نقد و بررسی تبلت Yoga Book لنوو

Yoga Book (یوگا بوک) یکی از محصولات هیجان انگیز سال 2016 است و دارای فرم فکتوری بود که قبلا در بازار وجود نداشت، شما می توانید یادداشت های فیزیکی خود را به فرم دیجیتال در بیاورید. این قابلیت به یادماندنی جزو رویاهای دانشجویان و دانش آموزان بود و هنوز هم که هنوز است جزو قابلیت های قابل توجهی است که می توان بدان دست پیدا کرد. اما با توجه به عملکرد کندی که این تبلت ارائه می دهد قیمت آن کمی بالا است و شما می توانید به جای آن از Yoga Book 2 یا Google Pixel C با یک صفحه کلید بلوتوثی استفاده کنید.

مزایا

  • کیفیت ساخت عالی
  • تکنولوژی نوشتن هوشمند
  • عمر باتری خوب

معایب

  • عملکرد کند
  • فاقد هگام سازی در محیط ابر
  • باگ های نرم افزاری
  • استفاده از صفحه کلید مشکل است

برای بررسی مشخصات و قیمت روز تبلت لنوو مدل (Yoga Book With Windows (WiFi ظرفیت 64 گیگابایت کلیک کنید

Yoga Book 2

طراحی و ساخت تبلت Lenovo Yoga Book

تبلت Yoga Book دارای طراحی و ساخت بسیار جذابی است. وزن این دستگاه فقط 690 گرم است و تنها 9.6 میلیمتر ضخامت دارد. صفحه نمایش آن 10.1 اینچی است و تقریبا شبیه به یک نوت بوک نازک می باشد.

شاسی این تبلت فلزی خاکستری است و لبه ها سخت و مقاوم می باشند و گوشه ها گرد و شیک هستند و این طراحی باعث می شود که این تبلت لنوو گرانتر از آن چیزی که هست نشان داده شود. صفحه کلید و ناحیه ترسیم دارای یک لایه شیشه ای نازک است بنابراین قلم به راحتی روی آن حرکت می کند اما از نظر تایپ کردن ممکن است کمی مشکل وجود داشته باشد. شما می توانید یک پورت Micro USB، جک هدفون 3.5 میلیمتری و اسلات کارت microSD را که دارای ظرفیت کارت حافظه 128 گیگابایتی است را در اختیار داشته باشید، علاوه بر این 64 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد.

تبلت یوگا بوک لنوو – صفحه کلید Halo

هنوز یک دلیل برای استفاده از صفحه کلید ضخیم و لمسی وجود دارد و آن هم این است که ما نیاز داریم کلید ها را لمس کنیم تا بدانیم که در حال تایپ چه چیزی هستیم. مانند کیبورهای موجود در صفحه نمایش ما نیاز به دکمه هایی داریم که با فشار دادن آنها بازخورد را فورا مشاهده کنیم و یوگا بوک لنوو این قابلیت را ارائه نمی دهد و صفحه کلید آن به یک نقطه ضعف تبدیل شده است.

با لمس صفحه کلید و هنگام فشار دادن کلید ها ارتعاشی به وجود می آید و بازخورد فیزیکی مناسبی برای تجاربی که مبتنی بر تایپ هستند ارائه نمی شود. صفحه کلید از قبل نصب شده ای به نام TouchPal هم وجود دارد که در هر دوی صفحه کلیدهای صفحه نمایشی و بردهای LED را مدیریت می کند. شما می توانید با فشار دادن عددهای متنظر موجود در صفحه نمایش کلیدهایی که از قبل انتخاب کرده اید را پیش بینی کنید اما این کار برای تایپ نام کاربری و کلمه عبورهایی که حاوی اعداد 1 تا 3 هستند بسیار وحشتناک است و تقریبا غیر ممکن است که نیاز به برگشتن و حذف کاراکترهای ناخواسته نداشته باشید.

خوشبختانه شما می توانید برنامه کیبورد جانبی را نصب کنید. به طور مثال شما می توانید از صفحه کلید SwiftKey یا هر صفحه کلید دیگری که با آن احساس راحتی می کنید استفاده کنید. قسمت تاچ پد هم که یک مشکل بزرگتر است. در اموزش های لنوو به شما پیشنهاد می شود که از ژست دو انگشتی اسکرول را بالا و پایین کنید اما من می توانم با 100 درصد اطمینان به شما بگویم که این کار به درستی انجام نمی شود و عمکلرد بسیار متناقض و خسته کننده ای را ارائه می دهد.

