نقد و بررسی مادربرد ایسوس مدل PRIME H310-PLUS

 مادربرد Asus PRIME H310-PLUS یکی از محصولاتی است که می‌تواند تا چندسال مقاومت از خود نشان داده و طبق تکنولوژی‌های سخت افزاری که برای کامپیوتر روانه بازار می‌شود انواع سخت افزارهای مختلف را بر روی خود سوار کند. همیشه داشتن یک مادربوردی که بتوانیم توسط آن کامپیوتر خود را، سال‌های طولانی نسبت به تکنولوژی‌های روز دنیا ارتقا دهیم یکی از خواسته‌های افرادی هست که به دنبال بالاترین سرعت و کیفیت در کامپیوتر خود بودند.

مادربورد Asus PRIME H310-PLUS جزو رده سری Prime 300 شرکت Asus است؛ همین امر باعث این می‌شود که شما بتوانید که یک سیستم بسیار انعطاف پذیری را بر روی PRIME H310-PLUS اسمبل کنید. پشتیبانی از CPU نسل هشتم اینتل، کنترل خودکار خنک کننده‌های سیستم و تنظیم خودکار سیستم، چند ویژگی اصلی این مادربورد به حساب می‌آیند که می‌توانید با قیمتی بسیار مقرون به صرفه از آن‌ها بهره مند شوید.

استفاده از UEFI BIOS در PRIME H310-PLUS

در چند سال گذشته اخیر برای راه اندازی کردن کامپیوترهای مختلف، در مادربوردها از نرم افزار پایه‌ای BIOS استفاده می‌کردند که متاسفانه محدودیت‌هایی را برای انجام برخی تنظیمات اعمال میکرد ولی رفته رفته بیشتر مادربوردهای جدید از نرم افزار UEFI استفاده می‌کنند که توانسته این محدودیت‌ها را برداشته و امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد. مادربورد Asus PRIME H310-PLUS هم از UEFI BIOS استفاده می‌کند که ساخته شده توسط خود شرکت ASUS است و امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌هایی که گیمرها و گرافیست‌هایی که از نرم افزارهای سنگین گرافیکی استفاده می‌کنند و به آن خیلی علاقه دارند، ویژگی کنترل کردن فن دستگاه یا Q-fan control است؛ که می‌توانند با استفاده از این ابزار سرعت چرخش فن خود را به روش‌های دستی یا حالت‌های کم صدا، استاندارد و توربو تنظیم کنند. ویژگی جستجو کردن بین تنظیمات و حالت EZ که می‌تواند باعث سریع‌تر اورکلاک شدن CPU شود نیز ویژگی‌های دیگر این نوع از BIOS است.

اتصالات مادربرد PRIME H310-PLUS

اتصالات یک مادربرد یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است که تاثیر زیادی بر روی انتخاب کاربر برای خرید می‌گذارد. مادربرد Asus PRIME H310-PLUS این نیاز کاربران را به خوبی توسط اتصالات فراوانی که دارد حل کرده و یک مادربورد بسیار با صرفه از این نظر است. در پنل پشتی H310-PLUS دو درگاه USB 3.1 و دو درگاه دیگر USB 2.0 وجود دارد و هدر پورت USB 2.0 نیز بر روی پنل جلویی مادربورد قرار داده شده است. درگاه M2 این مادربورد پهنای باند x2 PCI Express 2.0 را ساپورت می‌کند که قادر است تا سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را درون خود جا به جا کند.

فناوری و امنیت مادربرد PRIME H310-PLUS

شرکت ASUS در این سری از مادربوردهای خود از استاندارد ۵X Protection III استفاده کرده است که به معنی استفاده کردن بهترین و با کیفیت‎‌ترین قطعات در مادربورد می‌باشد. استفاده کردن از این استاندارد باعث شده است که مادربورد Asus PRIME H310-PLUS محافظت و ثبات بالایی را برای سیستم‌های کامپیوتری داشته باشد. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب مادربوردهای PRIME H310-PLUS محافظت کامپیوتر از ولتاژ بیش از حد است که همین امر امنیت این نوع از مادربوردها را تضمین می‌کند؛ ویژگی انتقال هوشمند جریان برق به پردازنده هم می‌تواند یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار عالی این مادربورد باشد.

کارت صدا

همه خازن‌هایی که برای کارت صدا در این محصول استفاده شده است ساخت کشور ژاپن هستند و از کیفیت بالایی ساخته شده‌اند که صدای واقعی و با کیفیتی را به شنونده انتقال می‌دهند. این نوع از کارت صدا دارای ویژگی Audio shielding است که باعث می‌شود دامنه‌های صوتی آنالوگ و دیجیتال از هم دیگر متمایز شوند تا خبری از صدای چند پهلو نباشد.

برای خرید ماربرد ایسوس PRIME H310-PLUS کلیک کنید.