نقد و بررسی مختصر گوشی Honor Play ، یک گوشی اندرویدی برای بازی

طراحی گوشی Honor Play ( آنر پلی ) بسیار شبیه به گوشی Honor 10 است با این وجود به جای صفحه براق و انعکاسی در پشت، این گوشی از یک صفحه فلزی مات استفاده می کند. از نظر پورت ها و دکمه ها باید بدانید که شما پورت USB Type-C برای شارژ کردن، جک هدفون 3.5 میلیمتری و دکمه های پاور و ولوم را در سمت راست گوشی در اختیار دارید. در سمت چپ گوشی هم اسلات کارت حافظه microSD وجود دارد که می توانید ظرفیت ذخیره سازی Honor Play را تا 256 گیگابایت توسعه دهد. آرایه دوربین دوگانه در پشت در جهت عمودی و در سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته است در حالی که خواننده اثر انگشت آن دایره ای است و در مرکز صفحه پشت گوشی قرار دارد.

گوشی آنر پلی دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی بزرگ با ناچ است. وضوح صفحه نمایش FHD+ 2,340 x 1,080 است که روشنایی خوبی هم دارد و برای تماشای رسانه های متنوع بسیار مناسب می باشد. نسبت صفحه نمایش به بدنه 89 درصد است. از نظر سخت افزاری، Honor Play دارای پردازنده سریع و قدرتمند Kirin 970 است و این همان پردازنده ای است که در گوشی Huawei P20 Pro یافت می شود. این یک پردازنده پرچم دار است که از نظر سرعت مشابه با پردازنده در Qualcomm Snapdragon 845 است. در کنار پردازنده Kirin 970 هم 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی که قابلیت ارتقاء تا 256 گیگابایت را دارد ( از طریق کارت حافظه microSD) و باتری 3750 میلی آمپر ساعت یافت می شود.

گوشی Honor Play

در تست بنچمارک GeekBench 4 گوشی آنر پلی توانست امتیاز کلی 82525 را بدست بیاورد که امتیاز چند هسته ای آن 6561 و امتیاز تک هسته ای 1888 را از خود به جای گذاشت.این امتیازات نسبت به گوشی های پرچمدار زیادی بهتر است اما باز هم نمی توانند امتیازی که گوشی های OnePlus 6, HTC U12+ و Samsung Galaxy Note 9 را بشکند.

این امتیازات رقابتی همراه با پردازنده گرافیکی توربو به این معناست که بازی های موبایل را می توانید به خوبی اجرا کنید به طور مثال شما می تواننید بازی های مدرنی مانند Harry Potter: Hogwarts Mystery, DBZ Legends, Asphalt Nitro, and Final Fantasy XV: Pocket Edition را به صورت نرم و روان و بدون تاخیر بازی کنید. Honor می گوید که GPU Turbo به این معناست که تعداد زیادی از موارد فنی موجود در گوشی آنر پلی بهبود پیدا کرده است. مد Game Suite گوشی آنر پلی امکان ضبط گیم پلی، قفل کردن کلیدهای هدایتی گوشی ا فراهم می آورد.

از نظر سیستم عامل، Honor Play از سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.2 پشتیبانی می کند. این رابط کاربری سریع و سبک است. علاوه بر این موارد در پشت گوشی دو دوربین 16 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است که از قابلیت های هوش مصنوعی (مانند تشخیص صحنه و شی (22 دسته شی و بیش از 500 سناریو) پشتیبانی می کند. سیستم دوربین پشتی با حالت پرتره، بوکه و همچنین AIS همراه است. در قسمت جلو گوشی هم یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با تشخیص چهره سه بعدی وجود دارد. که به شما اجازه می دهد در شرایطی که نور مناسب وجود دارد عکس های مناسبی بگیرید.