مزیت های AirPods Pro نسبت به مدل قبلی AirPods 2

باز مزیت های AirPods Pro بیشتر آشنا شوید… اگر به دنبال یک جفت هدفون جدید وایرلس هستید و احتمالا صاحب گوشی هوشمند یا تبلت اپل نیز هستید احتمالا با AirPods 2 یا AirPods Pro برخورد داشته اید. AirPods Pro نسل جدیدتر از نسل دوم ایرپاد است که دارای طراحی کاملا جدید، کنسل کردن نویز و برخی از قابلیت های منحصر به فرد است.

اما سوال مهم این است که AirPods 2 یا AirPods Pro کدام بهتر است؟ آیا ایرپاد پرو ارزش خرید را دارد؟ مزیت های AirPods Pro نسبت به مدل قبلی AirPods 2 کدام ها هستند؟ و اینکه اگر در حال حاضر صاحب یک جفت ایرپاد هستید آیا ارزش ارتقاء را دارد؟ ادامه مطلب امروز فروشگاه بروزکالا را مطالعه کنید تا به جواب این سوالات دست پیدا کنید.

مزیت های AirPods Pro نسبت به مدل قبلی AirPods 2

لغو نویز یا Noise-cancelling

Apple AirPods 2 از هیچ نوع فناوری نویز کنسلنیگ استفاده نمی کند اما هدفون ایرپاد پرو از این قابلیت به خوبی استفاده می کند. این هدفون به خوبی قابلیت لغو سر و صدای فعال را نشان می دهد که به طور مداوم هر ۲۰۰۰ بار در ثانیه تنظیم می شود. صداهای پس زمینه به خوبی حذف می شوند و شما حتی در مکان های شلوغ هم می توانید از هدفون به راحتی استفاده کنید.

این ایرپادهای حرفه ای همچنین از حالت Transparency پشتیبانی می کنند که در هنگام دوچرخه سواری یا آهسته دویدن بسیار کاربردی ظاهر می شود چونکه به شما این امکان را می دهد که در حین گوش دادن به موسیقی بتوانید مقداری از صدای محیط اطراف خود را بشنوید. این قابلیت به خوبی کار می کند و یک ترکیب خوب بین موسیقی و صدای محیط اطراف را در اختیار شما قرار می دهد.

  • برنده: AirPods Pro

عمر باتری

نسل دوم ایرپاد (۲۰۱۹) عمر باتری ۵ ساعته را ارائه می دهند که در هنگام استفاده از محفظه شارژ این عمر باتری به ۱۹ ساعت افزایش پیدا می کند. ایرپاد پرو عمر باتری کمی کمتر (۴٫۵ ساعت) را ارائه می دهد که با محفظه شارژ این عمر باتری تا ۱۹ ساعت افزایش پیدا می کند. برای بدست آوردن حداکثر عمر باتری در ایرپاد پرو باید نویز کنسلینگ را غیرفعال کنید.

هر دو ایرپاد دارای محفظه شارژ وایرلس هم اندازه هستند که با پدهای شارژ وایرلس مبتنی بر Qi هم سازگاری دارند. هدفون پرو همراه با یک محفظه شارژ بی سیم استاندارد عرضه می شود در حالی که ایرپاد ۲با یک محفظه شارژ استاندارد ۱۵۹ دلاری یا یک محفظه شارژ وایرلس ۱۹۹ دلاری عرضه می شود.

  • برنده: Apple AirPods

طراحی و تناسب

به لطف قابلیت universal fit اپل از نظر تئوری باید ایرپادهای استاندارد مناسب هر گوشی باشند اما در واقع همیشه اینطوری نیست و در صورت احساس شل بودن امکان تنظیم تناسب وجود ندارد. AirPods Pro همراه با سرگوشی های سیلیکونی در اندازه های مختلف عرضه می شود که از قابلیت قابل تنظیم تری برخوردار است. اگر مطمئن نیستید که از چه سرگوشی استفاده کنید اپل با استفاده از قابلیت داخلی Ear Tip Fit Test که پس از نصب هدفون فعال می شود به شما کمک می کند تا سرگوشی مناسب خود را پیدا کنید.

