در چهار ماهه اول فروش آیفون اپل در هند به 42% رسید!

در چهار ماه اول میزان فروش آیفون اپل در هند به 42% رسید. در حالی که هند دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است وضعیت فروش اپل در این کشور در حال توسعه به این معناست که گوشی های پرچمداری که قیمت بالایی دارند در این بازار به خوبی به فروش نمی رسند. این یکی از دلایلی است که از سال 2017 اپل شروع به ساخت آیفون در هند کرد و آن را با قیمت پایین iPhone ES استارت زد. بعد از آن به نظر می رسد که آیفون هایی مانند iPhone 5s و حامل های صفحه نمایش 4 اینچ در هند با قیمت 250 دلار آمریکا عرضه می شود. نه تنها تولید محلی آیفون این امکان را می دهد که اپل با سازندگان هندی به رقابت بپردازد بلکه دیگر مجبور به پرداخت 100 دلار مالیات برای هر واحد نخواهد بود در حالی که اگر آیفون را در خارج از هند تولید می کرد مجبور به پرداخت بود.  اپل تولید iPhone SE را متوقف کرده و تولید iPhone 6s را در هند آغاز کرده است. در ماه می یک آگهی محلی نشان داد که قیمت 6S حدود 393 دلار خواهد بود.

فروش آیفون اپل در هند

به گفته اکونومیک تایمز، اپل در حال تغییر برنامه های تولید آیفون خود در هند است. این در حالی است که گزارش هایی که در سال گذشته منتشر شد نشان می دهد که اپل برخی از مدل های ارزان قیمت خود را در هند آغاز خواهد کرد. در اواخر امسال اپل  در هند توانست 250000 مدل بیشتر را در ماه تولید کند و 70 تا 80 درصد از این تولیدات را به کشورهای دیگر صادر کند. تولید آیفون می تواند به چین انتقال داده شود اما به احتمال زیاد مهمترین محصول اپل به خاطر مالیات و تعرفه های وارداتی آسیب خواهید دید.

در همین حال محموله آیفون در هند در سه ماهه اول به مقدار 42% درصد رسیده است که حدود 220000 واحد کاهش پیدا کرده است. در ماه آوریل اپل با مقایسه کاهش قیمت ها تحویل حدود 200000 واحد در ماه را افزایش داد و تقریبا همان مقداری بود که این شرکت در سه ماهه اول سال جاری به بازار عرضه کرد. اما در ماه های آوریل و می هندی ها به سمت مدل های وان پلاس 7 که مشخصات رقابتی را ارائه می داد متمایل شدند. Counterpoint Research انتظار دارد که اپل در سال جاری 1.5 میلیون دستگاه تلفن همراه را به هند تحویل دهد که این می تواند حدود 10 تا 17 درصد از 1.8 میلیون واحد فروش رفته در سال گذشته را کاهش دهد و همچنین 53 درصد از 3.2 میلیون آیفونی که در طول سال 2017 به هند حمل شد را کاهش دهد.

Neil Shah مدیر تحقیاتی Counterpoint هنگ کنگ بیان می کند که اپل در سال 2018 نامید کننده بود و به نظر می رسد در سال 2019 عملکرد ضعیف تری داشته باشد و این بخاطر ویرایش قیمت ها در ماه، مقدار حمل و نقل در مقایسه با سال قبل است. در حال حاضر شرکت هایی که در هند به خوبی ظاهر شده اند شرکت شیائومی چین ( بخاطر قیمت های استثنایی که ارائه می دهند) و شرکت سامسونگ ( به خاطر مدل های گلکسی جدیدی که ارائه می دهند) می باشد. هنگامی که سامسونگ در هند راه اندازی شد در طی 70 روز اول حدود 5 میلیون دستگاه را به فروش رساند.