بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 6 ( Microsoft Surface Pro 6 )

طبق تست های انجام شده روی تبلت Surface Pro 6 مایکروسافت، این تبلت نسبت به نسخه قبلی خود عمر باتری 2 ساعت طولانی تر را ارائه می دهد، این در حالی است که تبلت سرفیس پرو 6 از سرعت بسیار زیاد پردازنده های چهار هسته ای و نسل هشتم Core i5 اینتل بهره مند است. با وجود اینکه هیچ پورت USB C یا تاندربولتی در آن وجود ندارد اما به طور کلی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 6 یکی از بهترین تبلت ها برای کار و بازی است. 

نکته: اگر در انتخاب و خرید تبلت میان تبلت سامسونگ و یا مایکروسافت دچار تردید هستید، پیشنهاد میکنیم مقاله مرتبط به  بهترین تبلتهای سامسونگ را  هم مطالعه نمایید.

مزایا

  • عملکرد سریع چهار هسته ای
  • عمر باتری عالی
  • صفحه نمایش رنگی و روشن
  • صفحه کلید راحت
  • عملکرد خوب قلم

معایب

  • فاقد پورت USB C یا تاندربولت
  • هارد 256 گیگابایتی آن مقداری کند است.

 

طراحی تبلت سرفیس Pro 6

Surface Pro 6 تقریبا با همان طراحی نسخه قبلی خودش بازگشته است و شما هنوز سه مدل اصلی تبلت، لپ تاپ و استودیو با پایه نگهدارنده ای که قابلیت چرخش 165 درجه را دارد را در اختیار دارید. (برای آشنایی بیشتر با تفاوت تبلت و لپ تاپ وارد صفحه لینک شده شوید)

رنگ تیره به زیبایی منیزیم نازکی که تنها 0.33 اینچ ضخامت دارد افزوده است. پوشش بیرونی در مقابل لک های ناشی از اثر انگشت به خوبی مقاومت می کند و دارای یک بافت کمی ریز است که باعث می شود پوشش مناسبی ایجاد شود.

پایه نگهدارنده فلزی در Surface Pro 6 هنوز به خوبی عمل می کند و به اندازه ای خوب و محکم است که تبلت شما را نگه دارد. تنها عیبی که در طراحی تبلت سرفیس پرو 6 مایکروسافت وجود دارد است است که بازل های دور صفحه نمایش ضخیم هستند و همین باعث می شود که حس مدرن بودن کمی نسبت به Dell XPS 13 داشته باشد.

Surface Pro 6 دارای وزن 770 گرمی است و در حالتی که صفحه کلید به آن وصل می شود این وزن تقریبا دو برابر می شود و در مقایسه با تبلت 12.9 اینچ  iPad Pro دارای وزن کمی سنگین تر است.

پورت های Surface Pro 6

به هر دلیلی که هست مایکروسافت حاضر به ارائه پورت USB-C در سرفیس پرو 6 خود نبوده است و این بدان معناست که شما نمی توانید از پورت USB-C برای شارژ کردن یا اتصال لوازم جانبی USB-C و دوک های تاندربولت 3 استفاده کنید.

در صورتی که شما بخواهید خروجی مانیتور را به صورت همزمان استفاده کنید باید از خود پورت Surface Connect مایکروسافت برای اتصال استفاده کنید.

در کنار پورت Surface Connect و در سمت راست یک پورت USB 3.0 و یک پورت DisplayPort قرار گرفته است و در سمت چپ صفحه جک هدفون قرار گرفته است. اگر شما می خواهید از فضای ذخیره سازی بیشتری استفاده کنید می توانید اسلات کارت حافظه microSD را که در زیر پایه نگهدارنده قرار گرفته است را استفاده کنید.

صفحه نمایش و کیفیت صدای تبلت مایکروسافت Surface Pro 6

صفحه نمایش سرفیس پرو 6 حدودا 12.3 اینچی بوده و دارای رزولوشن 1824 * 2736 پیکسل می باشد و یکی از بهترین صفحه نمایش هایی است که شما می توانید در تبلت های 2 در 1 پیدا کنید. پنل صفحه نمایش بسیار قابل ملاحظه است و رنگ ها بسیار واضح و زنده هستند.

در آزمایشات صورت گرفته نشان داده شده است که Surface Pro 6 دارای 408 nits است که در نسخه های قبلی مانند Surface Pro 5 این مقدارد کمتر بوده است (396 nits) اما تبلت ThinkPad X1 دارای روشنایی بیشتر 415 nits است. صفحه نمایش OLED تبلت گلکسی S4 دارای 463 nits است و در تبلت 12.9 اینچی iPad Pro این مقدار روشنایی 484 nits است. با توجه به تست رنگ سنجی صفحه نمایش Surface Pro 6 حدود 136 درصد از رنگ های RGB را تحت پوشش قرار می دهد که این مقدار بهتر از تبلت ThinkPad X1 (118 درصد) و XPS 13 (117 درصد) بود. تبلت 12.9 اینچی iPad Pro حدود 128.4 درصد از پوشش رنگی را داشت و تبلت Galaxy Tab S4 دارای 219 درصد پوشش رنگی بود.

