نقد و بررسی لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس

امروز قصد داریم به نقد و بررسی لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس بپردازیم. ایسوس یکی از تولیدکنندگان نام آور لپ تاپ های پیشرو در جهان است که در چند سال گذشته لپ تاپ های مقرون به صرفه، نوت بوک های با کارایی بالا و لپ تاپ های گیمینگ و غیره را به بازار عرضه کرده است، با این حال یکی از محصولات ASUS که محبوبیت زیادی بدست آورد لپ تاپ های سری VivoBook ایسوس است. به دلیل طراحی زیبا و چشم نواز، عملکرد خوب و برچسب قیمت مناسب، لپ تاپ های سری VivoBook مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.

ایسوس این لپ تاپ ها را به عنوان لپ تاپ مقرون به صرفه معرفی کرده است با این حال سوال واقعی این است که لپ تاپی با چنین قیمتی ارزش خرید دارد یا نه؟ البته باید توجه داشته باشید که نباید از چنین لپ تاپ های مقرون به صرفه ای انتظار عملکرد لپ تاپ با کیفیت بالا و یا گیمینگ را داشته باشید. با این حال باید قدرت کافی برای انجام کارهای روزانه مانند مالتی تسکینگ، اجرای بازی های سطح متوسط و غیره را داشته باشیم.

مزایا

  • طراحی نازک
  • وزن سبک
  • کیفیت عالی صدا
  • پورت های اتصال کافی

معایب

  • بکاپ باتری متوسط
  • رم می توانست بیشتر باشد

گزینه های پیکربندی لپ تاپ VivoBook X510UF

لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس دارای دو مدل کلی است که در یکی از مدل ها از پردازنده نسل هشتم Core i5 و در دیگری از پردازنده Core i7 اینتل استفاده شده است. پردازنده های Core i5 چهار هسته ای هستند و از سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و در صورت لزوم می توان تا فرکانس 2.7 گیگاهرتز اورکلاک شوند و این باعث می شود تا دستگاه بتواند مدیریت فرآینده ها را به صورت کارآمد انجام دهد. پردازنده چهار هسته ای Core i7 از سرعت 1.8 تا 4 گیگاهرتز پشتیبانی می کند با این حال کارت گرافیک مورد استفاده در هر دو مدل یکسان است. با توجه به نیاز علاقمندان به بازی ایسوس کارت گرافیک انویدیا GeForce MX130 GDDR5 را که دارای 2 گیگابایت حافظه است را در لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس ارائه می دهد که وقتی با حداقل رم 4 گیگابایتی و پردازنده 4 هسته ای ترکیب می شود، کارت گرافیک می تواند تجربه بازی را بهبود ببخشد.

اما در مورد رم باید بگوییم که در لپ تاپ های سری VivoBook X510UF ایسوس از حافظه رم 4 تا 12 گیگابایت DDR4 استفاده می شود که می تواند با پردازنده های اینتل همراه شود تا تجربه کاربری صاف و هموار را ارائه دهد. با این حال با توجه به قیمت ایسوس می تواند حداقل 8 گیگابایت رم را ارائه دهد چونکه 4 گیگابایت رم برای انجام کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو و اجرای بازی کافی نیست بنابراین اگر شما یک ویرایگشر حرفه ای هستید که با نرم افزارهایی همچون Adobe Premiere Pro و Final Cut Pro کار می کنید باید حداقل رم 8 گیگابایتی یا 16 گیگابایتی را در نظر داشته باشید.

لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس دارای مدل های متفاوتی است که از هاردهای 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی پشتیبانی می کند و به دلیل وجود این گزینه های ذخیره سازی می تواند این لپ تاپ ایسوس را به عنوان یک دستگاه برنده در نظر داشت. این هاردها از قابلیت Optane پشتیبانی می کنند که این فناوری خیلی شبیه به هاردهای SSD است، بنابراین می توان با هزینه کمتر همان عملکرد هاردهای SSD را بدست آورد. اما مورد آخر به صفحه نمایش بر می گردد. در لپ تاپ های سری VivoBook X510UF از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی استفاده می شود که از مدل های HD و Full HD پشتیبانی می کند.