در حالی که ایرپاد پرو دارای قابلیت نویز کنسلینگ است به گونه ای طراحی شده است که تناسب خود را حفظ کند و احساس فشار به گوش را کاهش می دهد (از توری‌های منفعل در بیرون هر کدام‌ از ایرپادها استفاده شده است). اگر قصد دارید گوشی اپل خود را به سالن ورزشی ببرید AirPod Pro گزینه مناسبتری برای ورزش کردن هستند چونکه دارای گواهینامه IPX4 است و در برابر آب و عرق مقاوم است در حالی که AirPods 2 در برابر آب مقاوم نیست.

  • برنده: Apple AirePods Pro

اتصال

به لطف ترکیبی از قابلیت هایی همچون پردازنده عالی H1، بلوتوث ۵٫۰ هر دو هدفون ایرپاد ۲ و ایرپاد پرو عملکرد بی سیم بی عیف و نقص و کاملا سریعی را ارائه می دهند. ما هیچ قطی در اتصال را تجربه نکردین و به صورت اتوماتیک فرآیند اتصال انجام شد ( در هنگام استفاده فورا به گوشی شما وصل می شود) و به طور قابل ملاحظه ای سریع و پاسخگو می باشد.

  • برنده: هر دو

کنترل ها

هر دوی Apple AirPods 2 و AirPods Pro می توانند به صورت قدرتمندی صدای شما را کنترل کنند، پردازنده H1 ایرپادها را قادر می سازد تا با هر هر دستور صورتی Hey Siri کار کند. علاوه بر این هر دو مدل دارای کنترل لمسی هستند (البته به شکل متفاوت). ایرپادها قابلیت لمس یا تاچ را دارند و شما با یک بار لمس می توانید به یک تماس تلفنی پاسخ دهید، با دو بار لمس می توانید موسیقی را جستجو کنید. AirPods Pro روی هر ساقه خود یک برآمدگی کوچک دارد که می توانید حالت های لغو نویز، توقف موسیقی و مکالمه را تغییر دهید.

  • یکی دیگر از مزیت های AirPods Pro این است که دارای صدای بلندی است و مانند اکثر محصولات اپل، صدای واضح و متعادلی را ارائه می دهد. در ایرپاد ۲ دستیابی به مقدار باس مورد نظر به سختی دست پیدا می کند اما ایرپاد پرو کیفیت و تفکیک صدای خوبی را ارائه می دهد و شما حتی می توانید کوچکترین صداها را با آن بشنوید. به طور کلی هدفون ایرپاد پرو بهترین عملکرد را ارائه می دهد.
  • برنده: Apple AirPods Pro

نتیجه گیری در مورد مزیت های AirPods Pro

در مرحله اول، شما باید بدانید که هر دو ایرپاد تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد، مخصوصا اگر قبلا کاربر آیفون بوده باشید. شما همچنین باید تفاوت قیمت نسبتا زیادی که بین این دو مدل وجود دارد را در نظر داشته باشید. با انتخاب هدفون AirPods 2 می توانید بیش از ۱۰۰ دلار را پس انداز کنید و حتی باتری به مراتب بهتری را در اختیار خواهید داشت.

اما AirPods Pro با استفاده از قابلیت لغو نویز، سرگوشی هایی در اندازه های مختلف، راحتی استفاده بهتر، کیفیت صدای بهتر، مقاوم در برابر آب و عرق و غیره عرضه می شود. اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید ما هدفون AirPods Pro را به شما پیشنهاد می دهیم در غیر این صورت بهتر است هدفون AirePods 2 را خریداری کنید.

برخی از مشخصات Apple AirPods Pro

  • مجهز به چیپست Apple H1
  • دارای استاندارد IPX4
  • دارای Force sensor
  • دارای شتاب سنج مجهز به تشخیص حرکت
  • پشتیبانی از دستیار صوتی
  • قابلیت پخش موسیقی بیش از ۲۴ ساعت (با محاسبه ظرفیت محفظه باتری)
  • قابلیت پخش یک ساعت موسیقی و یا یک ساعت مکالمه تنها با ۵ دقیقه شارژ
  • دارای محفظه با امکان شارژ بی‌سیم و سازگار با استاندراد Qi
  • دارای Transparency mode و Adaptive EQ
  • ساخته شده از مواد با کیفیت و سازگار با محیط زیست