نقد و بررسی لپ تاپ میان رده 15 اینچی Lenovo V330

لپ تاپ میان رده Lenovo V330 مانند یک لپ تاپ با کیفیت بالا به نظر می رسد و احساس خوبی در هنگام تایپ کردن به شما انتقال می دهد و از یک پردازنده قدرتمند نسل هشت Core i5 استفاده می کند اما همه چیز در آن بی عیب و نقص نیست. برخلاف لپ تاپ های تجاری، V330 عمر باتری لازم برای یک روز کاری را در اختیار شما قرار نمی دهد و دارای یک هارددیسک کند است و شاسی آن ممکن است از هر جایی خم شد و صفحه نمایش هم تاریک و خسته کننده است.

مزایا

  • طراحی شیک
  • صفحه کلید راحت
  • عملکرد پایدار

معایب

  • صفحه نمایش ضعیف
  • طول عمر باتری کوتاه
  • هارددیسک کند
  • خم شدن شاسی

در حالی که V330 یک لپ تاپ تجاری نسبتا مقرون به صرفه است دارای نقایص اشاره شده نیز هست.

طراحی لپ تاپ V330 لنوو

به نظر می رسد که لپ تاپ Lenovo V330 looks از فلز ساخته شده است اما در واقع اگر از نزدیک لپ تاپ را لمس کنید متوجه خواهید شد که با رنگ آمیزی آلومنیومی و استفاده ار رنگ های نقره ای و خاکستری شما فریب خورده اید و در واقع بدنه لپ تاپ از پلاستیک بسیار با کیفیت ساخته شده است

با باز کردن لپ تاپ مشاهده می کنید که قسمت های داخلی هم دارای همان طراحی خاکستری است و تنها قسمت تاچ پد لپ تاپ دارای رنگ خاکستری کمی تیره تر است.

بازل های صفحه نمایش لپ تاپ باریک هستند و از لحاط امنیتی، اسکنر اثر انگشت در سمت راست قرار گرفته و دوربین وب کم در قسمت بالای صفحه نمایش  و دکمه پاور هم در بالای صفحه کلید و در گوشه سمت چپ قرار گرفته است.

وزن این لپ تاپ لنوو 1.7 کیلوگرم و دارای ابعاد 22.3 × 253 × 375 میلیمتر می باشد که در مقایسه با رقبای 15 اینچی خود نازکتر و سبکتر می باشد. لپ تاپ 15 اینچی Acer Aspire 5 2018 دارای 0.8 اینچ ضخامت است که نسبت به V330 نازکتر است در حالی که Dell Inspiron 15 5000 (نسل هشتم) با ضخامت 0.9 اینچی از این لپ تاپ لنوو ضخیمتر و سنگین تر می باشد. Lenovo V330 دارای تعداد زیادی پورت می باشد. در سمت چپ شما می توانید به جک پاور، یک پورت VGA، یک پورت RJ45، یک پورت HDMI، یک پورت USB 3.1 و یک پورت USB Type-c دسترسی پیدا کنید.

در سمت راست هم یک اسلات قفل Kensington، یک دی وی دی درایو اختیاری ، یک پورت USB 3.1، یک پورت صدا و یک کارت خوان 4 در 1 ( SD, SDHC, SDXC, MM) در دسترس قرار داده شده است.

صفحه نمایش 15.6 اینچی Lenovo V330

لپ تاپ Lenovo V330 دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1920×1080 می باشد. انتظار می رفت که شرکت لنوو به جای استفاده از پنل TN از پنل IPS استفاده می کرد تا هم کار در محیط های باز راحت تر می شد و هم اینکه زاویه دید بهتری ارائه می شد. هنگامی که شما از صفحه نمایش استفاده می کنید احساس می کنید که یک لایه خاکستری رنگ روی صفحه نمایش قرار گرفته است، شما نمی توانید رنگ ها را به صورت بسیار روشن و طبیعی مشاهده کنید ولی خب هنوز هم قابل استفاده است.

