نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری اچ پی LaserJet Pro MFP M130a

نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری اچ پی LaserJet Pro MFP M130a : روزانه پرینترهای مختلفی در سطح جهان تولید می‌شوند و بعد از روانه شدن آن‌ها به بازار، علاقه مندانی پیدا می‌کنند که به صورت تعصبی نیز از ویژگی‌های پرینتر مورد علاقه خود بحث و گفتگوهای زیادی انجام می‌دهند؛ کمتر شرکتی مانند HP توانسته آمار علاقه‌مندان خود را به این تعداد برساند چون این کمپانی در مرحله اول همیشه به فکر نیاز کاربران مختلف خود بوده است و با همین استراتژی توانسته درصد بزرگی از مشتریان وفادار را به خود جذب کند.

برای خرید یک پرینتر ابتدا نیاز است که همیشه هدف خود را برای داشتن یک پرینتر مشخص کنید، مطمئن باشید هر هدفی که داشته باشید پرینترهای کمپانی HP جوابگوی نیاز شما می‌باشند. یکی از پرینترهایی که قصد معرفی آن را به مخاطبینی که در خانه و یا اداره‌های کوچک نیاز به پرینتر دارند، می‌خواهیم معرفی کنیم دستگاه پرینتر LaserJet Pro MFP M130a است.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی LaserJet Pro MFP M130a

این دستگاه یک پرینتر چندکاره کوچک یا به قول معروف جمع و جور به حساب می‌آید که کاملا مناسب یک اداره کوچک و یا استفاده در خانه است و یک گزینه مناسب برای کسانی می‌باشد که مصرف کمی را در هر ماه از یک پرینتر دارند. در کنار ویژگی پرینت کردن دستگاه LaserJet Pro MFP M130a عملیات‌های فکس و اسکن را نیز به خوبی انجام می‌دهد و دیگر نیاز به چند دستگاه مختلف برای انجام دادن فکس و اسکن را ندارید. این پرینتر لیزری در هر دقیقه می‌تواند ۲۲ برگه را با رزولوشن ۶۰۰ * ۶۰۰ به چاپ برساند.

در دنیای دستگاه‌های پرینت و اسکن تا به امروز طراحی نوآورانه و جدیدی را ندیدیم و همیشه انتظار ما از طراحی یک دستگاه پرینتر این بوده است که سینی کاغذ آن در پایین و دستگاه اسکن نیز در بالا و بدنه آن نیز از جنس پلاستیک بهرده برده باشد؛ پرینتر M130a از این قائده مستثنا نیست و دقیقا به همین شکل ساخته شده است؛ پس از این نظر طراحی جدیدی را در این دستگاه نمی‌بینیم و تنها نکته قابل توجه کوچک بودن آن نسبت به چندکاره بودنش است و همین ویژگی می‌تواند یک مزیت رقابتی عالی باشد.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی LaserJet Pro MFP M130a

یک صفحه نمایش کوچک که از نوع Icon LCD نیز می‌باشد در سمت چپ دستگاه قراره گرفته شده و دکمه‌های خاموش و روشن را نیز در سمت راست می‌بینیم. چاپ کردن اولین برگه در پرینتر M130a حدودا ۷٫۲ ثانیه به طول می‌انجامد و برای یک پرینتر میان رده واقعا سرعت خوبی به حساب می‌آید، سینی کاغذ نیز طبق معمول می‌تواند تا ۱۵۰ برگه را در خود جای دهد که این تعداد برگه برای امور متوسط یا کم در یک ماه بسیار مناسب است.

شرکت HP تعداد پرینت‌های پیشنهاد شده در ماه را برای این دستگاه حدودا بین ۱۵۰ الی ۱۵۰۰ برگه در نظر گرفته است و اگر می‌خواهیم دستگاه پرینتر ما کمتر آسیب ببیند خیلی بهتر می‌باشد که به پیشنهاد شرکت HP گوش دهیم. قابلیت کپی کردن اسناد نیز به خوبی عمل می‌کند، پرینتر M130a می‌تواند در هر دقیقه ۲۲ برگه را با رزولوشن ۶۰۰ * ۶۰۰ و درصد بزرگنمایی ۲۵ تا ۴۰۰ را کپی کند که برای یک پرینتر میان رده در این سطح بسیار مناسب می‌باشد.

در بخش اسکن کردن اسناد نیز این دستگاه می‌تواند اسناد رنگی را با رزولوشن ۶۰۰ و اسناد تک رنگ را نیز با رزولوشن ۱۲۰۰ اسکن کند، کیفیت اسکن کردن نیز مانند پرینتر و کپی، بسیار مطلوب و راضی کننده است؛ البته یکی از نقاط ضعفی که می‌توانیم از آن ایراد بگیریم نیز نبود منبع تغذیه خودکار می‌باشد که برای یک پرینتر میان رده در این اندازه زیاد به چشم نمی‌آید.