بررسی گوشی Honor 8X ،یک گوشی با صفحه نمایش عالی و برچسب قیمت مناسب

شرکت آنر مجموعه ای از قابلیت هایی را که انتظار دارید در گوشی های هوشمند گران قیمت پیدا کنید را در گوشی Honor 8X (آنر 8 ایکس) جای داده است. قابلیت هایی مانند صفحه نمایش بزرگ با وضوح بالا و باتری که انرژی مورد نیاز شما را در طول روز فراهم می آورد و برچسب قیمت مناسبی که دارد از نقاط قوت این گوشی محسوب می شوند.

Honor 8X دارای ساخت خوبی می باشد و هنگامی که گوشی را در دست می گیرید احساس خوبی به شما دست خواهد داد. شرکت آنر این گوشی را در رنگ های آبی، قرمز و مشکی عرضه کرده است. طبق معمول آنر پشت گوشی را از چند لایه ساخته است که در زیر نور طراح جذابی به خود میگیرد البته این مورد را در گوشی مشکی کمتر می توان شاهد بود.

با این وجود بدنه شیشیه ای گوشی honor 8X مانند آهنربا لکه های ناشی از اثر انگشت را به راحتی به خود جذب می کند و شما باید به طور مرتب گوشی را پاک کنید. Honor 8X دارای لبه های خمیده است و بخش میانی آن از فلز ساخته شده است که آنر آن را گلس 2.5D نامیده است.

گوشی Honor 8X

در لبه سمت راست می توانید کلید پاور و ولوم را مشاهده کنید. در سمت چپ یک سینی دو سیم کارته و microSD وجود دارد. شما می توانید حافظه دستگاه را تا 400 گیگابایت توسعه دهید. در قسمت پایین گوشی هنوز یک جک هدفون 3.5 میلیمتری در کنار پورت microUSB وجود دارد. ما انتظار داشتیم که آنر از پورت USB-C برای گوشی خود استفاده کند به خصوص وقتی رقیبی مانند Moto One از این پورت پیشرفته استفاده می کند.

در قسمت پایین گوشی هم یک اسپیکر وجود دارد که ممکن است با قرار گرفتن اتفاقی دستتان مانع از خروج صدا شوید. گوشی را برگردانید تا اسکنر اثر انگشتی که انتظارش را دارید را دقیقا در همان جایی که میخواهید پیدا کنید. قرار گیری این اسکنر به گونه ای است که شما به صورت اشتباهی لنز دوربین را لمس نخواهید کرد. اسکنر اثر انگشت هم زیبا است و هم سریع. علاوه بر این قابلیت تشخیص چهره وجود دارد که آنر می گوید گوشی 8X از قابلیت های هوش مصنوعی در آن استفاده کرده است.

این گوشی از صفحه نمایشی با حاشیه های نازک استفاده می کند. در واقع صفحه نمایش 6.5 اینچی بوده و پنل LTPS LCD به طور کامل قسمت جلوی گوشی را پوشش داده است. رزولوشن صفحه نمایش 2340×1080 پیکسل و تراکم آن 397 پیکسل در اینچ است که تصاویر را بسیار واضح و طبیعی نمایش می دهد.

Honor 8X به چیپست Kirin 710 تجهیز شده است که یک پردازنده 8 هسته ای مبتنی بر فناوری 12 نانومتری است که عملکرد بهتر و استقامت باتری را وعده می دهد. این بدان معناست که شما قدرت 8 هسته پردازنده را بدست می آورید. این گوشی دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و در هنگام تست بنچمارک Geekbench 4 در حالت تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیاز های 1412 و 5313 را بدست آورد این در حالی است که گوشی Moto G6 Plus توانست به امتیازهای 866 و 4081 دست پیدا کند.