گلکسی A9 2018 سامسونگ، اولین گوشی هوشمند با 4 دوربین پشتی

گوشی گلکسی A9 2018 سامسونگ دارای 4 دوربین در پشت است، بله درست خواندید. این دیوایس اولین گوشی در جهان است که از 4 دوربین استفاده می کند و به نظر می رسد که سامسونگ معتقد است که سخت افزار اضافی باعث می شود عکس های بهتری بدست بیاید. سامسونگ می گوید که گوشی سامسونگ گلگسی A9  را برای استفاده در اینستاگرام بهینه کرده است و همین حرف نشان می دهد که سامسونگ چه کاربرانی را مورد هدف قرار داده است.

علاوه بر 4 دوربین در پشت، این دستگاه از نمایشگر 6.3 اینچی با کیفیت Full HD+، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین اسلات microSD و باتری 3800 میلی آمپر ساعتی تجهیز شده است که مجموعه ای مناسب از مشخصات را ارائه می دهد. این دستگاه در بالای گوشی های سری A میان رده سامسونگ قرار می گیرد و برخی از قابلیت های تاپ و برتر را با یک قیمت جذاب ارائه می دهد و همین امر باعث شده است که با گوشی هایی مانند OnePlus 6T و Honor View 20 گوشی به رقابت بپردازد.

جنس بدنه گوشی گلکسی A9 2018 سامسونگ از شیشه و فلز ساخته شده است و از ظاهری زیبا برخوردار است. شما می توانید این گوشی را در رنگ های جذابی خریداری کنید به طوری که خاطره گوشی های هواوی P20 و P20 Pro گوشی را برای شما تداعی می کند. این دستگاه دارای ابعاد 162.5x77x7.8 میلی متر است که نشان می دهد یک گوشی بزرگ است. صفحه نمایش 7.3 اینچی A9 کمی بلندتر و گسترده تر از گلکسی Note 9 سامسونگ است. A9 بر خلاف ظاهر بزرگی که دارد 183 گرم وزن دارد.

مانند سایر گوشی هایی که از شیشه ساخته شده اند A9 استعداد خوبی در جذب لکه های ناشی از اثر انگشت دارد. اسکنر اثر انگشت به خوبی تعبیه شده است، شما می توانید کلیدهای پاور و ولوم را در سمت راست دستگاه پیدا کنید. در سمت چپ گوشی گلکسی A9 سامسونگ یک دکمه فیزیکی دیگر به نام Bixby وجود دارد. این کلید دستیار صوتی هوشمند را اجرا می کند. علاوه بر این جک هدفون در کنار پورت USB-C و اسپیکر وجود دارد.

همانطور که کفیت صفحه نمایش این دستگاه 6.3 اینچی و پنل Super AMOLED با کیفیت Full HD+ می باشد که رنگ های واضح و طبیعی را نشان می دهد. رزولوشن 2220×1080  پیکشل و تراکم 392 پیکسل در اینچ از مشخصات دیگر صفحه نمایش می باشد که این مشخصلات به اندازه پنل های QHD موجود در گوشی های گوشی S9, گوشی S9 Plus و گوشی Note 9 قابل ملاحظه نیست اما بسته به قیمتی که دارد باز هم مشخصات خوبی برای گوشی است.

گوشی گلکسی A9 2018 سامسونگ مجهز به چیپست 8 هسته ای Exynos 7885 و 6 گیگابایت رم می باشد که قدرت کمتری را در اختیار شما قرار می دهد. در این گوشی سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو در حال اجرا است در نتیجه می توانید تجربه بارگذاری برنامه ها و سوئیچ سریع بین برنامه ها را شاهد باشید. از لحاظ ذخیره سازی خبرهای خوبی وجود دارد، سامسونگ A9 2018 دارای حداکثر 128 گیگابایت حافطه داخلی است و اگر این مقدار حافظه نیاز شما را برآورده نمی کند می توانید با استفاده از کارت حافظه این مقدار فضا را تا 512 گیگابایت ارتقاء دهید. باتری 3800 میلی آمپر ساعتی گوشی گلکسی A9 2018 سامسونگ بیشتر از ظرفیت باتری گوشی های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus است. برای شارژ کردن گوشی هیچ شارژ بیسیمی وجود ندارد اما از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می شود.