نقد و بررسی اسکنر حرفه‌‌ای اسناد کانن مدل imageFORMULA DR-F120

کسب و کارهایی که به دنبال یک اسکنر با قیمت پایین هستند، اسکنر حرفه‌‌ای اسناد کانن مدل imageFORMULA DR-F120 گزینه مناسبی برای آنها است. این دستگاه دارای یک اسکن مسطح است و توانایی اسکن ۲۰ برگ A4 در دقیقه را دارد. شما می توانید با این دستگاه اسکن های تک رو، دورو، سیاه و سفید و رنگی را داشته باشید.

اسکنر کانن imageFORMULA DR-F120

اسکنر کانن imageFORMULA DR-F120 دارای ابعاد ۴۶۹x335x120 میلی متر است و سینی کاغذ ADF آن ۵۰ برگی است. این دستگاه دارای کیفیت بسیار خوبی است. ADF در درون درب اسکنر تعبیه شده است بنابراین نمی توانید قسمت بالا را برای آیتم های ضخیم تر جدا کنید. پورت USB 2.0 اسکنر به این معناست که شما فقط می توانید یک کامپیوتر را به آن وصل کنید. اگر می خواهید اسکنر را شبکه کنید باید دستگاه USB اکسترنال مانند Silex SX-DS-4000U2 را خریداری کنید که این هزینه می تواند از جذابیت اسکنر کم کند.

برای مدیریت اسناد هیچ نرم افزاری ارائه نشده است اما نرم افزار اسکن CaptureOnTouch ارائه شده است که بسیار قدرتمند است و اسکن ها را سریعا به فرمت های TIFF, JPEG, BMP, PPTX, PNG و PDF تبدیل و آماده انتقال به محیط ابر می کند. شما می توانید محل ارسال اسکن را تعیین کنید، می توانید OCR را فعال کنید و اسکن خود را به یکی از محیط های ابر انتقال دهید. گوگل درایو، دراپ باکس و وان درایو از جمله محیط های ابری هستند که می توانید استفاده کنید.

عملکرد دستگاه تا حد زیادی می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد، اسکن دو رو با رزولوشن ۲۰۰ الی ۳۰۰ dpi می تواند با سرعت ۱۹ صفحه در دقیقه انجام شود. با انتقال به پروفایل رنگی ۲۴ بیتی سرعت برای رزولوشن  سرعت برای رزولوشن ۲۰۰dpi به ۹ برگ در دقیقه و برای رزولوشن ۳۰۰dpi به ۶٫۳ برگ در دقیقه کاهش پیدا می کند. DR-F120 با سرعت کم خود برای بایگانی کردن حجم زیادی از اسناد مناسب نیست. از قابلیت های مهم این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص خودکار اندازه کاغذ
  • تصحیح خودکار غلظت رنگ
  • حدف خودکار یکی از رنگ های آبی، قرمز یا سبز به انتخاب خود کاربر
  • تشخیص و جداسازی اسناد سیاه و سفید و رنگی از همدیگر
  • امکان اضاه کردن کادر به عکس های اسکن شده
  • حذف خودکار پس زمینه های زائد از عکس ها
  • حذف نویز
  • قابلیت تفکیک رنگ پس زمینه از متن ها

نتیجه گیری

اسکنر imageFORMULA DR-F120 تا حدودی با اکثر اسکنرهای اسنادی که استفاده های شخصی و ادارات کوچک را مورد هدف قرار می دهد متفاوت است. این اسکنر دارای فیدر اسناد اتوماتیک است و شما می توانید به کمک آن اسنادی که ضخامت کمی دارند و برای شما از اهمیت خاصی برخوردار هستند را اسکن کنید. این دستگاه برنامه کاربردی ندارد اما به گونه ای طراحی شده است که به راحتی اسناد خود را به محیط ابر انتقال هید. اگر از قبل همه نرم افزارهای اسکن مورد نیاز خود را دارید، اسکنر imageFORMULA DR-F120 می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

برای خرید اسکنر حرفه‌‌ای اسناد کانن مدل imageFORMULA DR-F120 کلیک کنید.