سیستم عامل و باتری

لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس همراه با سیستم عامل ویندوز 10 از قبل نصب شده ارائه می شود و معماری 64 بیت را اجرا می کند. این لپ تاپ از عمر باتری لیتیوم یون پشتیبانی می کند و دارای ظرفیت 42 وات ساعت است که به لطف قابلیت فست شارژ در عرض 2.5 تا 3 ساعت به طور کامل شارژ می شود.

پورت های اتصال، دوربین و سایر قابلیت های لپ تاپ VivoBook X510UF

این لپ تاپ ایسوس با وجود قیمت بسیار متنوعی که دارد طیف گسترده ای از پورت های اتصال را پشتیبانی می کند. VivoBook 15 X510UF دارای پورت های اتصال متوع است و به شما اجازه اتصال چند لوازم جانبی را می دهد. این لپ تاپ دارای یک پورت USB 3.1، یک پورت USB Type-C، دو پورت USB 2.0، یک پورت HDMI، یک پورت اترنت، یک اسلات ریدر کارت SD و جک هدفون 3.5 میلیمتری می باشد. شما از این پورت های متنوع حتی کمی هم نامید نخواهید شد.

پورت USB 3.1 و USB Type-C سرعت انتقال اطلاعات را بهبود می بخشند و هنگامی که این سرعت با سرعت 5400 دور در دقیقه هارد HDD همراه می شود هر دوی این پورت ها می توانند فایل هایی 2 گیگابایتی شما را در کمتر از 2 ثانیه انتقال دهد. علاوه بر این از دو پورت USB 2.0 می توانید برای اتصال کنسول های بازی یا اسپیکرهای اکسترنال استفاده کنید. این لپ تاگ همچنین دارای یک دوربین وبکم HD است که تجربه چت ویدیویی خوبی را به شما ارائه می دهد.

صفحه نمایش و کیفیت صدا

لپ تاپ ASUS VivoBook 15 X510UF دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی می باشد، برخلاف قالب و ابعاد 14 اینچی که این لپ تاپ دارد نسبت اندازه صفحه نمایش به بدنه 80 درصد می باشد. کیفیت تصویر صفحه نمایش بسیار عالی است و انتظار می رود که در هنگام تماشتی فیلم و بازی های مورد علاقه تان یک تجربه عالی را ارائه دهد. به طور کلی این صفحه نمایش ها در مدل HD (دارای رزولوشن 1366×768 پیکسل)، مدل Full HD (با رزولوشن 1920×1080  پیکسل) ارائه می شود که مدل دیگر Full HD آن از زاویه دید 178 درجه پشتیبانی می کند.

تمامی این مدل ها دارای پنل TFT و نسبت تصویر 16:9 هستند و از سرعت نوسان تصویر 60 هرتز پشتیبانی می کند. ASUS VivoBook 15 X510UF نیز به کیفیت صدا توجه داشته و ایسوس با استفاده از قابلیت ASUS SonicMaster به کاربران اجازه ایجاد پروفایل های صوتی سفارشی را می دهد تا در خروجی صدای پیشرفته ای را ایجاد کنند. شما می توانید بدون اینکه از هدفون استفاده کنید فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید.

کیفیت ساخت و طراحی لپ تاپ VivoBook X510UF ایسوس

لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس از قالب لپ تاپ 14 اینچی استفاده می کند و به همین دلیل ضخامت و ابعاد آن نسبت به لپ تاپ های 15 اینچی رقیب کوچکتر است. در ساخت این لپ تاپ ASUS از پلاستیک فشرده و مواد با کیفیت استفاده شده و استفاده از الگوها و رنگ ها باعث شده است تا بدنه آن آلومنیومی به نظر برسد. سری از لپ تاپ ها دارای وزن 1.7 کیلو گرمی بوده و طراحی نازک آن به شما اجازه می دهد تا آن را در کوله یا کیف لپ تاپ خود قرار دهید و با خود حمل کنید.

آیا باید لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس را خریداری کنید؟

اگر شما به دنبال یک لپ تاپ با قیمت مناسب و تعداد پورت های زیاد هستید لپ تاپ های 15 اینچی سری VivoBook X510UF ایسوس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، اما اگر می خواهید کارهای سنگینی مانند ویرایش ویدیو را انجام دهید باید مطمئن باشید نسخه 8 تا 16 گیگابایتی این لپ تاپ را خریداری کرده اید.