نقد و بررسی گوشی سامسونگ مدل Samsung Galaxy J2 Core

اولین گوشی هوشمند سامسونگ که به سیستم عامل اندروید گو (Android Go) مجهز شد گوشی Galaxy J2 Core است که یک گوشی سطح پایه است. این گوشی می تواند در اولین برخورد مخاطبان را به خود جلب کند. Galaxy J2 Core به دلیل داشتن سیستم عامل اندروید گو دارای برخی از قابلیت های متمایز است که امروز قصد داریم بدانها بپردازیم.

مزایا

  • اندروید 8.1 اوریو بسیار بهینه شده (نسخه گو)
  • تازه سازی طراحی
  • عملکرد
  • قیمت مناسب

معایب

  • صفحه نمایش و دوربین می توانست بهتر باشد

طراحی Samsung Galaxy J2 Core

گرفتن گوشی J2 Core احساس خوبی را به شما انتقال می دهد. شاسی این گوشی پلاستیکی است اما با درخشش جزئی همراه است که تفاوت خاصی به گوشی می بخشد. با گذشت زمان این درخشش می تواند جذابیت خود را از دست بدهد چونکه پشت گوشی مستعد خراش و جذب اثر انگشت می باشد. اما خب در نظر داشته باشید که چنین برچسب قیمتی استفاده از یک بدنه پلاستیکی گزینه خوبی به نطر می رسد، علاوه بر این طراحی گوشی به گونه ای انجام شده است که به راحتی می توانید گوشی را در دست بگیرید.

 

با برداشتن پنل پشتی می توانید باتری 2600 میلی آمپر ساعتی، دو سیم کارت و یک کارت MicroSD را مشاهده کنید. با استفاده از اسلات کارت حافظه اختصاصی می توانید به راحتی مقدار حافظه گوشی خود را ارتقاء دهید. در پشت گوشی یک ماژول دوربین به طور هوشمندانه ای ساخته شده است که در نگاه اول این احساس را به وجود می آورد که یک دوربین دوگانه در این قسمت قرار گرفته است. ماژول دوربین شامل یک فلش LED می باشد و یک اسپیکر هم درست در مجاورت دوربین قرار گرفته است.

لبه های گوشی J2 Core مات هستند و شما می توانید در لبه سمت راست به دکمه های ولوم دست پیدا کنید در حالی که دکمه پاور در سمت چپ گوشی قرار گرفته است. یک پورت microUSB به همراه جک هدفون 3.5 میلیمتری در لبه پایین گوشی قرار گرفته است. به طور کلی، هیچ مشکلی در طراحی گوشی وجود ندارد چونکه اصول به درستی در نظر گرفته شده اند. ابعاد گوشی 143.4×72.1×8.9 میلی متر و وزن آن 154 گرم می باشد.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ J2 Core

گوشی Samsung Galaxy J2 Core مجهز به یک پنل LCD حدودا 5 اینچ می باشدکه رزولوشن 960×540 پیکسل ، تراکم پیکسلی 220 ppi و نسبت تصویر 16:9 را ارائه می دهد و با استفاده از شیشه گوریل کورنینگ محافظت شده است. صفحه نمایش این گوشی رده پایین برای کاربردهای معمولی مناسب می باشد اما باید حداقل کیفیت HD را از آن انتظار داشته باشید. صفحه نمایش یکی دیگر از قسمت هایی است که قیمت گوشی روی آن تاثیر گذاشته است و به همین دلیل برخی از قابلیت هایی که داشته باشد را ندارد. به دلیل بهینه سازی هایی که برای سیستم عامل اندروید گو انجام شده است شما می توانید محتوا را به راحتی در J2 Core مشاهده کنید، صفحه نمایش از تولید رنگ خوبی برخوردار است اما در مقابل نور خورشید خواندن محتوا می تواند مشکل باشد.

دوربین گوشی گلکسی جی 2 کور

گوشی Galaxy J2 Core سامسونگ در قسمت پشت خود از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده می کند که با یک فلش LED همراه است، در قسمت جلو هم دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است. هر دوی این دوربین ها از دیافراگم f/2.2 استفاده می کنند و قابلیت هایی مانند Beauty Mode برای بهتر شدن عکس های سلفی شما طراحی شده است و قابلیت فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را ارائه می دهد.

ما در اینجا انتظار داشتیم که عملکرد دوربین J2 Core بهتر از اینها باشد. این دوربین بالاتر از حد متوسط است و می توان گاها عکس های سلفی مناسبی با آن بگیرید. عکس های گرفته شده توسط این دوربین دارای رنگ مایل به آبی است و قادر به ضبط جزئیات فقط در محیط های روشن است. در نور کم، عملکرد دوربین به هیچ وجه خوب نیست و نویزهای زیادی به داخل عکس های شما هجوم می آورند.

عملکرد گوشی J2 کور سامسونگ

گوشی جی 2 کور از پردازنده 64 بیتی چهار هسته ای Cortex-A53 که در سرعت 1.4 گیگاهرتز کلاک شده است، رم 1 گیگابایتی و 8 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می کند که با استفاده از کارت حافظه microSD این مقدار حافظه می تواند تا 256 گیگابایت ارتقاء داده شود. در زمینه ارتباطات باید بگوییم که این دستگاه از استاندارد وای فای 2.4 گیگاهرتزی 802.11 b/g/n، بلوتوث 4.2 پشتیبانی می کند و دارای حسگرهای شتاب سنج، مجاورت است و به GPS تجهیز شده است. گوشی Galaxy J2 Core از سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو که روی آن رابط کاربری Samsung Experience UX نصب شده است استفاده می کند.

در هنگام استفاده از گوشی Galaxy J2 Core ما هیچ گونه تاخیری را مشاهده نکردیم. مرور اینترنت و رسانه های اجتماعی و مشاهده فیلم های با کیفیت بالای یوتیوب و غیره از جمله فعالیت هایی بود که ما برای تست انجام دادیم. البته باید بگوییم که این گوشی برای کاربران حرفه ای که برنامه ها و بازی های زیادی را نصب می کنند مناسب نیست. این گوشی قادر است برنامه هایی که دارای گرافیک بالایی نیستند را به راحتی اجرا کنند اما بازی هایی مانند PUBG Mobile و Asphalt 9 حتی در پایین ترین تنظیمات می تواند به سختی اجرا شود.

باتری گوشی سامسونگ مدل Galaxy J2 Core

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یون 2600 میلی آمپر ساعتی که در گوشی J2 Core وجود دارد به راحتی انرژی مورد نیاز شما را برای فعالیت های روزانه تان را فراهم می آورد (البته به شرطی که  استفاده متوسطی از گوشی داشته باشید). در تست باتری ما (شامل مرور وب، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، مشاهده فیلم به مدت 15 دقیقه) تنها 1 تا 2 درصد از عمر باتری کاهش پیدا کرد. به دلیل عدم پشتیبانی از قابلیت فست شارژ، در مدت زمان 80 دقیقه می توانید باتری را از 0 تا 100 درصد شارژ کنید.

نتیجه گیری

از رقبای گوشی جی 2 کور می توان به گوشی Redmi 6A شیائومی، Honor 7S هواوی و Grand Prime Pro سامسونگ اشاره کرد، البته قیمت این گوشی ها کمی بالاتر است. در نتیجه اگر به دنبال گوشی ارزان هستید تا کار خود را راه بیندازید J2 Core گزینه مناسبی می باشد.