نقد و بررسی ساعت هوشمند اپل واچ ۳ (Apple Watch Series 3)

شرکت اپل درست بعد از معرفی آیفون ایکس بود که ساعت هوشمند اپل واچ ۳ را به بازار معرفی کرد. تقریبا اندازه، طراحی، ابعاد اپل واچ ۳ درست مانند مدل های قبلی خود می باشد، اما با این وجود تغییراتی دیگری در این ساعت هوشمند اتفاق افتاده است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ نسبت به نسخه های قبلی خود از بدنه ضخیم تر و حجیم تری برخوردار است و حالا به اتصال LTE مجهز شده است که عملکرد مستقل تری را اجازه می دهد. پردازنده ۲ هسته ای S3 هفتاد درصد بهبود را به ارمغان می آورد و تراشه وایرلس W2 موجب بهبود قابلیت های بلوتوث و وای فای شده است. پردازنده جدید باعث بهتر شدن عملکرد دستیار صوتی سیری شده است.  Apple Watch 3 جزو اولین ساعت هایی بود که از ارتفاع سنج بهره می برد. GPS و بدنه ای که تا عمق ۵۰ متری مقاومت دارد باعث جذاب تر شدن این ساعت نزد کاربران اپل شده است.

مزایا

  • دارای اتصالات سلولی مناسب برای برقراری تماس
  • همگام سازی راحت تر موسیقی
  • بهبود ردیابی تناسب اندام و اضافه شدن فیس واچ
  • دارای ارتفاع سنج
  • دارای GPS و مقاوم در برابر آب

معایب

  • طول عمر باتری در هنگام برقراری تماس یا در حین استفاده از GPS کاهش پیدا می کند.
  • مدل ۴۲ میلیمتری آن گران تر است.
  • هنوز هم برای تنظیم و همگام سازی به آیفون نیاز دارد.

ساعت هوشمند اپل واچ ۳

شرکت Apple ساعت هوشمند اپل واچ ۳ را در ستامبر ۲۰۱۷ عرضه کرد. با وجود بهبود ردیابی تناسب اندام و همگام سازی موسیقی، امکان اتصال بهیک شبکه سلولی فراهم شده است و Apple Watch هنوز بهترین ساعت هوشمند در بازار است. این ساعت با Fitbit Versa به رقابت می پردازد، Fitbit دارای باتری بهتری است اما فاقد قابلیت های ارتباطی اپل واچ است. سیستم عامل مورد استفاده در این دستگاه WatchOS 4 است و اپل برای افرادی که به دنبال نسخه ارزانتری از این ساعت هستند نسخه ای بدون قابلیت LTE ارائه می دهد.

طول باتری بکار رفته در این نسخه از ساعت های اپل افزایش کرده است و شما می توانید ۳۰ ساعت از آن استفاده کنید، اما اگر GPS ساعت فعال باشد این عمر به ۲۰ ساعت کاهش پیدا می کند. ابزار SmartWatch به شما امکان حذف ایمیل ها، پاسخ به پیامک ها، ثبت اعلان ها و غیره را می دهد. در کنار ساعت یک دکمه در کنار همان دکمه چرخان سابق قرار گرفته است.

شما می توانید از این دکمه برای دسترسی به برنامه هایی که اخیرا استفاده شده و برنامه های مورد علاقه تان استفاده کنید و از دکمه چرخان هم می توان برای روشن کردن صفحه نمایش استفاده کرد که با چرخش بیشتر آن روشنایی صفحه نمایش افزایش پیدا می کند.

در قسمت پشت دستگاه سنسور ضربان قلب قرار گرفته است و در قسمت جلو هم صفحه نمایش توسط گلس محافظت می شود. این سعت در دو مدل ۳۸ و ۴۲ میلیمتری و در دو نسخه LTE و معمولی در بازار به فروش می رسد. همه این نسخه ها توانایی مقاومت در برابر آب را دارند و تا عمق ۵۰ متری را تحمل می کنند. با وجود اینکه صفحه نمایش رنگ های طبیعی و زنده ای را نمایش می دهد اما فاقد قابلیت Always-On می باشد که عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای خرید ساعت هوشمند اپل واچ ۳ کلیک کنید.