نقد و بررسی مادربرد گیگابایت مدل Z390 AORUS ULTRA

مادربردهای گیگابایت از بهترین مادربردهای موجود در بازار هستند. Z390 AORUS ULTRA که یکی از مادربردهای این برند می باشد به خوبی از پردازنده های نسل نهم اینتل پشتیبانی می کند. به همین دلیل می تواند به عنوان یکی از بهترین ماردبردها برای پیشرفته ترین سیستم های کامپیوتری مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این برای سیستم هایی که از پردازنده های Core i7 استفاده می کنند، مادربرد گیگابایت Z390 AORUS ULTRA یک گزینه ی مناسب محسوب می شود. تمام انواع دیگر پردازنده ها هم به همراه این Z390 AORUS ULTRA قابل استفاده هستند. از پردازنده های سلرون گرفته تا پردازنده های پنتیوم، می توان به سادگی بسیاری از آن ها را با این مادربرد در پیکربندی های مختلف مورد استفاده قرار داد.

اگر شما می خواهید در مورد پردازنده هایی که تحت پوشش مادربرد Z390 AORUS ULTRA گیگابایت قرار دارد بیشتر بدانید، می توانید به لیست پردازنده های پشتیبانی شده این مادربرد در سایت گیگابایت مراجعه بفرمایید، اما در هر صورت، به سادگی می توان دانست که اکثر پردازنده های موجود در بازار با این مادربرد سازگاری لازم را دارند.

در مادربرد گیگابایت مدل  Z390 AORUS ULTRA ، از تراشه ی Intel® Z390 Express استفاده شده است و امکان پشتیبانی از انواع مختلف مموری با این محصول وجود دارد. با سوکت های تعبیه شده در برد گیگابایت مدل  Z390 AORUS ULTRA، می توان تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی رم را پشتیبانی کرد. این به سیستم یک ظرفیت عالی در زمینه ی فراهم نمودن یک سرعت بالا برای سیستم می دهد. معماری دو کاناله که در این مدل از مادربرد گیگابایت استفاده شده است، علاوه بر ظرفیت بالا برای دست یافتن به سرعت بیشتر، مزایای فراوانی را برای سیستم به همراه خواهد داشت.

 

مادربرد گیگابایت مدل  Z390 AORUS ULTRA توانایی پشتیبانی از مشخصه های زیادی را دارد که تعدادی از آن ها را در ادامه لیست خواهیم کرد. با نگاه کردن به این لیست و مقایسه ی آن با دیگر محصولات ساخته شده توسط این برند، بهتر به نوع مناسب مادربردی که برای استفاده در سیستم شما مناسب است پی خواهید برد:

  • پشتیبانی از چهر ماژول DDR4 DIMM تا مقدار ۱۲۸ گیگابایت
  • معماری حافظه ی دو کاناله
  • پشتیبانی از ماژول های حافظه ی ۲۴۰۰ / ۲۱۳۳ مگاهرتز
  • پشتیبانی از ماژول حافظه ی بافر نشده و فاقد کد تصحیح خطای DDR4 DIMM 1Rx8/2Rx8
  • پشتیبانی از ماژول مموری بافر نشده و فاقد کد تصحیح خطای DIMM 1Rx8/2Rx8/1Rx16
  • پشتیبانی از مموری Extreme Memory Profile (XMP)
  • پشتیبانی از گرافیک آن برد با توانایی دست یابی به رزولوشن ۴۰۹۶x2160@30 Hz در کنار پشتیبانی از HDMI 1.4 و HDCP 2.2.
  • دارا بودن امکان ارتباط با اینترنت با استفاده از به روز ترین سخت افزارها مانند تراشه ی گیگابایت LAN (10/100/1000 Mbit)
  • دارا بودن اسلات های متعدد برای استفاده در زمان های مختلف مانند اسلات یک اسلات PCI Express x16
  • دارا بودن فناوری پشتیبانی از چند گرافیک مانند فناوری: NVIDIA® Quad-GPU SLI™ and 2-Way NVIDIA® SLI
  • دارای کانکتورهای مختلف برای اتصال سخت افزارهای مختلف بر پایه ی استانداردهای موجود

تمام این مشخصه ها، در کنار دیگر ویژگی های مادربرد مدل Z390 AORUS ULTRA گیگابایت، امکان ارائه ی بهترین عملکرد در هر سیستمی را دارند. پس با بررسی این ویژگی ها بهترین تصمیم را در مورد خرید مادبرد گیگابایت داشته باشید.

برای خرید مادربرد گیگابایت مدل Z390 AORUS ULTRA کلیک کنید.