نقد و بررسی هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80

Armor A80 جزو اولین دستگاه های سیلیکون پاوری است که طبق تست ما ضد آب و بسیار سریع است. با این وجود هنوز هم مانند سایر هارد قابل حمل که مبتنی بر هارددیسک های استاندارد 2.5 اینچی هستند کاملا طراحی فشرده و جمع و جوری دارند.

تنها ایرادی که می توان از هارد اکسترنال Armor A80 سیلیکون پاور گرفت این است که از کابل USB  نر به نر استفاده می کند که در مقایسه با کابل های USB ماده به ماده سخت تر استفاده می شود. برای جبران این امر، هارد دارای دو کابل است که یکی از آنها اندازه کوتاهی دارد و درون شیار جانبی هارد قرار می گیرد. اگر می توانید با این ایراد سر کنید Armor A80 سیلیکون پاور یک هارد قابل حمل عالی برای استفاده در محل کار و منزل است.

طراحی و قابلیت های هارد Armor A80

Silicon Power Armor A80 به نظر می رسد یک هارد قابل حمل معمولی باشد. اندازه 18.1 × 94 × 140 میلی‌متر نشان می دهد که هارد ابعاد جمع و جوری دارد. وزن هارد هم سبک است و تقریبا 270 گرم می باشد. در کناره هارد یک شیار عمیق وجود دارد که برای نگهداری کابل کوتاه 4 اینچی USB 3.0 استفاده می شود.

این طراحی قابل حمل باعث می شود که هارد بسیار راحت جابجا شود و از آن در لپ تاپ ها استفاده شود. در صورت نیاز به اتصال به یک سیستم دسکتاپ این هارد از کابل USB 3.0 سه فوتی استفاده می کند. برخلاف کابل های USB معمولی، کابل A80 در دو طرف نر بوده و این بدان معناست که شما نمی توانید از یک کابل USB استاندارد برای هارد استفاده کنید. این کمبود جزئی بیشتر حکایت از این واقعیت دارد که این طرح مکان اتصال سریعتری را فراهم می آورد. لازم به ذکر است که این هارد با رابط های قدیمی تر USB 2.0 و USB 1.1 سازگاری دارد. این رابط با قابلیت انتقال اطلاعات حداکثر 5 گیگابیت در ثانیه نسبت به رابط های قدیمی تر USB 2.0 ده برابر سریع تر کار می کند.

از طرف دیگر، این هارد اکسترنال از یک پورت ماده USB 3.0 برای انتقال دیتا و انرژی استفاده می کند. این پورت با استفاده از پوشش پلاستیکی پوشانده می شود تا از ورود آب و گرد و غبار جلوگیری شود. A80 از سه لایه آلومنیومی، پلاستیکی و لاستیکی ساخته شده است و استاندارد IEC 529 IPX7 را برآورده می کند و این بدان معناست که هارد می تواند تا 30 دقیقه در عمق 3 فوتی آب مقاومت کند.

علاوه بر این استاندارد سطح نظامی MIL-STD-810F 516.5 در این هارد وجود دارد که نشان می دهد که با سقوط حداکثر 4 فوتی هارد، اطلاعات شما سالم باقی می ماند، با این وجود پوشش هارد مستعد خراش خوردگی است. هیچ تنظیمات خاصی برای استفاده از هارد A80 وجود ندارد، درایو با استفاده از سیستم فایل FAT32 از قبل فرمت شده است و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که هارد را به یک سیستم مک، ویندوز یا لینوکسی وصل کنید.

برای خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 کلیک کنید.