نقد و بررسی تبلت Tab E10 لنوو

Lenovo Tab E10 یک تبلت اندرویدی بسیار ارزان است. شما همین امروز با پرداخت کمتر از 3 میلیون تومان می توانید یکی از ارزانترین تبلت های 10.1 اینچ را خریداری کنید. علاوه بر این شما یک صفحه نمایش با وضوح HD، یک پردازنده چهار هسته ای Snapdragon و سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو (گاهی در تسخه اندروید گو) را در اختیار خواهید داشت. در نقد و بررسی تبلت Tab E10 لنوو شما متوجه خواهید شد که آیا این تبلت لنوو ارزش خرید را دارد یا نه.

مزایا

  • ارزان
  • دارای سیستم عامل اندروید گو
  • صفحه نمایش قابل استفاده

معایب

  • عمر باتری کوتاه
  • دوربین ضعیف
  • رم کم

ارزانترین نسخه تبلت Lenovo E10 دارای 1 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است و سیستم عامل اندروید گو (Android Go) را اجرا می کند. اگر می خواهید کمی بیشتر هزینه کنید شما می توانید نسخه ای که دارای 2 گیگابایت رم و اندروید نرمال و 32 گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنید.

طراحی و کیفیت ساخت Tab E10 لنوو

تبلت Lenovo Tab E10 دارای بدنه ای کاملا پلاستیکی است. با وجود اینکه از پلاستیک برای بدنه استفاده شده است، ظاهر بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد اما با این حال کمی سنگین است و دارای وزن 530 گرمی است و زیاد هم باریک نیست و دارای ضخامت 8.9 میلیمتری است و تنها می توانید رنگ مشکی آن را خریداری کنید. در سمت چپ شما می انید به اسلات کارت حافظه micoSD، دکمه پاور و دکمه های کنترل صدا و یک پورت micro USB دسترسی پیدا کنید.

جک هدفون 3.5 میلیمتری هم در سمت راست وجود دارد. در قسمت بالا دو اسپیکر وجود دارد که زاویه آنها به سمت جلو متمایل شده است. با توجه به قیمت تبلت، کیفیت صدا بسیار خوب است و برای تماشای فیلم های یوتیوب ایده آل است. اما همانطور که انتظار داشتید باس واقعی را از دست خواهید داد. دوربین ها دارای رزولوشن 5 و 2 مگاپیکسل هستند و دوباره کیفیت عکس ها جالب نیست. حتی اگر نور کافی وجود داشته باشد نمی توانید عکس های خیلی با کیفیت را داشته باشید اما خوب برای چت ویدیویی قابل استفاده است اما فکر نمی کنم از دوربین آن برای عکس سلفی اینستاگرامتان استفاده کنید.

صفحه نمایش Lenovo Tab E10

تبلت Lenovo Tab E10 دارای یک صفحه نمایش 10.1 اینچی با نسبت تصویر 16:10 است و قابلیت ارائه رزولوشن اچ دی 1280×800 پیکسل را دارد اما رزولوشن فول اچ دی بسیار بهتر بود. باز هم با توجه به قیمت، صفحه نمایش خوب و مناسب است. در صورتی که صفحه نمایش تبلت Lenovo Tab E10 را با تبلت Lenovo Tab E7 مقایسه کنید متوجه خواهید شد که این صفحه نمایش زیاد هم بد نیست.

اگر شما از تبلت هایی که دارای پنل IPS هستند استفاده کنید مطمئنا زاویه دید گسترده و کنتراست و روشنایی خیلی بهتر را دریافت می کنید. اما مطمئنا صفحه نمایش تب E10 لنوو برای استفاده در فضاهای داخلی مناسب است اما متاسفانه در محیط های باز به راحتی نور را بازتاب می دهد. به طور کلی من فکر می کنم این صفحه نمایش خوب است اما عالی نیست. اگر شما کمی بیشتر هزینه کنید می توانید تبلت Amazon Fire HD 10 را با یک صفحه نمایش Full HD عالی دریافت کنید.

سخت افزار و عملکرد تبلت لنوو مدل Tab E10

اجازه دهید به عملکرد و سخت افزار داخلی بپردازیم. تبلت لنوو Tab E10 از پردازنده چهار هسته ای Qualcomm Snapdragon 210 استفاده می کند و بسته به نسخه ای که انتخاب می کنید شما می توانید از 1 گیگابایت یا 2 گیگابایت رم استفاده کنید. حافظه داخلی می تواند دارای ظرفیت 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت باشد. دستگاه مورد بررسی ما از نوع نسخه ارزان است و مجهز به 1 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است. Snapdragon 210 یک چیپست سطح پایه است و از بنچمارک های Geekbench 4 و AnTuTu برای تست عملکرد آن استفاده شد، عملکرد خیلی عالی نیست و این چیزی است که باید از چنین تبلت ارزانی انتظار داشته باشید و هنوز باید به یاد داشته باشید که این تبلت لنوو از Amazon Fire HD 10 ارزانتر است.

 

در کاربردهای دنیای واقعی عملکرد Tab E10 به اندازه کافی خوب است اما چند عیب وجود دارد. ارزانترین نسخه این تبلت از سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو  استفاده می کند که تقاضای کمتری نسبت به اندروید نرمال دارد و این به دلیل برخی از تاخیرها هنگام سوئیچ بین برنامه ها و یا رفتن به صفحه اصلی است. در اینجا شما قابلت های مالتی تسکینگ و تقسیم صفحه را در اختیار ندارید و 1 گیگابایت رم فضای بسیار کمی برای افرادی است که می خواهند تعداد زیادی از برنامه ها را بدون تاخیر دریافت کنند. همچنین ممکن است گاهی اتفاق بیافتد که برای نوشتن در گوگل کروم حدود 1 ثانیه منتظر بمانید.

 

یکی از معایب دیگر رم کم این است که وقتی تعداد زیادی از سربرگ ها را باز می کنید برخی وب سایت ها دوباره لود می شوند. بنابراین اگر شما کاربری هستید که به صورت سنگینی به مرور وب می پردازید Tab E10 برای شما مناسب نیست اما اگر تعداد سربرگ های کمی را به صورت همزمان باز می کنید همه چیز خوب است. برنامه های دیگر مانند مایکروسافت ورد و یوتیوب بدون هیچ مشکلی کار می کنند اما برنامه هایی که حافظه زیادی لازم دارند مانند Adobe Lightroom احتمالا به مشکل بر می خورند و من فکر می کنم که عکاسان باید به فکر نسخه بهتر این تبلت باشند.

تست بازی تبلت Lenovo Tab E10

تست بازی Lenovo Tab E10 خیلی عالی نبود. بازی هایی مانند PUBG Mobile در این تبلت لنوو نصب نمی شوند و وقتی که شما سعی دارید آن را نصب کنید با پیغامی مواجه می شوید که بیان می کند this device is not supported yet این دستگاه هنوز پشتیبانی نشده است. بازی های دیگر مانند Into The Dead 2 به خوبی کار می کنند البته گاهی اوقات. ما چند مرحله از بازی Into The Dead 2 را اجرا کردیم اما گاهی این بازی هنگ می کند و شما باید آن را در پایین ترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنید. مسلما بازی های ساده تر مانند Subway Surfers و Shadow of Death به خوبی اجرا می شوند. به طور کلی تبلت Lenovo Tab E10 یک تبلت گیمینگ نیست.

عمر باتری تبلت تب ای 10

تبلت Lenovo Tab E10 از باتری 4850 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که در تست باتری استاندارد ما فقط 7 ساعت اجرا را داشت این در حالی  بود که در هنگام تماشای فیلم های HD روشنایی در حد متوسطی بود. مسلما چنین عمر باتری از تبلت لنوو E7 که قبلا مورد بررسی قرار دادیم بهتر است.

رای نهایی

تبلت Lenovo Tab E10 یکی از ارزانترین تبلت های 10.1 اینچی موجود در بازار است که یک صفحه نمایش و عملکرد قابل استفاده را ارائه می دهد. جنبه های دیگر مانند دوربین و عمر باتری بسیار ضعیف است. با این حال اگر شما به دنبال تبلتی ارزان هستید و یک کاربر معمولی هستید می توانید این تبلت را خریداری کنید و اگر کاربری بسیار حرفه ای و گیمر هستید بهتر است به دنبال تبلتی بهتر باشید. در حال حاضر تبلت هایی مانند Amazon Fire HD 10 و Lenovo Tab M10 جایگزین های بهتری هستند.