نقد و بررسی لپ تاپ های سری ASUS VivoBook X541UA

ایسوس در یک رده بندی جدید لپ تاپ های سری ASUS VivoBook X541UA را معرفی می کند که دارای قیمت مقرون به صرفه ای است و به نظر می رسد یک پیشنهاد خوب برای کاربرانی باشد که به دنبال یک لپ تاپ با قیمت مناسب برای خرید هستند. هر کاربری که به دنبال یک لپ تاپ مقرون به صرفه است ترجیح می دهد که دستگاهی مناسب و قابل اطمینان را خریداری کند. در ادامه ما قصد داریم به نقد و بررسی لپ تاپ های سری ASUS VivoBook X541UA بپردازیم تا کاربران اطمینان حاصل کنند که این دستگاه چقدر برای آنها مناسب و قابل اطمینان است.

طراحی لپ تاپ ASUS VivoBook X541UA

لپ تاپ های سری ASUS VivoBook X541UA دارای طراحی قابل توجهی است به طوری که نظر کاربران را به خود جلب می کند. این لپ تاپ دارای بدنه پلاستیکی است اما به نظر می رسد که از آلومنیوم ساخته شده باشد. وقتی که درب لپ تاپ را باز می کنید متوجه می شوید که کلیدها با یک تاکتیک خوب کنار هم چیده شده اند و تجربه تایپ راحتی را برای شما فراهم می آورند. اسپیکرها به خوبی در بالای صفحه کلید قرار گرفته اند به طوری که احساس می کنید این لپ تاپ روی کاربرد مالتی مدیا متمرکز شده است.

با این حال دکمه های Caps Lock دارای چراغ های LED نیستن و این چیزی است که در همه لپ تاپ ها به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته می شود. به طور کلی به علت ابعاد 27.6 × 251.5 × 381.4 میلی‌متر و وزن 2 کیلوگرمی آن می توانید خیلی راحت لپ تاپ را با خود حمل کنید و طراحی کلی آن خوب به نظر می رسد اما تمام قسمت های لپ تاپ از کیفیت ساخت یکسانی بهره نبرده است به طور مثال پلاستیک بخش زیر لپ تاپ و بازل های صفحه نمایش از کیفیت ساخت پایین رو به متوسطی بهره برده است. درب پشت صفحه نمایش نازک و باریک است که هر گونه فشار زیادی می تواند صفحه نمایش را بلرزاند.

عملکرد لپ تاپ ویووبوک X541UA ایسوس

ASUS ادعا می کند که لپ تاپ های سری ASUS VivoBook X541UA روی عملکرد متمرکز شده است. این لپ تاپ از پردازنده های نسل هفتم  و Core i3 اینتل استفاده می کند. مدل پردازنده هسته ای در محدوده فرکانس 2.26 تا 2.50 گیگاهرتز کار می کند و پردازنده نسل هفتم آن در محوده فرکانس 2.50 تا 310 گیگاهرتز کار می کند. با استفاده از رم 4 گیگابایتی DDR4 که قابلیت ارتقا را تا 12 گیگابایت دارد و هارد 1 ترابایتی SATA که دارای سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه است و کارت گرافیک NVIDIA Geforce 920MX شما می توانید کارهای روزانه خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

همه این سخت افزارها منجر به عملکردی متوسط دستگاه می شود. با این حال عملکرد در دنیای واقعی بسیار متفاوت است و ویووبوک به راحتی کارهای روزمره شما را انجام می دهد. برنامه ها به سرعت باز می شوند و زمان بارگذاری مزاحمتی برای شما ایجاد نمی کند. لپ تاپ ایسوس مدل ویوبوک می تواند برخی از بازی ها را به طور احسنت برای شما اجرا کند به عنوان مثال شما با اجرای بازی هایی مانند Need For Speed ​​Underground 2 و Counter Strike 1.6 هیچ مشکلی نخواهید داشت. مزیت قابل توجهی که در اینجا شاهد آن خواهید بود این است که در این سناریوها شما هیچ نشانی از گرم شدن لپ تاپ را مشاهده نخواهید کرد.

صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ ASUS VivoBook X541UA

در لپ تاپ های سری ASUS VivoBook X541UA از صفحه نمایش 15.6 اینچی LED فول اچ دی استفاده شده است و دارای رزولوشن 1920×1080 پیکسل است و فریم ریت 60 هرتزی را ارائه می دهد. صفحه نمایش دارای یک سطح ضد بازتاباننده است و 45 درصد از رنگ های NTSC را پوشش می دهد. سطخ غیر انعکاسی صفحه نمایش برای استفاده لپ تاپ در فضاهای باز مناسب است. این صفحه نمایش تصاویر را به صورت واضح  و با رنگ های زنده و طبیعی و همچنین زاویه دید گسترده ارائه می دهد.

نرم افزار ASUS Splendid Utility سه پروفایل رنگی از پیش تعریف شده را ارائه می دهد و می توان تنظیمات را به صورت دستی انجام داد. شما همچنین می توانید از قابلیت Tru2Life برای افزایش وضوح ویدیو استفاده کنید. همچنین قابلیت محافظت از چشم وجود دارد که نور آبی را فیلتر می کند و فشارهای اعمال شده به چشم را کاهش می دهد و نیاز به دانلود و نصب برنامه های جانبی را از بین می برد.

صدا لپ تاپ VivoBook X541UA ایسوس

یکی از بهترین قابلیت های این لپ تاپ یک جفت اسپیکر است که صداهایی با کیفیت خوب را تولید می کند و به راحتی می توان صداها را پخش کرد، ولوم ها را افزایش و یا کاهش داد. با افزایش صدا شما هیچگونه اعوجاج یا تحریف صدایی را متوجه نخواهید شد. نرم افزار ASUS AudioWizard شش پروفایل مختلف صدا را ارائه می دهد که کاربران با توجه به نیاز خود می توانند از آن استفاده کنند.

پورت ها و اتصالات لپ تاپ ایسوس مدل ASUS VivoBook X541UA

لپ تاپ های سری ASUS VivoBook X541UA تقریبا دارای پورت ها و اتصالات کاملی است. در سمت راست لپ تاپ شما می توانید به درایو نوری، کارت خوان SD دسترسی پیدا کنید در حالی که در طرف چپ می توانید از پورت USB 2.0، پورت USB 3.0، خروجی تصویر VGA، HDMI، کابل شبکه اترنت، جک هدفون 3.5 میلیمتری استفاده کنید. در صورتی که به انتقال سریع اطلاعات نیاز دارید می توانید از پورت USB Type-C استفاده کنید. مهمترین پارامتری که سرنوشت یک لپ تاپ را تعیین می کند باتری لپ تاپ است. این لپ تاپ ایسوس از یک باتری 3 سلولی استفاده می کند که برای کاربردهایی مانند مرور وب، مرور اسناد ادارای ایده آل است و تقریبا برای کارهای سبک حدود 6 ساعت عمر باتری را ارائه می دهد در حالی که برای تماشای فیلم و اجرای بازی های عمر باتری به حدود 4 ساعت می رسد.

رای نهایی

کاربرانی که به دنبال لپ تاپ های مقرون به صرفه هستند می توانند لپ تاپ های سری ASUS VivoBook X541UA را در نظر داشته باشند. این دستگاه ها دارای صفحه نمایش بزرگ و واضح، کیفیت صدای عالی و عملکرد قابل توجه می باشد. مطمئنا کیفیت ساخت بسیار مهم می باشد اما با توجه به قیمت پایین این لپ تاپ می توان از کیفیت ساخت متوسط قیمت های پایینی لپ تاپ چشم پوشی کرد.