این پنل 62 درصد از طیف رنگ sRGB را پوشش می دهد که از حد متوسط پوشش رنگی لپ تاپ های معمولی فاصله زیادی دارد، اما در مقایسه با پوشش طیف رنگی که لپ تاپ رقیبی مانند Aspire 5 (65 درصد) و Inspiron 15 (67 درصد) ارائه می دهد متوجه خواهید شد که V330 از این لحاظ تنها نیست. Lenovo V330 مقدار روشنایی 210 nit را ارائه می دهد که مقدار روشنایی بهتری از Aspire 5 (209 nit) و Inspiron 15 (175 nit) می باشد.

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ لنوو مدل Lenovo V330

صفحه کلید Lenovo V330 به شما اجازه می دهد تا تایپ سریع و راحتی داشته باشید. کلیدها دارای یک بافت مات ظریف هستند. در این صفحه کلید Fn قبل از Ctrl قرار گرفته است. کلیدها دارای ضخامت 1.1 میلیمتری هستند و در تست تایپ سرعت 10fastfingers ما توانستیم 70 کلمه را با آن تایپ کنیم. تاچ پد دارای ابعاد 4.1×2.7 اینچ بود که حرکات نرم و همواری را ارائه می داد و ژست های حرکتی دو انگشتی و سه انگشتی را به خوبی ارائه می دهد.

صدا و وبکم لپ تاپ 15 اینچی Lenovo V330

در قسمت جلوی لپ تاپ می توانید دو اسپیکر استودیو را پیدا کنید که کیفیت صدای خوب و مناسبی را ارائه می دهد و به شما اجازه می دهد یک اتاق کنفرانس متوسط را پوشش دهید. با افزایش صدا هیچ نویزی وجود ندارد و شما می توانید از شنیدن موسیقی و تماشای فیلم های مورد علاقه خود لذت ببرید. این اسپیکرها دارای تنظیمات یکپارچه Dolby است که به شما اجازه دسترسی به تنظیمات صدا مانند Movie, Music, Gaming و Voice را می دهد. دوربین وبکم از نوع HD (720p) می باشد که ممکن است در هنگام عکس گرفتن متوجه تغییر رنگ هایی شوید به طور مثال رنگ ها را به صورت کمرنگ تری ثبت کند. بهتر است بدانید که این دوربین برای برآورده کردن نیازهای اولیه شما طراحی شده است (مانند برقراری تماس تصویری) و شما نباید متکی بر کیفیت آن باشید.

عمر باتری و حرارت لپ تاپ V300 لنوو

عمر باتری لپ تاپ Lenovo V330 به گونه ای نیست که یک روز کاری کامل شما را تحت پوشش قرار دهد اما باز هم از برخی از رقبا عمر باتری بهتری را ارائه می دهد. با روشنایی 150 nit و استفاده مداوم از وای فای، این لپ تاپ عمر باتری 5 ساعت و 26 دقیقه ای را به ما ارائه داد که نزدید به عمر باتری 5 ساعت و 8 دقیقه ای لپ تاپ Inspiron 15 بود و از عمر باتری 4 ساعت و 43 دقیقه ای لپ تاپ Aspire 5 بهتر بود، با این حال لپ تاپ Lenovo V330 نتواست به میانگین عمرباتری 7 و 24 دقیقه ای لپ تاپ های میان رده دست پیدا کند.

با پخش 15 دقیقه فیلم استریم HD حرارت لپ تاپ به 87 درجه فارنهایت رسید که کمتر از حد آستانه 95 درجه ای بود. مرکز صفحه کلید دارای دمای 87 درجه ای بود در حالی که تاچ پد دمای 77 درجه را داشت. حتی قسمت چپ دستگاه که معمولا داغترین قسمت لپ تاپ است (چون باتری درآنجا قرار دارد) دارای دمای 87 درجه فارنهایتی بود.