نقد و بررسی هارد اس اس دی سامسونگ مدل Samsung Evo 860

سامسونگ خط اصلی هارد های Evo SATA SSD خود را با هارد Evo 860 به روز کرده است. SSD جدید دارای عملکرد و استقامت بهتر است. این هارد دارای یک کنترلر جدید است و از فناوری هوشمند TurboWrite برای دستیابی به سرعت خواندن ۵۵۰ مگابیت در ثانیه و سرعت نوشتن ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه استفاده می کند. هارد اس اس دی سامسونگ مدل Evo 860 دارای ظرفیت های ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت است که مدل آخر آن قیمت کمتری از EVO 850 (که در سال های گذشته عرضه شد) دارد.

هارد SSD Evo 860 سامسونگ

در نمایشگاه CES 2018 سامسونگ در کنار ۸۶۰ PRO هارد EVO 860 را معرفی کرد. هاردهای اس اس دی سری EVO برای نوت بوک ها و دسکتاپ ها در نظر گرفته شده است. در مقایسه با ۸۵۰ EVO هارد EVO 860 شش برابر عملکرد پایدار را ارائه می دهد و دارای سرعت خواندن ۵۵۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشات ۵۲۰ مگابایت در ثانیه است.

همانند مدل قبلی خود، EVO 860 دارای ظرفیت حداکثر ۴ ترابایتی است. این دستگاه از حافظه فلش MLC 3D V-NAND سه بیتی استفاده می کند اما کنترلر آن به Samsung MJX بروزرسانی شده است و باعث می شود که یک ظرفیت خود و ارتقاء عملکرد را در نوت بوک های بسیار نازک داشته باشید. سامسونگ EVO 860 دارای گارانتی ۵ ساله می باشد. سامسونگ طراحی کلی  این هارد را مانند مدل های قبلی EVO (که دارای یک محفظه مشکی و با یک مربع خاکستری و نام برند سفید است) در نظر گرفته است.

 

 در طرف دیگر هارد می توانید برچسب بزرگی که اطلاعات مهمی مانند مدل، شماره سریال و همچنین ظرفیت را نشان می دهد را مشاهده کنید.

 

با باز کردن هارد می توانید شاهد کنترلر جدید MIX سامسونگ، حافظه فلش NAND و DRAM را که روی برد مدار چاپی قرار گرفته است را مشاهده کنید.

 

مشخصات هارد ۸۶۰ Evo

هارد SSD سامسونگ Evo 860 نسبت به ۸۵۰ EVO حداکثر ۸ برابر TBW بیشتری را ارائه می دهد که امکان ذخیره سازی و رندر کردن فیلم های ۴K حجیم و کار روی اطلاعات ۳D را فراهم می آورد و به شما حس امنیت انتقال می دهد. Samsung 860 EVO با فناوری V-NAND گارانتی ۵ ساله را ارائه می دهد. با استفاده از Evo 860 سامسونگ از ارتباط سریع تر و سازگاری بهتر در سیستم میزبان خود بهره مند شوید. الگوریتم ECC دوباره تعریف شده است و کنترلر جدید MJX سرعت بیشتری را ارائه می دهد و سازگاری لینوکس افزایش یافته است. از مشخصات مهم دیگر مشخصات هارد Evo 860 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرم فکتور

۲٫۵ اینچ

رابط کاربری

SATA: 6 Gbps

NAND

Samsung 3D V-NAND 3bit MLC

ظرفیت ها

۴TB, 2TB, 1TB, 500GB, 250GB

حافظه کش

۴GB LPDDR4 (4TB)

 

۲GB LPDDR4 (2TB)

 

۱GB LPDDR4 (1TB)

 

۵۱۲MB LPDDR4 (250/500GB)

کنترلر

Samsung MJX Controller

عملکرد

 

سرعت خواندن و نوشتن متوالی

Up to 550/520MB/s

سرعت خواندن و نوشتن تصادفی

Max. 98K IOPS / 90K IOPS

Device Sleep:

۲٫۶ mW for 1TB (Up to 8mW for 4TB)

مدیریت

Magician Software for SSD management

TBW

۴TB: 2,400 TBW

 

۲TB: 1,200 TBW

 

۱TB: 600 TBW

 

۵۰۰GB: 300 TBW

 

۲۵۰GB: 150 TBW

گارانتی

۵ years or up to 2,400 TBW

برای خرید هارد اس اس دی سامسونگ مدل ۸۶۰ Evo کلیک کنید.