به لپ تاپ دارید باید به دنبال یک لپ تاپ حرفه ای تر باشید. برای خرید لپ تاپ و جانبی به فروشگاه ما مراجعه کنید.