نقد و بررسی اجمالی گوشی میان رده گلکسی A10s سامسونگ

گوشی Samsung Galaxy A10s در ماه آگوست ۲۰۱۹ منتشر شد. این گوشی هوشمند دارای ابعاد ۱۵۶٫۹x75.8×7.8 میلیمتر و وزن ۱۶۸ گرم است. این گوشی هوشمند از فناوری صفحه نمایش لمسی خازنی IPS LCD و اندازه ۶٫۲ اینچ و رزولوشن ۷۲۰x1520 پیکسل است. استفاده از گوشی هوشمند برای کار روزمره شما مناسب است. به راحتی می توانید از طریق دوربین عکس بگیرید. فضای کافی برای ذخیره کردن عکس ها و فیلم های شما وجود دارد. این گوشی دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمری است.

این گوشی هوشمند سامسونگ از سیستم عامل اندروید پای ۹٫۰ و چیپست ۱۲ نانومتری Mediatek MT6762 Helio P22 استفاده می کند. این گوشی دارای ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. دوربین ها داری لنز ۱۳ مگاپیکسلی  با دیافراگم f/1.8 و لنز ۲ مگاپیکسلی f/2.4 است که از آن برای تشخیص عمق استفاده می شود. در قسمت جلو هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 وجود دارد.

گوشی گلکسی A10s سامسونگ

گوشی گلکسی A10s نسخه بعدی گوشی A10 می باشد که از پردازنده ای متفاوت استفاده می کند، در این مدل شما سنسور اثر انگشت و دو دوربین و باتری قوی تر را در اختیار دارید. این گوشی از بدنه کاملا پلاستیکی ساخته شده است و از پنل IPS استفاده می کند که خوشبختانه نسبت به پنل های TFT دقت رنگ و کیفیت بیشتری را ارائه می دهد. رزولوشن صفحه نمایش برای ۱۵۲۰x720 پیکسل و نسبت تصویر آن ۱۹:۹ است. نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۰٫۷ درصد و تراکم پیکسل آن ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ می باشد.

پردازش گوشی توسط تراشه ۱۲ نانومتری Mediatek MT6762 Helio P22 انجام می شود که به ۸ هسته مجهز است و هر هسته در سرعت ۲ گیگاهرتزی کار می کند. پردازش های گرافیکی دستگاه توسط PowerVR GE8320 انجام می شود، در کنار این قطعات داخلی شما ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار دارد که با استفاده از اسلات کارت حافظه می توانید این فضا را تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقاء دهید. از لحاظ سخت افزاری گوشی نوکیا ۳٫۱ پلاس و A20 از مهمترین گوشی های رقیب می باشند.

Samsung Galaxy A10s

A10s دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که نسبت به گوشی A10 حدود ۶۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است. سیستم عامل مورد استفاده شده در این دستگاه از نوع اندروید پای ۹٫۰ است که حداقل تا دو سال بعد برای کاربارن تازگی دارد. بر روی سیستم عامل اندروید رابط کاربری One UI قرار گرفته است که تجربه کاربری راحت تر را برای کاربران به ارمغان می آورد.

سامسونگ دوربین های گوشی A10s را نسبت به گوشی A10 بهبود داده است که از این بین می توان به اصلاح لنز اصلی و اضافه شدن لنز دوم و بهبود دوربین جلو اشاره کرد. همانطور که اشاره شد دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین دوم که برای تشخیص عمق مورد استفاده قرار می گیرد ۲ مگاپیکسلی است. شما می توانید عکس های بوکه با دقت بالا را با این دوربین ها به ثبت برسانید و روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کنید و پس زمینه عکس را تار کنید. متاسفانه پورت USB گوشی A10s از نوع USB-C نیست و از همان پورت قدیمی MicroUSB پشتیبانی می کند.

برای خرید گوشی گلکسی A10s سامسونگ کلیک کنید.