سوپر کامپیوتر جدید اوراکل دارای 1060 رزبری پای است!

سوپر کامپیوتر جدید اوراکل دارای 1060 رزبری پای است! یک رزبری پای می تواند یک سرور وب خوب را ایجاد کند، اما اگر بیش از 1000 عدد از آنها را کنار هم قرار دهیم چه اتفاقی می افتد؟ روز دوشنبه در کنفرانس OpenWorld اوراکل، این شرکت یک سوپر کامپیوتر که شامل 1060 رزبری پای بود را در یک کلاستر قدرتمند معرفی کرد (رزبری پای یک کامپیوتر کوچک به اندازه کف دست است که سه نسخه از آن ساخته شده است، این کامپیوتر فاقد هارد می باشد و از طریق حافظه SD بوت می شود و می تواند سیستم عامل های مختلف را اجرا کند.

این سیستم از طریق کابل microUSB تغذیه می شود از پورت USB برای اتصال صفحه کلید، ماوس و دستگاه های دیگر استفاده می کند).  به گفته ServeTheHome که برای اولین بار این ماجرا را گزارش داد، سوپر کامپیوتر دارای راک هایی است که هر کدام از 21 برد رزبری پای پشتیبانی می کند، این سیستم روی Oracle Autonomous Linux اجرا می شود. ServeTheHome از اوراکل سوال کرد که چرا برای ایجاد یک کلاستر از رزبری پای از سرور مجازی سازی شده Arm استفاده نکرده است و نماینده شرکت خیلی ساده پاسخ داده بود که یک کلاستر بزرگتر عالی می باشد.

مهندسان در سوپر کامپیوتر جدید اوراکل رزبری پای را به یک سری از سوئیچ ها وصل کرده اند و آنها را با فرستنده های SFP+ 10GbE لینک دادند. فرستنده رزبری پای قدرت خود را از یک سری از منابع تغذیه USB دریافت می کند. هر واحد به یک سرور Supermicro 1U Xeon متصل می شود که به عنوان سرور ذخیره سازی مرکزی برای همه سوپر کامپیوترها استفاده می شود. تیم اوراکل همچنین براکت های چاپ سه بعدی و سفارشی ایجاد کرده است تا به پشتیبانی از پای ها و مولفه های متصل کمک کند. کلاسترهای رزبری پای هنوز عملی نیستند اما جدید بودن پروژه های سوپر کامپیوتر اغلب تجربه یادگیری ارزشمندی را به همراه دارند. ما انتظار نداریم که این محصول به زودی وارد بازار شود.