نقد و بررسی اسکنر تخت کانن مدل CanoScan LiDE 120

آیا همیشه به دنبال دستگاه اسکنی بودید که امکانات اضافه‌ای نداشته باشد، تا بتوانید هزینه پایین‌تری را برای یک اسکنر بپردازید؟ اسکنر CanoScan LIDE 120 توسط شرکت Canon ساخت شده است تا این نیاز شما را برطرف کند. این محصول جزو یکی از دستگاه‌های اسکن تخت این شرکت است که فضای بسیار کمی را نیز در بر می‌گیرد و برای مخاطبینی تولید شده است که نمی‌خواهند با اسکنر خود عکس‌های نگاتیو یا اسلاید بگیرند و فقط نیاز به اسکن عکس دارند.

CanoScan LiDE 120  سبک‌تر از ۴ عدد پرتغال

ابعاد اسکنر LIDE 120 کاملا مناسب یک میز کامپیوتر است و هیچ مزاحمتی را برای شما ایجاد نمی‌کند؛ سایز آن  ۴۰ × ۳۷۰ × ۲۵۰ میلی‌متر و وزن آن مساوی است با ۴ عدد پرتغال بزرگ یعنی حدود ۱٫۶ کیلوگرم که به راحتی و بدون هیچ تحمل سنگینی وزنی می‌توانید آن را بلند کنید.

اسکنر کانن CanoScan LiDE 120 با وضوح بالا

وضوح تصویری اسکنر CanoScan LIDE 120 از کیفیت فوق العاده‌ ۲۴۰۰ پیکسلی بهره برده است که می‌توانید با کیفیت بسیار بالایی تمامی متون و عکس‌ها را با این دستگاه، اسکن کنید؛ راستی خبر خوب اینجاست که Scanner LIDE 120 از قابلیت تشخیص متن از تصویر هم استفاده می‌کند و می‌توانید اسنادی که توسط این دستگاه، اسکن کرده‌اید را تبدیل به PDF و متن‌های قابل ویرایش کنید؛ البته متاسفانه یک خبر بد هم براتون داریم، متاسفانه در اسکنر Lide 120 از قابلیت ذخیره عکس‌های اسکن شده در Cloud استفاده نشده است پس نمی‌توانید عکس‌های اسکن شده را در Google Drive یا Dropbox به صورت مستقیم آپلود کنید.

با CanoScan LiDE 120 به راحتی آب خوردن اسکن کن

فرآیند اسکن کردن عکس در اسکنر CanoScan LIDE 120 از آب خوردن هم آسان‌تر است، در جلوی دستگاه چهار عدد دکمه قرار گرفته شده است که به شرح ذیل می‌باشد:

  • دکمه Auto Scan: وقتی که این دکمه را بزنید دستگاه به صورت خودکار ماهیت اسناد را به خوبی تشخیص می‌دهد و می‌تواند آن‌ها را با فرمت‌های صحیح ذخیره کند.
  • دکمه Scan To PDF: این دکمه عملیات اسکن کردن اسناد را برای تبدیل آن‌ها به فایل PDF انجام می‌دهد.
  • دکمه Send: ارسال اسناد اسکن شده به ایمیل
  • دکمه Copy: همانطور که از اسمش معلوم است عملیات کپی کردن را انجام می‌دهد

برق و انرژی کمتر با اسکنر CanoScan LIDE 120

یکی از ویژگی‌های بسیار جذابی که این اسکنر دارد و آن را جزو انتخاب‌های بیشتر افراد قرار داده است و حتی مجلات معتبری هم در دنیا از این ویژگی نام برده‌اند، برق بسیار کمی است که مصرف می‌کند؛ کافیست این محصول را با کابل USB به پورت لپ تاپ خود وصل کنید تا دستگاه خیلی سریع روشن شود.

شما با خرید اسکنر LIDE 120 دیگر لازم نیست نگران پیدا کردن پریز برق اضافه باشید یا حتی نیاز نیست مدت زمان زیادی را برای روشن شدن آن صرف کنید، به دلیل این که این محصول منبع نوری LED دارد که عاری از جیوه است و از قابلیت <Instant-ON> استفاده می‌کند بنابراین پس از این که دستگاه روشن شود در مدت زمان خیلی کم قابل استفاده می‎‌شود و حتی این ویژگی می‌تواند در مصرف برق نیز صرفه جویی زیادی کند.

بخریم یا نخریم؟

این مورد بستگی به خودتان دارد زیرا در صورتی که نیاز به یک اسکنر برای اسکن کردن عکس و نگاتیو دارید خیلی بهتر است که از مدل‌های پیشرفته‌تری استفاده کنید ولی در صورتی که تنها هدف شما اسکن عکس است و نمی‌خواهید هزینه زیادی را بابت اسکنر کنید پس خرید اسکنر CanoScan LIDE 120 می‌تواند یکی از پیشنهادهای هیجان انگیز باشد.

برای خرید اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 120 کلیک کنید.