نقد و بررسی پردازنده مرکزی اینتل سری Coffee Lake مدل Core i3-9100F

میتوانید این نقد و برسی  را گوش دهید

امرور قصد داریم به بررسی اجمالی پردازنده دسکتاپ ۴ هسته ای Core i3-9100F بپردازیم. این پردازنده اینتل عملکرد قدرتمند و محاسبات یکپارچه را برای کارهای روزمره شما فراهم می آورد. چهار هسته محاسباتی با چهار نخ پردازنده Core i3-9100F قدرت لازم برای انجام کارهای روزانه شما (مانند کارهای اداری، پخش فایل های چند رسانه ای، سرگرمی های HD و موارد دیگر) را فراهم می آورد. کارت گرافیک مورد نظر خود را وارد کنید تا تصاویری صاف و درخشان را با وضوح Full HD مشاهده کنید.

عملکرد شگفت انگیز با قیمت مناسب چیزی است که در پردازنده Core i3-9100F می توانید بیاید. لطفا توجه داشته باشید که پردازنده Core i3-9100F فاقد واحدهای پردازنده گرافیکی است، بنابراین برای تکمیل سیستم خود، شما به یک کارت گرافیک مستقل نیاز خواهید داشت. Core i3-9100F با مادربردهای LGA 1151 مبتنی بر چیپست های سری ۳۰۰ اینتل سازگاری دارد.

حالا زمان آن رسیده است تا از قدرت پردازشی بی سابقه ای برخوردار شوید. حالا کارهای روزانه سیستم می توانند سریعتر انجام شوند، عکس ها و فیلم ها را می توانید ویرایش کنید و به سرعت بین برنامه ها سوئیچ کنید و به راحتی مالتی تسکینگ را اجرا کنید. فیلم های سرگرمی ۴K UHD، واقعیت مجازی و برنامه های پرتقاضا را دریافت کنید. با ۴ برابر پیکسل بیشتر روی صفحه نمایش می توانید نسبت به HD سنتی از تصاویری بی نظیر، سرعت پاسخگویی سریع لت ببرید. همه اینها تقریبا بدون لگ یا تاخیر هستند.

پردازنده مرکزی اینتل سری Coffee Lake مدل Core i3-9100F

با توجه به نام Core i3-9100F و اولین رقم بعد i3 متوجه می شوید که این پردازنده، جزو پردازنده های نسل ۹ اینتل می باشد که بر مبنای فناوری ۱۴ نانومتری شرکت آمریکایی اینتل ساخته شده است. این پردازنده به سری coffee lake تعلق دارد و برای کاربرانی که دارای یک کارت گرافیکی مجزا هستند مناسب می باشد. Core i3-9100F در واقع یک پردازنده رده پایین است که از ۴ هسته و ۴ رشته استفاده می کند، این سی پی یو توان کلی ۶۵ وات را پشتیبانی می کند و سرعت پایه آن ۳٫۶ گیگاهرتز است.

  • حداکثر حافظه قابل پشتیبانی ۶۴ گیگابایت
  • پیکربندی حافظه ۲ کاناله
  • نوع حافظه قابل پشتیبانی  DDR4-2400
  • پشتیبانی از حافظه  ECC
  • پشتیبانی از درگاه ارتباطی PCI Express 3.0
  • ۶ مگابایت حافظه کش

فناوری توربو بوست در این پردازنده پشتیبانی نمی شود و شما نمی توانید امکان افزایش سرعت را در اختیار داشته باشید. اندازه حافظه کش به ترتیب عبارت است از، حافظه کش سطح ۱ حدود ۲۶۲ کیلوبایت به ازای هر هسته، حافظه کش سطح ۲ حدود ۱۰۲۴ کیلوبایت به ازای هر هسته و حافظه کش سطح ۳ هم حدود ۶۱۴۴ کیلوبایت است که به صورت اشتراکی استفاده می شود. پردازنده مرکزی اینتل سری Coffee Lake مدل Core i3-9100F می تواند از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR4 دو کاناله با حداکثر سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند.

نتیجه گیری

اگر به پردازنده ای برای انجام کارهای روزانه خود نیاز دارید که از قیمت مناسبی برخوردار باشد می توانید Core i3-9100F را برای خرید بررسی کنید، این سی پی یو دارای ۴ هسته و ۴ نخ می باشد و انرژی مصرفی آن ۶۵ وات می باشد. با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد Core i3-9100F مناسب کاربران خانگی و سایر کاربرانی است که کارهای پردازشی سنگین ندارند.

برای خرید پردازنده مرکزی اینتل سری Coffee Lake مدل Core i3-9100F کلیک کنید.