نقد و بررسی اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل JBL Clip 3

اسپیکرهای بلوتوثی بزرگتر JBL معمولا از باس و سطح صدای بالایی برخوردار هستند. نکته مهمی که در مورد این شرکت وجود دارد ساخت اسپیکرهای کوچکی است که به راحتی قابل حمل هستند و می توانند بدون هیچ مشکلی جابجا شوند. JBL Clip 3 که راه نسخه قبلی خود یعنی JBL Clip 2 را ادامه می دهد باس عمیق و عملکرد صدای عالی را ارائه می دهد. کلیپ ۳ دارای ابعاد ۱۳۷x97x46 میلی متری وزن ۲۱۰ گرم می باشد و در تنوع رنگی بالایی (۱۱ رنگ) عرضه شده است.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل  JBL Clip 3

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل  JBL Clip 3 دارای گواهینامه IPX7 است و این بدان معناست که می تواند بدون هیچ مشکلی تا عمق ۱ متری زیر آب را تحمل کند و همین قابلیت باعث می شود که اسپیکر برای استفاده در کنار استخر ایده آل شود. در قسمت جلوی اسپیکر شما لوگوی JBL را در پایین و سه دکمه را در بالا مشاهده خواهید کرد. دکمه مرکزی امکان پخش، مدیریت تماس، دسترسی به دستیار صوتی را با استفاده از چند تپ فراهم می آورد در حالی که دکمه های + و – وظیفه کم کردن و افزایش صدا را دارند.

در زیر قسمت مشبک جلو یک درایور ۳ وات ۴۰ میلی متری وجود دارد که صدای مونو منتشر می کند. در امتداد پتل بیرونی، محفظه ای تحت پوشش قرار دارد که پورت شارژ microUSB و ورودی ۳٫۵ میلیمتری Aux را در خود جای داده است. پنل های جانبی هم دارای دکمه پاور، همگام سازی است و میکروفن داخلی هم برای برقراری تماس و استفاده از دستیار صوتی وجود دارد. پایه پلاستیکی که در پایین دستگاه وجود دارد ار لرزش و جابجایی اسپیکر جلوگیری می کند.

عملکرد میکروفت داخلی متوسط است. با استفاده از برنامه هایی مانند Voice Memos در iPhone 6s می توانید هر کلمه یا عبارت ضبط شده را می توانید درک کنید، اما معمولا ضبط با اعوجاج معمولا در میکروفون های ارزان قیمت بلوتوثی وجود دارد. شرکت JBL همراه با اسپیکر هیچ کابل صدایی را برای ورودی Aux را ارائه می دهد و کابل شارژ microUSB نارنجمی آن کوتاه است که بسیار آزاردهنده می باشد. عمر باتری Clip 3 جی بی ال تقریبا ۱۰ ساعت تخمین زده می شود، اما این عدد با توجه به میزان صدا و ترکیب شما از پلی بک بی سیم و سیمی می تواند کم و زیاد شود.

نتیجه گیری

از نقطه نظر طراحی، JBL Clip 3 در مقابل آب مقاوم است و طراحی قابلی حملی دارد و با توجه به قیمت مناسبی که ارائه می دهد تجربه صدای خوبی را ارائه می دهد. هیچ اسپیکری با این اندازه و قیمت چنین کیفیت صدایی را ارائه نمی دهد اما شما احتمالا اسپیکرهایی مانند  Sony SRS-XB10, Ultimate Ears UE Wonderboom,  و  JBL Go 2را دوست خواهید داشت، هر چند باید انتظارات معقولی برای عمق باس را از انها داشته باشید. با صرف پول بیشتر و خرید اسپیکرهایی مانند Bose SoundLink Micro شما می توانید تجربه صدای قدرتمندی را داشته باشید. گرچه اگر باز هم به یک اسپیکر ضد آب برای استخر نیاز دارید باز هم JBL Clip 3 انتخاب شما خواهد بود.

برای خرید اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل  JBL Clip 3 کلیک کنید.