دو اسپیکری که در جلوی تبلت سرفیس پرو 6 مایکروسافت قرار گرفته است صدای بلند و واضحی را ارائه می دهد. کیفیت صدا خیلی خوب است و به راحتی یک اتاق بزرگ را تحت پوشش قرار می دهد.

صفحه کلید و تاچ پد Surface Pro 6

تجربه تایپ با صفحه کلید Surface Pro 6 بسیار خوب است. این کیبورد کلید هایی 1.3 میلیمتری را ارائه می دهد که با توجه به پوشش تایپ نازک بسیار مناسب هستند. در مقایسه با این صفحه کلید باید بگوییم که صفحه کلید iPad Pro دارای کلیدهای 0.5 میلیمتری می باشد.

در تست تایپ 10Fastfingers ما توانستیم در یک دقیقه 65 تا 70 کلمه را تایپ کنیم اما در مقایسه با مک بوک پرو ما چند اشتباه تایپی داشتیم و با استفاده از تبلت سرفیس پرو 6 توانستیم 90 درصد سرعت تایپ خود را حفظ کنیم در حالی که در مک بوک پرو این سرعت 95 درصد بود. تاچ پد شیشه ای Surface Pro 6 مانند همیشه عالی است شما می توانید به راحتی اسکرول کنید و برنامه ها را با ژست 3 انگشتی تعویض کنید.

قلم تبلت سرفیس پرو 6 مایکروسافت

Surface Pen سطح حساسیت 4096 را ارائه می دهد و در قسمت انتهایی خود دارای یک پاک کن پلاستیکی است که شما می توانید از آن در برنامه های مختلف استفاده کنید.

ما هنرمند خوبی نیستیم اما این قلم در نقاشی ها صاف و منعطف بود.

و حتی در برنامه هایی مانند مایکروسافت اج توانستیم با آن بنویسیم و در برنامه ایمیل یادداشت های خود را وارد کنیم و حتی نوشته هایمان را در مایکروسافت ورد ویرایش کنیم.

عملکرد مایکروسافت سرفیس پرو 6

در مقایسه با آخرین تبلت سرفیس پرو مایکروسافت، Surface Pro 6 به لطف پردازنده نسل هشتم و چهار هسته ای Core i5-8250U اینتل و 8 گیگابایت رم عملکرد عالی را ارائه می دهد ( کاربران حرفه ای می توانند از نسخه سرفیسی که دارای پردازنده Corei7 و 16 گیگابایت رم است استفاده کنند). با استفاده از این تجهیزات حتی با باز کردن 28 سربرگ در گوگل کروم عملکرد صافی ارائه می شود و دستگاه شما هنگ نمی کند.

در تستی که با بنچمارک Geekbench 4 انجام شده است عملکرد کلی تبلت امتیاز 13025 را کسب کرد که این امتیاز 50 درصد بهتر از امتیازی بود Surface Pro 5 مجهز به پردازنده نسل هفتم Core i7 در سال گذشته بدست آورد (8879). امتیاز 12772 تبلت ThinkPad X1 و امتیاز 13129 تبلت Samsung Note 9 Pen نشان می دهد که عملکرد سرفیس پرو 6 مابین این دو دستگاه قرار گرفته است.

عمر باتری و دوربین های تبلت Surface Pro 6

در هنگام استفاده از تبلت سرفیس پرو 6 طول عمر باتری آن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در تست باتری Laptop Mag Battery که دارای روشنایی صفحه  150 nits بود و با وجود اینکه تعداد زیادی از سربرگ ها در مرورگر کروم باز بود و موسیقی و فیلم پخش بود این باتری طول عمر 9 ساعت و 20 دقیقه ای را از خود به جای گذاشت که نسبت به سرفیس پرو سال 2017 دو ساعت طول عمر بیشتر و نسبت به ThinkPad X1 سه ساعت عمر باتری بهتر را ارائه می دهد. در میان تبلت هایی که مجهز به پردازنده های ARM هستند تنها تبلت Galaxy Tab S4 (با طول عمر 9 ساعت و 34 دقیقه ای) مقداری از Surface Pro 6 بهتر بود.

دوربین پشتی سرفیس پرو 8 مگاپیکسلی است و دارای رزولوشن Full HD 1080p می باشد و دوربین جلوی آن 5 مگاپیکسلی است که برای چت های ویدیویی مناسب است در ادامه شما می توانید نمونه عکس هایی که با این دوربین ها به ثبت رسیده اند را مشاهده بفرمایید.

با بروزکالا، برای خرید آنلاین انواع تبلت با گارانتی، تردید نکنید!

مطالب مرتبط: