نوکیا 2.1 یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های هوشمند نوکیا در بازار

نوکیا 2.1 (Nokia 2.1) یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های هوشمند نوکیا موجود در بازار است و به نظر می رسد که نسبت به گوشی نوکیا 1 بسیار بهتر است. شما با خرید نوکیا 2.1 می توانید به یک صفحه نمایش بزرگ و یک طراحی مینیمالیستی دلپذیر دست پیدا کنید. گوشی هایی مانند Honor 9 Lite از طراحی های سنگین شیشه ای استفاده می کنند با این حال گوشی ارزانی مانند نوکیا 2.1 برای پایین نگه داشتن قیمت از بدنه پلاستیکی استفاده می کند.

شما می توانید با برداشتن پشت گوشی به باتری قفل شده دست پیدا کنید. نوکیا 2.1 یک دستگاه عالی برای تماشای فیلم های YouTube یا Netflix و یا حتی مطالعه کتاب است. در نظر داشته باشید که گوشی نوکیا 2.1 تقریبا هم عرض گوشی iPhone XS Max است و ممکن است افرادی که دستان کوچکی دارند نتوانند به راحتی گوشی را در دست بگیرند. اگر به دنبال یک گوشی کوچک با قیمت پایین هستید نوکیا 1 و یا حتی گوشی نوکیا 8110 را بررسی کنید.

گذشته از اندازه بزرگ، نوکیا 2.1 هنوز بسیار ساده است، هیچ اسکنر اثر انگشتی وجود ندارد و در مقابل آب مقاوم نیست و به جای استفاده از پورت جدید USB-C از پورت microUSB برای شارژ استفاده می کند که در گوشی های ارزان قیمت این مسئله موضوعی عادی است. به طور کلی نوکیا 2.1 دارای دو قابلیت مهم است یکی باتری با ظرفیت بالا و دیگری صفحه نمایش بزرگ آن. Nokia 2.1 دارای صفحه نمایش 5.5 اینچ با پنل IPS و رزولوشن 1280×720 پیکسل است که کیفیت و دقت رنگ آن برای بازی ها و فیلم ها به اندازه کافی خوب است.

وکیا 2.1 سیستم عامل اندروید گو (Android Go) را اجرا می کند. این نسخه از سیستم عامل برای گوشی های رده پایین ساخته شده است چونکه به رم کمی نیاز دارد و از فضای کمتری استفاده می کند. شما متوجه تفاوت های بصری بین این نسخه با سایر نسخه های اندروید نخواهید شد. اندروید گو دارای رابط کاربری بسیار تمیزی است و هنوز هم زمانی که بین منوی برنامه ها و صفحه اصلی سوئیچ می کند. به دلیل داشتن حافظه داخلی 8 مگابایتی و رم 1 گیگابایتی ممکن است با محدودیت ذخیره سازی برنامه ها مواجه شوید. اگر به دنبال گوشی با حافظه بیشتر هستید می توانید گوشی Moto E5 را انتخاب کنید که ذخیره سازی دو برابری را ارائه می دهد.

از آنجا که این گوشی تنها 1 گیگابایت رم دارد، عملکرد مالتی تسکینگ ضعیفی را ارائه می دهد. در داخل گوشی نوکیا 2.1 از پردازنده Snapdragon 425 استفاده شده است که یک پردازنده چهار هسته ای است که در برخی از گوشی های کمی گرانتر می توان پیدا کرد. دوربین پشت این گوشی 8 مگاپیکسلی است، تصاویر در فضاهای کم نور کیفیت خوبی ندارند و جزئیات کمی را می توان مشاهده کرد، دامنه داینامیک را تا زمانی که HDR را فعال نکنید نسبتا ضعیف می باشد. دوربین سلفی هم بسیار سریع و پاسخگو است اما باز هم کیفیت تصویر عالی را ارائه نمی دهد. هر دو دوربین می توانند تا حداکثر 1080p فیلمبرداری کنند و هیچ گونه تثبیت کننده نرم افزاری وجود ندارد.

دوربین ها بسیار قابل توجه نیستند اما بتری 4000 میلی آمپر ساعتی تقریبا می تواند انرژی دو روز کاری شما را تامین کند که بسیار عالی است. بعد از اتمام شارژ باتری می توانید از طریق پورت microUSB اقدام به شارژ گوشی خود کنید اما متاسفانه هیچ گونه شارژ سریعی وجود ندارد.