نقد و بررسی پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i3-2130

در پست امروز بلاگ فروشگاه بروزکالا قصد داریم به نقد و بررسی پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i3-2130 بپردازیم. همانطور که بارها و بارها شنیده اید پزدانده یا CPU (مخفف Central Processing Unit) مغز اصلی کامپیوتر شما را تکشیل می دهد و در واقع این قطعه تمام کارهای پردازشی و محاسباتی شما را به عهده می گیرد. در بازار پردازنده به طور کلی دو برند AMD و اینتل جز تولیدکنندگان اصلی پردازنده در جهان می باشند که با هم رقابت تنگاتنگی دارند. همیشه این دو شرکت با افزایش تعداد هسته ها و یا دیگر ترفندها سعی پیشی گرفتن از همدیگر دارند.

چنانچه شما قصد خرید پردازنده دارید باید به مشخصاتی همچون سرعت، تعداد هسته، تعداد رشته، سازگاری پردازنده با مادربرد توجه داشته باشید. در ادامه ما این مشخصات را برای پردازنده Core i3-2130 اینتل بیان خواهیم کرد.

پردازنده Core i3-2130 یک پردازنده میان رده است که بر اساس معماری Sandy Bridge و فناوری 32 نانومتری ساخته شده است. این پردازنده دو هسته فیزیکی و 4 هسته منطقی را با سرعت 3.4 گیگاهزتر و حافظه کش سطح سه 3 مگابایت ارائه می دهد. پردازنده گرافیکی یکپارچه در این پردازنده از نوع Intel HD Graphics 2000 است که 6 واحد اجرایی را با حداقل 850 مگاهرتز و حداکثر سرعت 1100 مگاهرتز در مد توربو ارائه می دهد. پردازنده و گرافیک یکپارچه دارای توان مصرفی 65 وات می باشند. این پردازنده عملکرد خوبی را ارائه می دهد بنابراین قادر است بدون هیچ مشکلی اکثر برنامه ها را اجرا کند.

استفاده از پردازنده هایی مانند Core i3-2130 اینتل باعث می شود شما نیازی به خرید کارت گرافیک مجزا نداته باشید، اما عملکرد آنها به اندازه ی کارتهای گرافیکی مجزا نیست، به همین دلیل اگر پردازنده را برای اجرای بازی یا نرم افزارهای تدوین و گرافیک لازم دارید، پردازنده های مجهز به گرافیک آنبورد احتمالا شما را نامید خواهد کرد.

 پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i3-2130

پردازنده مرکزی Core i3-2130 اینتل یک پردازنده دو هسته ای است که معمولا روی دستگاه های ارزان نصب می شود. علاوه بر 4 هسته، این پردازنده 4 رشته و فرکانس کاری 3.40 مگاهرتز را ارائه می دهد که این عملکرد برای پردازنده هاب میان رده ارزان قیمت می تواند قابل توجه باشد. کش یا همان حافظه پنهان سطح 2 این پردازنده 3 مگابایت است و دمای عملیاتی آن 69 درجه محسوب می شود.

با تمام این قابلیت ها، پردازنده مرکزی اینتل Core i3-2130 می تواند در مقایسه با پردازنده هاب هم رده AMD عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. توجه داشته باشید که پردازنده های Core i3 نسبت به پردازنده های سلرون و پنتیوم قوی تر می باشد. پردازنده مرکزی اینتل Core i3-2130 یک پردازنده دو هسته ای ایده آل است که از قابلیت هایی همچون پردازنده گرافیکیIntel® HD Graphics 2000، فرکانس Base هسته گرافیکی 850 مگاهرتز، 3 مگابایت حافظه پنهان، 2 هسته پردازشی با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، قابلیت پشتیبانی از 32 گیگ رم با فرکانس 1333 پشتیبانی می کند و این پردازنده ای  است که می تواند رضایت مخاطب را جلب کرده و در نوع خود یک چیپ با عملکرد مطلوب و رده متوسط به حساب می آید.

برای خرید پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i3-2130 کلیک کنید.