10 میلیون کاربر در دام برنامه فیک Samsung Updates افتادند

کاربران اغلب برنامه هایی که ادعا می کنند عملکرد دستگاه را بهبود می بخشند را دانلود می کنند و همین امر باعث شده است که برنامه فیک Samsung Updates توسط بسیاری از کاربران دانلود شود. طبق گزارشی که توسط گروه امنیتی CSIS منتشر شده است 10 میلیون از کاربران اندرویدی برنامه Updates for Samsung را که به کاربران امید بروزرسانی دستگاهشان را می داده را نصب کرده اند. این برنامه نه تنها بروزرسانی های مربوطه را ارائه نمی دهد بلکه از کاربران درخواست می کند که اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود را در اختیار توسعه دهندگان این برنامه جعلی قرار دهند چونکه این کلاهبرداران از Google Pay استفاده نمی کنند.

برنامه فیک Samsung Updates

برنامه فیک Samsung Updates باعث دانلود نرم افزارهای مخرب می شوند و اطلاعات کاربران را به سرقت می برد. علاوه بر این در داخل این برنامه تبلیغات بسیار زیادی وجود دارد و اینترنت شما را برای دانلود برنامه های رایگانی که امنیت شما را به خطر می اندازند استفاده می کند. برنامه فیک  Samsung Updates هنوز در گوگل پلی استور وجود دارد و توسط بیش از 10 میلیون کاربر دانلود شده است. Kuprins بیان می کند که علاوه بر برنامه های تبلیغاتی و عدم وابستگی این برنامه به سامسونگ، Samsung Updates جعلی دارای اشتراک سالانه 34.99 دلار است. وی همچنین بیان می کند که سرعت دانلود این برنامه کند است و به طوری که برخی از کاربران از دانلود این برنامه نامید و آن را لغو می کنند.

اگر شما ندانسته این برنامه را دانلود کرده اید و اطلاعات بانکی خود را در آن وارد کرده اید خیلی سریع با بانک خود تماس بگیرید و اقدامات لازم را انجام دهید. گوگل واقعا نباید اجازه دهد که چنین برنامه هایی در Google Play آپلود شوند چونکه اکثر کاربران نمی توانند برنامه فیک را از برنامه اصلی جدا کنند و در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند. فروشگاه گوگل پلی نسبت به فروشگاه اپل دارای برنامه های فیک بیشتری است به همین خاطر از امنیت پایین تری برخوردار است.