Yoga Book 2

قلم RealPen  تبلت Yoga Book لنوو

قابلیت فوق العاده تبلت یوگا بوک قلم RealPen آن است. در هنگام استفاده از قلم RealPen عملکرد عالی بود. شما می توانید با استفاده از قلم شروع به نوشتن کنید و با استفاده از نرم افزار Note Saver Lenovo آن را به فرم دیجیتال در بیاورید. این قلم از فناوری EMR استفاده می کند و خیلی شبیه به Wacom Bamboo Spark است که یادداشت ها را با تبلت ها و گوشی هایی که به صورت بلوتوثی وصل شده اند سینک می کند. کپچر کردن یادداشت های فیزیکی خیلی دقیق است، Yoga Book هیچ چیزی را از دست نمی دهد و حتی متوجه این موضوع می شود که شما دستتان را زیاد فشار داده اید. این قلم 2048 درجه فشار را تشخیص می دهد و حداکثر تا زاویه 100 درجه ای کار می کند.

عملکرد، اندروید و مالتی تسکینگ تبلت Yoga Book لنوو

تبلت یوگا بوک لنوو از پردازنده Intel Atom استفاده می کند که هنگامی که با صفحات وبی که پر از آگهی هستند مواجه می شوید باید چند ثانیه صبر کنید تا بتوانید صفحه وب را اسکرول کنید. حتی اضافه کردن 4 گیگابایت رم به اندازه ای حساسیت برنامه هایی که نیاز به پردازش زیاد دارند را کم نمی کند به طور مثال شما می توانید ساعت ها بازی Mini Metro را بدون مشکل انجام دهید اما نمی توانید بازی های سه بعدی مانند Real Racing 3 را به راحتی انجام دهید.

این دستگاه از سیستم عامل اندروید 7.0 استفاده می کند و از قابلیت های چند پنجره ای پشتیبانی می کند و این همان قابلیتی است که لنوو در اندروید 6.0.1 استفاده کرد. این قابلیت هنگام کار با برنامه هایی مانند یوتیوب، توییتر، فیس بوک و کروم عالی است. اما وقتی که پنجره های متعدد را باز می کنید نمی توانید به راحتی پنجره ها را تغییر دهید و عملکرد شروع به کاهش می کند.

صفحه نمایش تبلت لنوو Yoga Book

صفحه نمایش تبلت یوگا بوک لنوو دارای پنل Full HD IPS است و این در حالی است که زاویه دید مناسب را به شما ارائه می دهد. حداقل روشنایی 380 nits و کنتراست طبق اندازه گیری های من 1007:1 است. تصاویر با جزئیات خوبی نمایش داده می شوند. دقت رنگی که این تبلت ارائه می دهد همان چیزی نیست که از یک تبلت با این قیمت انتظار دارید و بیشتر این صفحه نمایش مناسب تبلت های ارزانتراست. هنرمندان دیجیتال ممکن است از یک صفحه نمایش بدون دقت رنگی نامید شوند اما برای کاربری که روی دقت رنگ حساسیتی ندارد مناسب است.

Yoga Book 2

تبلت Lenovo Yoga Book – اسپیکرها، دوربین و میکروفن

بلندگوهای تبلت یوگا بوک لنوو برای افراد علاقمند به رسانه ها مناسب است. در سمت راست و چپ لبه سینی صفحه کلید بلندگوها تعبیه شده اند و صدای بلند و واضحی را تولید می کنند. این بلندگو ها برای تماشای فیلم های یوتیوب و موسیقی های شما عالی است. اما میکروفن زیاد جالب نیست و هنگام ضبط یادداشت های صوتی می تواند عملکرد مناسبی نداشته باشد. در نهایت دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی برای تماس های ویدیویی مناسب است و دوربین عقب هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که عکس های قابل استفاده ای را تولید می کند اما این عکس ها چیزی نیستند که شما از آن برای ثبت خاطرات خود استفاده کنید.

عمر باتری تبلت لنوو یوگا بوک

با تماشای یک فیلم آنلاین با مقدار روشنایی 150 nits، حدود 10 درصد از باتری یوگا بوک استفاده شد و با یک حساب سر انگشتی متوجه خواهید شد که شما می توانید با این باتری 10 ساعت فیلم آنلاین را تماشا کنید. برای استفاده های روزمره من متوجه شدم که باتری تا 8 ساعت شارژ خواهید داشت که این مقدار ساعت به اندازه کافی برای انجام یک روز کاری کامل مناسب و معقول است.

برای خرید موبایل، تبلت و تجهیزات دیگر آن به فروشگاه ما سری بزنید.