نقد و بررسی اسکنر حرفه‌‌ای اسناد اپسون مدل DS-1630

اسکنر رنگی تخت Epson DS-1630 یک اسکنر حرفه ای برای اسکن اسناد کم حجم است که برای دفاتر کوچک و خانگی طراحی شده است. این اسکنر دارای یک فیدر اتوماتیک اسناد (ADF) است و از قابلیت اسکن دوطرفه خودکار هم پشتیبانی می کند. اما برخلاف بسیاری از مدل های رقیب، از جمله اسکنر هم قیمت HP ScanJet Pro 2500 f1 و اسکنر گران قیمت Canon imageFormula DR-2020U، اسکنر حرفه‌‌ای اسناد اپسون مدل DS-1630 تنها یک سنسور دارد که باعث می شود در اسکن آرام دو طرف کاغذ می شود و از قابلیت OCR دقیق هم برخوردار است.

طراحی و قابلیت های اسکنر Epson DS-1630

با ابعاد ۱۲۱ × ۲۹۷ × ۳۱۷ میلی‌متر  و وزن ۴ کیلوگرم، DS-1630 یک طراحی جمع و جود دارد که به راحتی روی میز کاری شما جا می گیرد. در بالای درب اسکنر فیدر ۵۰ برگه ای برای اسکن استاد مختلف وجود دارد، لولای درب به راحتی باز می شود و به شما امکان اسکن صفحات کتاب و مجله را می دهد.

در کف اسکنر تنها یک سنسور CIS وجود دارد و از آنجا که سنسوری در ADF یا درب اسکنر وجود ندارد اسکن دو طرفه کاغذ می تواند نسبتا کند باشد. اسکنر DS-1630 توانایی اسکن ۱۵۰۰ برگ در روز را دارد که همان مقداری است که اسکنر ScanJet Pro 2500 ارائه می دهد و در واقع ۵۰۰ اسکن بیشتر از اسکنر Canon DR-2020U و ۱۵۰۰ اسکن کمتر از HP ScanJet Pro 3500 f1 را ارائه می دهد.

در مقایسه با سایر دستگاه های مورد بحث در اینجا، DS-1630 دارای یک کنترل پنل با طراحی مینیمالیستی است که فقط از سه دکمه Start، Cancel و Power و دو چراغ LED نشانگر Power و Error تشکیل شده است. به عنوان مثال تمام تنظیمات مانند وضوح اسکن، نوع فایل و مقصد ( ایمیل، فایل و یا محیط ابر) از طریق برنامه Epson Document Capture Pro انجام می شود. شما می توانید با استفاده از Epson Network Interface Unit اختیاری که برای آن باید هزینه ای اضافه صرف کنید می توانید اسکن شبکه داشته باشید ( اسکنر از اترنت پشتیبانی می کند اما از وای فای نه).

عملکرد اسکنر اسناد اپسون مدل DS-1630

اسکنر اسناد اپسون مدل DS-1630 می تواند در حالت ساده یا همان یک طرفه در عرض ۱ دقیقه ۲۵ صفحه و در حالت دو طرفه ۱۰ اسکن را در دقیقه انجام دهد. در مقایسه با این دستگاه، اسکنر HP ScanJet Pro 2500 در حالت ساده ۲۰ اسکن را انجام می دهد. برای انجام اسکن های دو طرفه  DS-1630 طرف اول را اسکن می کند و سپس ADF صفحه را به مکانیسم باز می گرداند و می چرخاند و طرف دوم را اسکن می کند. در مقابل اسکنرهای تک فاز به صورت همزمان از هر دو طرف اسکن می کنند که علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث حذف چند مرحله اضافی و خرابی های احتمالی می شود.

شما می توانید اسکن های انجام شده را به PDF تبدیل کنید و یا آن را به طور مستقیم ایمیل و یا در محیط ابر دخیره کنید. بهترین قابلیت ارائه شده توسط اسکنر DS-1630 دقت OCR است که در پیکربندی به صورت پیش فرض به ۲۰۰dpi تنظیم شده است. وقتی وضوح تصویر را افزایش می دهید دقت صفحه نیز افزایش پیدا می کند و در سرعت تفاوت قابل ملاحظه ای هم ایجاد نمی شود.