نقد و بررسی گوشی هواوی مدل Y9 2019 رقیب Nova 3i

در اکتبر سال ۲۰۱۸ بود که هواوی گوشی Y9 2019 خود را به بازار عرضه کرد (این گوشی در واقع رقیبی برای Nova 3i بود). گوشی هواوی Y9 2019 از نظر طراحی و ساخت ترکیبی از دو گوشی Nova 3i و Honor 8X است. بدنه گوشی از پلی کربنات براق ساخته شده است و رنگ آبی آن بسیار شیک به نظر می رسد. بر خلاف گوشی های میان رده قبلی هواوی، Y9 از به گلس ۳D تجهیز شده است.

گوشی هواوی مدل Y9 2019

در جلوی این دستگاه یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با حاشیه های نازک و یک ناچ برای جا دادن دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی وجود دارد. بلندگو و چراغ اطلاع رسانی LED دقیقا در بالای ناچ و در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارد که در واقع بسیار مرتب است، این امر باعث می شود که ناچ کمی کوچکتر به نظر برسد.

در سمت چپ می توان سینی سیم کارت (نانو) و کارت حافظه microSD را پیدا کرد. در سمت راست هم یک دکمه ولوم صدا و دکمه پاور قرار دارد. جاگیری دکمه ها بسیار مناسب است و انگشتان دست شما به راحتی به آنها می رسد. در بالای گوشی به جز میکروفن هیچ پورتی وجود ندارد و در طرف دیگر شما می توانید از جک هدفون ۳٫۵ میلمتری، میکروفن اصلی، پورت MicroSD و بلندگو استفاده کنید.

با چرخاندن گوشی می توانید به دوربین های ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی با فلش LED و اسکنر اثر انگشت دست پیدا کنید. Y9 2019 از لحاظ بزرگی و ضخامت می تواند رقیبی برای گوشی Huawei Mate 10 باشد. بدنه براق این دستگاه مستعد جذب لکه های ناشی از اثر انگشت می باشد اما خوشبختانه هواوی یک گارد ژله ای را در جعبه ارائه می دهد که می تواند این مشکل را پشت سر بگذارد.

Huawei Y9 2019

صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی Y9 2019 با پنل IPS و نسبت ۱۹٫۵:۹ به همراه رزولوشن ۲۳۴۰x1080 پیکسل یک تجربه مشاهده عالی با زاویه دید مناسب را ارائه می دهد. محتوا حتی در نور مستقیم آفتاب و با ۷۰ درصد روشنایی هنوز قابل مشاهده است. چیزی که شما را شگفت زده می کند کیفیت صدای دستگاه است، وای ۹ ۲۰۱۹ صدای واضح و بلند را ارائه می دهد و با گوش دادن به آهنگ متوجه این موضوع خواهید شدد.

دقیقا مانند گوشی های Nova 3i و Honor 8X، گوشی Y9 2019 از سیستم عامل اندروید اوریو ۸٫۱ و رابط کاربری EMUI 8.2 استفاده می کند، اگر برای اولین بار است که از این سیستم عامل استفاده می کنید رابط کاربری تمیز و طراحی منحصر به فرد هواوی را انتظار داشته باشید.

Y9 2019 در مجموع ۴ دوربین دارد که دو دوربین در جلو و دو دوربین در عقب قرار گرفته است. رابط کاربری دوربین کاملا ساده است. کیفیت عکس در فضاهایی که نور مناسبی وجود دارد قابل ملاحظه است، دقت رنگ خوب با جزئیات واضح وجود دارد، برای گرفتن عکس در نور کم می توانید از حالت شب استفاده کنید. دوربین سلفی در شرایط کم نور دارای نویز است اما هنوز هم برای ارسال در شبکه های اجتماعی مناسب است. Y9 2019 می تواند فیلم هایی با کیفیت ۱۰۸۰p را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را به ثبت برساند. این دستگاه از همان چیپست Kirin 710 Nova 3i و Honor 8X و پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 استفاده می کند. اسکنر اثر انگشت بسیار سریع است و می تواند در عرض ۰٫۳ ثانیه قفل گوشی را باز کند.

برای خرید گوشی هواوی مدل Y9 2019 کلیک کنید.