بررسی هارد اینترنال وسترن دیجیتال Red WD100EFAX ظرفیت ۱۰ ترابایت

به نظر می رسد به غیر از ظرفیت ۱۰ ترابایتی هارد اینترنتال وسترن دیجیتال مدل Red WD100EFAX قابلیت بسیار توجهی در این هارد وجود ندارد. با این حال مدیران فناوری اطلاعات به قابلیت اطمینان بالا نیاز دارند که با توجه به مقیاس آرایه ای که در این واحدها می توان به راحتی ساخت این نیاز برآورده می شود.  با زمان بین خرابی های ۱ میلیون ساعتی این دستگاه می تواند این امنیت و قابلیت اطمینان را فراهم آورد.

 خرید انواع قطعات کامپیوتر با قیمت مناسب

مزایا

  • ظرفیت ذخیره سازی بسیار بالا
  • مصرف انرژی کم
  • سر و صدای کم

معایب

  • سریعترین هارد ۱۰ ترابایتی نیست

معرفی هارددیسک وسترن دیجیتال مدل Red WD100EFAX

این دستگاه برای مکانیزم های دسکتاپ ساخته شده اند و در حال حاضر ظرفیت بالایی را برای مدیران IT فراهم می آورند تا بتوانند آرایه هایی به اندازه کافی را برای اکثر نیازهای کسب و کار ایجاد کنند. وسترن دیجیتال اولین سازنده ای بود که با هاردهای سری Red خود توانست به طور رسمی محبوبیت دستگاه ذخیره سازی NAS را از آن خود کند. محصولات WD Red در طیف گسترده ای ظرفیت ها ( از هارد ۷۵۰ گیگابایتی مدل WD7500BFCX تا هارد ۱۰ ترابایتی مدل WD100EFAX) طراحی شده اند.

 

تمام این هارد ها از نوع ساتا و ۳٫۵ اینچی هستند و فقط در تعداد هد ها، پلاترها، حافظه کش و ظرفیت کلی تفاوت دارند. با توجه به جزئیات، تفاوت بین WD100EFAX ده ترابایتی و مدل های موجود در ظرفیت و اندازه کش و توان کلی آن است. مانند تمام هارد های WD Red این هارد تعادل عملکرد، عمر عملیاتی، مصرف برق و مدیریت خطا را ارائه می دهد. به غیر از ظرفیت ۱۰ ترابایتی که پشت چهر ه WD100EFAX وجود دارد میزان خرابی به طور غیره منتظره بالا نیست یا سایر مشکلات عملکرد مشکل ساز را دارند.

  • ظرفیت ۱۰ ترابایت
  • نوع رابط SATA 3.0
  • سایز هد ۳٫۵ اینچ
  • بافر (حافظه کش) ۲۵۶ مگابایت
  • سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه
  • سرعت انتقال داده‌ها ۶ گیگابیت بر ثانیه
  • مناسب برای سیستم های NAS، پشتیبانی از NASWare 3.0

وسترن دیجیتال برای دست یابی به اهداف چالش بر انگیز خود، ۷ پلاتر ۱٫۴۲ ترابایتی را در محفظه ای پر از هلیون قرا داده است. همانطور که همه می دانیم اتم های هلیوم از اتم های نیتروژن در هوا کوچکتر هستند و باعث کاهش سرعت قسمت های متحرک می شوند. با این حال تاثیر استفاده از آن می تواند کم باشد چونکه WD100EFAX تنها با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه می چرخد و مانند هارد WD101KFBX که با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه می چرخد سریع نیست.

اغلب هاردهایی که دارای ظرفیت بالاتری هستند سریعترین هارد نمی باشند چونکه حافظه کش شامل بیشترین تعداد پلاتر است. اما این مورد در WD100EFAX صدق نمی کند چونکه سریعترین مکانیسم سری Res دارای سرعت ۲۱۰ مگابایت در ثانیه است. با کمل تعجب هارد ۱۰ ترابایتی ما نسبت به هارد ۸ ترابایتی WD Red از انرژی کمتری استفاده می کند ( ۵٫۷ وات در مقایسه با ۶٫۴ وات). ممکن است این اختلاف کم به نظر برسد اما از این هارد به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته استفاده شود ۱۱ درصد انرژی کمتری مصرف می شود که روی هزینه ها تاثیر قابل توجهی دارد.

برای خرید هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Red WD100EFAX ظرفیت ۱۰ ترابایت کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: